Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 19:14
  #1
Medlem
Hej, Jag fick en Bjärton Isabella från 59 av min granne som rensar och ska flytta utomlands. Den är i rätt så fint skick och låter bra men det tråkiga var att träornamentet ifrån ljudhålet satt lite löst och var lite skevt av år i solen. Så jag undrar då hur jag ska räta ut det och limma det på plats igen. Ska man lägga den i blöt i nån dag och sen lägga det under press så den blir platt igen? Och vad ska man ha för lim? Mvh Niclas

Bild på ornamentet: http://imageshack.com/a/img903/4130/mUPiWE.jpg
Citera
2016-01-13, 19:19
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissepisse94
Hej, Jag fick en Bjärton Isabella från 59 av min granne som rensar och ska flytta utomlands. Den är i rätt så fint skick och låter bra men det tråkiga var att träornamentet ifrån ljudhålet satt lite löst och var lite skevt av år i solen. Så jag undrar då hur jag ska räta ut det och limma det på plats igen. Ska man lägga den i blöt i nån dag och sen lägga det under press så den blir platt igen? Och vad ska man ha för lim? Mvh Niclas

Bild på ornamentet: http://imageshack.com/a/img903/4130/mUPiWE.jpg

Trät ska inte ligga i blöt, fukta utsidan av ornamentet och lägg i press, se hur det blir.
Citera
2016-01-13, 19:26
  #3
Medlem
Okej tackar! Då ska jag slänga på några böcker sen så får jag hoppas.
Citera
2016-01-13, 19:27
  #4
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissepisse94
Hej, Jag fick en Bjärton Isabella från 59 av min granne som rensar och ska flytta utomlands. Den är i rätt så fint skick och låter bra men det tråkiga var att träornamentet ifrån ljudhålet satt lite löst och var lite skevt av år i solen. Så jag undrar då hur jag ska räta ut det och limma det på plats igen. Ska man lägga den i blöt i nån dag och sen lägga det under press så den blir platt igen? Och vad ska man ha för lim? Mvh Niclas


Bryt bort ornamentet och måla dit lite flames i stället!
Citera
2016-01-13, 19:28
  #5
Medlem
Nej fy fan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback