Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 07:31
  #1
Medlem
Skullheads avatar
Köpte mig en magic mouse 2 igår, har nog aldrig varit så besviken på en mus tidigare. Touch funktionerna är underbara, men reaktionen på musen är ju totalt värdelös, vid snabba rörelser så funkar den bra, men drar man musen sakta så reagerar den ju för fan inte.

Vilket gör precisionsarbete helt omöjligt, kan inte ändra reglage i Lightroom t.ex.

Har försökt med program som Smooth Mouse, vilket gjorde det lite bättre, men det är ljusår ifrån känslan jag får med min Logitech MX518.

Är det någon som har en lösning på detta, eller är det bara att lämna tillbaks skiten? för 900kr vill jag ha lite bättre kvalité
Citera
2016-01-13, 19:36
  #2
Medlem
Skullheads avatar
Kan meddela att jag löste problemet genom att köpa en Trackpad istället, ljusår bättre än skitmusen
Citera
2016-01-15, 20:48
  #3
Medlem
WilYawns avatar
Samma här, köpte min iMac begagnad och trodde att musen var trasig. Köpte en ny och ingen förbättring

Köpte en Trackpad och nu är jag nöjd
Citera
2016-01-16, 10:27
  #4
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilYawn
Samma här, köpte min iMac begagnad och trodde att musen var trasig. Köpte en ny och ingen förbättring

Köpte en Trackpad och nu är jag nöjd


Skönt att det löste sig för dig med, trodde aldrig att apple skulle sälja något som fungerade så dåligt, speciellt inte för 900kr.

Väldigt synd att precisionen på den var så dålig, för själva funktionen var ju underbar. Men jag är mer nöjd med Trackpad faktiskt, känns mer ergonomiskt med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback