Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 22:51
  #1
Medlem
Som rubriken nämner ska jag tillsammans med tre kompisar ö luffa i Grekland denna sommar. Vi är alla i 22-års åldern och älskar att festa loss, och vi tänkte oss en tre veckors semester.

Det vi hittills letat fram är 3-4 öar som ligger relativt nära varandra och som verkar passa våra önskemål. Mikonos, Ios, Paros och Kos! Har ni några andra tips på öar som är värda att besöka? Har ni några erfarenheter om öarna eller något speciellt ni tycker om öarna? Hur lång tid tar det att åka mellan öarna och vad kostar färjepriserna?

Vi tänkte även på att besöka andra öar under några en-dags-äventyr för att därefter åka hem till "hem-ön" på kvällen. Har ni några tips på öar i närheten som är värda att besöka och som är tillräckligt nära så man kan hinna åka dit och tillbaka?

Jag är öppen för alla tips, förslag och rekommendationer so bring it on! Berätta även gärna om era egna erfarenheter av en liknande resa
Citera
2016-01-18, 20:40
  #2
Medlem
Nudelns avatar
Jag kan verkligen rekommendera Lipsi som ligger nära ön Patmos (vilken också är fin). Kos kan man vara utan... fördel dock att det går billiga flygstolar dit och det är enkelt att åka vidare mot Lipsi och Patmos därifrån. Jag har skrivit lite och lagt upp lite bilder från en resa jag och min sambo gjorde i september 2013 (bra temperatur i luft och vatten och mindre folk).

http://www.jonasresor.se/grekland-so...kos-moped.html

Men som sagt... Kos kommer pass er som fisken i vattnet. Sikta på augusti så kommer ni få så mycket spritfet fitta ni bara kan drömma om
Citera
2018-02-15, 06:20
  #3
Avstängd
Om man är på Paros kan man ju alltid göra en dagsutflykt till antiparos.
Citera
2018-02-15, 15:00
  #4
Medlem
Ta så lite packning du kan, man släpar lätt runt "bra att ha grejor" man aldrig använder.
Citera
2018-02-15, 15:01
  #5
Medlem
Tvål som löddrar i saltvatten kan vara en bra grej, faktiskt om man vill rougha till det lite och sova på stranden.
Citera
2018-02-25, 13:20
  #6
Medlem
jhon bickles avatar
Se till att vara på Ios på midsommarafton. De firar nämligen svensk midsommarafton på den ön då sedan 90-talet. Ganska röjjigt
Citera
2018-02-28, 20:55
  #7
Medlem
Bästa röjandet förr iaf var ios och zakynthos. Kos och rhodos såklart, men inte lika bra imo. Vackrast helt klart Fira och Oia på Santorini (gör inte misstaget att ta ett hotell på södra sidan ön).
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2673207

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback