Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-02-27, 19:17
  #85
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Låter ju inte alls kul det du har
Tror du att ett jobb i ICA kassan några år skulle få dig friskare?

Jävligt sent svar, men bättre sent än aldrig antar jag..

Med tanke på att jag inte går ut alls om jag inte måste så är det ingenting som ens existerar i min värld. Jag handlar aldrig i butiker där jag måste gå via en bemannad kassa, än mindre då att jobba och det i en mataffär med potentiellt mycket folk som ska behöva interagera med mig.
Ett jobb i kassa på ICA i några år skulle med andra ord inte fungera, än mindre hjälpa mig då jag inte kan lita på människor. Jag tror att normen är att folk har en fasad som visar det som personen tror att andra vill se och höra, men håller inne på det som den egentligen tycker och tänker. Därför har jag kommit till slutsats att jag inte kan lita på andra personer, jag vill inte ta en risk att låta mig luras av andras dumhet. Personligen så har jag inte det där med fasaden utåt, det fungerar inte för mig för det känns så jävla falskt och patetiskt.

Har varit sjukskriven i X antal år nu och jag tror inte att jag någonsin kommer att arbeta igen. Får ju ingen behandling eller underlättande av vården heller så jag sitter bara här i min lägenhet och gör inte ett skit..
Citera
2018-03-03, 10:40
  #86
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Jävligt sent svar, men bättre sent än aldrig antar jag..

Med tanke på att jag inte går ut alls om jag inte måste så är det ingenting som ens existerar i min värld. Jag handlar aldrig i butiker där jag måste gå via en bemannad kassa, än mindre då att jobba och det i en mataffär med potentiellt mycket folk som ska behöva interagera med mig.
Ett jobb i kassa på ICA i några år skulle med andra ord inte fungera, än mindre hjälpa mig då jag inte kan lita på människor. Jag tror att normen är att folk har en fasad som visar det som personen tror att andra vill se och höra, men håller inne på det som den egentligen tycker och tänker. Därför har jag kommit till slutsats att jag inte kan lita på andra personer, jag vill inte ta en risk att låta mig luras av andras dumhet. Personligen så har jag inte det där med fasaden utåt, det fungerar inte för mig för det känns så jävla falskt och patetiskt.

Har varit sjukskriven i X antal år nu och jag tror inte att jag någonsin kommer att arbeta igen. Får ju ingen behandling eller underlättande av vården heller så jag sitter bara här i min lägenhet och gör inte ett skit..
Hmm tråkigt att höra att inte mår så bra, men varför inte börja lära lite på folk, jag kan lita på folk då kan väl du också, ingen skillnad på oss vi båda är människor och jag mår bra då jag kan lita vilket skulle göra desamma för dig, ingen skillnad på oss ju? SÅ varför inte må bra. Sen nej du kan aldrig lita 100 % på en människa och det gör inget, livet går inte ut på att man måste lita 100 % du kan inte lita på dig själv heller 100 % Bara se hur du mår du litar på att din hjärna säger till dig att du inte kan lita på andra vilket resulterar i att du isolerar dig hemma vilket gör att du får ett extremt dåligt och jobbigt liv?

Lyssna på denna guru, kan stark rekomedera alla här på fb att lyssna på han om man har problem med psykisk ohälsa.
https://youtu.be/hzvT0vy5cjE
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback