Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 13:12
  #1
Medlem
Lite risk att detta är fel delforum, men vi har tidigare diskuterat sporträttigheter här och jag tror det är mest respons/kunskap för det här också. Som en generell tråd om OS-sändningarna och kommentatorerna.

Viasat håller en pressträff idag och ska namnge sina kommentatorer, reportrar och kanaler(antar jag).

http://www.viasatsport.se/live/os/pr...os-i-rio-2016/

Några nya namn har redan börjat läcka men det blir nog lättast att ta alla i klump så småningom.
Citera
2016-01-13, 14:49
  #2
Medlem
Högst överdrivet spektakel men iaf..

TV3 och TV10 är huvudkanaler.
Nya OS-kanaler: Viasat Tennis, Handboll, Ridsport, OS, alla i HD. Viasat Fotboll & Golf finns sedan tidigare och används. Även Viasat OS 1-6.
Viasat Sport kommer samsända med TV3 fast utan reklam.
Viaplay kommer ha grenspecifika feeds till friidrotten.
Per Forsberg, Robert Tennisberg, Jonas Mellbom, Jenny Kallur och Frida Nordstrand kommer att göra friidrottssändningarna.
Söderling, Lidberg, Ljungskog, Mrsic är några nya experter i andra idrotter.

Ungefär så.
Citera
2016-01-13, 14:55
  #3
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag hade hoppats på en annan simexpert än Petra Granlund, har svårt för hennes släpiga stockholmska och det tänder liksom aldrig till när hon expertkommenterar. Sedan är frågan vem som blir kommentator för simningen.

En del nya och oprövade namn för friidrottssändningarna, får se hur det kommer fungera.

Annars tror jag Viasat kommer göra det riktigt bra, precis som från Socchi. Möjligtvis kan tidsskillnaden bli lite jobbig.

Edit: ser att Janne Blomqvist blir kommentator. Blomqvist & Granlund inga jag gör vågen för.
__________________
Senast redigerad av Alkibiades 2016-01-13 kl. 14:58.
Citera
2016-01-13, 14:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag hade hoppats på en annan simexpert än Petra Granlund, har svårt för hennes släpiga stockholmska och det tänder liksom aldrig till när hon expertkommenterar. Sedan är frågan vem som blir kommentator för simningen..

Janne Blomqvist.

http://www.viasatsport.se/nyheter/os...s-nya-os-team/
Citera
2016-01-13, 16:58
  #5
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Jag hoppas att Viasat fortsätter med sina korta reklamavbrott men att man lär sig var dessa ska placeras. Fanns många som placerades i helt fel tillfälle under Sochi som kunde väntat ett par minuter.

Sen hoppas jag att man visar mer liveidrott istället för de evighetslånga uppsnack man ibland hade 2014.
Citera
2016-01-13, 17:14
  #6
Medlem
Mina egna förhoppningar är att man har kvar engelsk kommentering på idrotter man inte behärskar, något man inte saknar är alla medelmåttor som kommenterat på SVT genom åren. Hittade ett program förra OS som hade BBC:s alla OS-kanaler och det var en njutning att slippa Björn Hedman kommentera typ badminton.

Och sen inget överdrivet fokus på U23-turneringen i fotboll, oavsett om Zlatan är med eller inte.
Citera
2016-01-14, 22:17
  #7
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Och sen inget överdrivet fokus på U23-turneringen i fotboll, oavsett om Zlatan är med eller inte.

Hellre en Sarah-cam än en Zlatan dito under OS då?
Citera
2016-12-22, 08:43
  #8
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Det var en väldigt egoistisk krönika tycker jag.
Istället för att intervjua de aktiva så satte man fokus på sina kommentatorer istället.
Man lyckades åtminstone visa alla svenska medaljer den här gången.

Ett plus för att man visade de idrottare som vann sitt lands första OS-guld.
Till exempel Kosovo, Puerto Rico, Fiji och framförallt Cheick Sallah Junior Cissé som tog Elfenbenskustens första guld med matchens sista spark.
Citera
2016-12-22, 11:59
  #9
Medlem
Jag saknade ett fullfjädrat potpurri av OS bästa prestationer och känsloyttringar, satt och väntade på det. Det var en väldigt smal krönika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback