• 14 267 online
  • 1 134 305 medlemmar
  • 58 809 192 inlägg
  • 1
  • 2
2016-01-14, 12:46
Medlem
Loggade in på facebook och såg följande:

"Nu behöver jag eran hjälp här på fb.

DELS vill jag varna alla föräldrar. Idag vid 17.00 skulle jag förbi sjukhuset å lämna prover från yngsta dottern. Tog med mig stora dottern för att sen gå till lekplatsen. (STENSBERGS PARKEN!) Hon leker och är glad. Tillslut kommer det 2 killar med en cykel och en ica kasse. Tar upp en godispåse och hukar sig ner och visslar på min dotter. Tar snabbt upp henne å sätter henne i vagnen för att gå hem. Då börjar dom att försöka slita ner mig. Dottern börja skrika lika så jag. Killarna hade utländsk påbrå runt 23-25 år gammla. Ena hade någon luvtröja, ljusa armar å själva luvan ryggen å framtill såg ut att va jeans färgat. En äldre kille runt 30-35år ca 185cm lång kommer springades å hör detta. Hjälper mig få bort killarna och följer även mig hela vägen hem för att se så att jag kommer hem som jag ska.

Va i chock och mobilen hemma.. så nu alla facebookvänner behöver jag er hjälp att hitta denna kille som hjälpte mig! Va så stum att jag inte riktigt sa tack. Samt har de stor betydelse om detta når ut till honom så att polisen får prata med han med..."

https://www.facebook.com/tasha.stran...458842?fref=nf
Citera
2016-01-14, 13:21
Medlem
Utflyttads avatar
Inte helt klarlagt med hennes inlägg men det ser ut som om hon har polisanmält saken?

Antagligen så är det inte helt svårt att hitta gärningsmännen.
En titt på lagrad info från butikens CCTV (dom hade ju en matkasse) och sedan ta en titt på närbelägna asylanläggningar.
Citera
2016-01-14, 13:25
Moderator
SkepticalHippos avatar
Usch. Det är det här som är så obehagligt, de värjer sig inte ens för att ge sig på en mamma med barn. Det är något som jag tror att inte ens svenska rånare eller våldtäktsmän skulle göra (förutom då det gäller våld i nära relationer). Det finns ju ändå några hedersregler där man inte rör barn, mammor med barn och pensionärer. Om man attackerar någon så midshandlar man inte livet av dem om det finns ett annat syfte med överfallet.

Alla de reglerna struntar kriminella invandrare fullständigt i. Det är därför de är så jävla farliga.
Citera
2016-01-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Inte helt klarlagt med hennes inlägg men det ser ut som om hon har polisanmält saken?

Antagligen så är det inte helt svårt att hitta gärningsmännen.
En titt på lagrad info från butikens CCTV (dom hade ju en matkasse) och sedan ta en titt på närbelägna asylanläggningar.

Jag hoppas innerligt att du har rätt.

Alltså fy fan jag blir verkligen så jävla förbannad och äcklad när jag läser eller hör om sådana här händelser.
Citera
2016-01-14, 13:29
Medlem
Men polsienra kan väl åka till asylanläggningen med henne så hon kan kolla vilka hon kännder ige. Sen i i buren med dem och sedan utvisning. Fy fan vilket pack.
Citera
2016-01-14, 13:36
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAssRapist
cool story bro var är bevisen... jag blev kidnappad av aliens igår kväll

Har du polisanmält saken?

"En anmälan om ofredande gjordes under onsdagskvällen, bekräftar Polisen som ännu inte har någon misstänkt."

http://24kalmar.se/2016/01/14/mamma-...man-i-lekpark/

Samtlig media utelämnar "utländskt påbrå".

http://www.barometern.se/kalmar/man-...fran-lekplats/
http://www.ostrasmaland.se/kalmar/ra...en-efterlyses/
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6345060
Citera
2016-01-14, 14:07
Medlem
Det är någonting som inte riktigt stämmer här. Jag påstår inte att kvinnan på FaB ljuger rakt ut men man får konstiga vibbar av detta. Eller så saknas det information.

Som förloppet ser ut så skedde det ett överfall, kvinnan får hjälp av en person hon inte vet vem det är som sedan är snäll nog att följa henne till dörren. Någon gång upprättas en Polisanmälan [sic] vilket dock inte framkommer av inlägget utan är lite gräv i lokala tidningar.

Det normala vid ett överfall av okända är att folk ringer Polisen på plats. Kvinnan hade inte telefonen med sig och den mystiske personen verkar då inte heller ha kontaktat Polisen (annars skulle denne garanterat inte vara okänd eftersom Polisen, om de varit på plats, tagit vittnesuppgifter). Polisen måste alltså kontaktats i efterhand vilket är lite avvikande.

Jag vill som sagt inte hävda att ett påstått brottsoffer far med osanning men samtidigt så verkar det hela aningen märkligt så man skall nog gå varsamt fram i vidare spekulationer.
Senast redigerad av Praetori 2016-01-14 kl. 14:10.
Citera
2016-01-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är någonting som inte riktigt stämmer här. Jag påstår inte att kvinnan på FaB ljuger rakt ut men man får konstiga vibbar av detta. Eller så saknas det information.

Som förloppet ser ut så skedde det ett överfall, kvinnan får hjälp av en person hon inte vet vem det är som sedan är snäll nog att följa henne till dörren. Någon gång upprättas en Polisanmälan [sic] vilket dock inte framkommer av inlägget utan är lite gräv i lokala tidningar.

Det normala vid ett överfall av okända är att folk ringer Polisen på plats. Kvinnan hade inte telefonen med sig och den mystiske personen verkar då inte heller ha kontaktat Polisen (annars skulle denne garanterat inte vara okänd eftersom Polisen, om de varit på plats, tagit vittnesuppgifter). Polisen måste alltså kontaktats i efterhand vilket är lite avvikande.

Jag vill som sagt inte hävda att ett påstått brottsoffer far med osanning men samtidigt så verkar det hela aningen märkligt så man skall nog gå varsamt fram i vidare spekulationer.

Fan man tar först hand om kvinnans direkt trygghet, sen kontaktar polis eller annat. Vill hon hem går man hem. Fullt naturligt. Och att hon inte tog hans uppgifter kan bero på chock. Chock kan göra märkliga saker med en.
Men har de varit och handlat så får man hoppas det fanns kameror och att lösningen är nära.
Citera
2016-01-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packedcrack

"Nu behöver jag eran hjälp här på fb.

DELS vill jag varna alla föräldrar. Idag vid 17.00 skulle jag förbi sjukhuset å lämna prover från yngsta dottern. Tog med mig stora dottern för att sen gå till lekplatsen. (STENSBERGS PARKEN!) Hon leker och är glad. Tillslut kommer det 2 killar med en cykel och en ica kasse. Tar upp en godispåse och hukar sig ner och visslar på min dotter. Tar snabbt upp henne å sätter henne i vagnen för att gå hem. Då börjar dom att försöka slita ner mig. Dottern börja skrika lika så jag. Killarna hade utländsk påbrå runt 23-25 år gammla. Ena hade någon luvtröja, ljusa armar å själva luvan ryggen å framtill såg ut att va jeans färgat. En äldre kille runt 30-35år ca 185cm lång kommer springades å hör detta. Hjälper mig få bort killarna och följer även mig hela vägen hem för att se så att jag kommer hem som jag ska.

Va i chock och mobilen hemma.. så nu alla facebookvänner behöver jag er hjälp att hitta denna kille som hjälpte mig! Va så stum att jag inte riktigt sa tack. Samt har de stor betydelse om detta når ut till honom så att polisen får prata med han med..."

https://www.facebook.com/tasha.stran...458842?fref=nf

Fyfyan vad obehagligt, är väl bara en tidsfråga innan vi har en breivik fast på flyktinganläggningarna.
och vad fan gör snuten liksom, hur svårt kan det vara ?
Citera
2016-01-14, 18:41
Medlem
Hegamons avatar
Jag tror historian är sann men vet inte varför hon blivit påhoppad. Inget förvånar mig längre.
Citera
2016-01-14, 21:53
Medlem
karlsoons avatar
Helt sjukt att media försöker skydda gärningsmannen.
Media borde återge signalementen som hon har uppgett så förövarna kan åka fast. Nej istället så tar media bort signalementen och gör allt för att skydda dessa invandrare.
Så jäkla galet så det finns inte.
Citera
2016-01-15, 00:45
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packedcrack
... Tillslut kommer det 2 killar med en cykel och en ica kasse. Tar upp en godispåse och hukar sig ner och visslar på min dotter .... runt 23-25 år gammla.

e den säker på att det inte va en vit skåpbil dem kom i?? Å va dem inte 24-26 år?
Citera
  • 1
  • 2