Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 14:34
  #13
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelRed
Samma här, bekvämlighet is the shit. Men det är mer 25 år. Eller tog förresten bort allt för typ 10 år sedan. Mina kompisar kände inte igen mig utan kollade konstigt när jag hejade. Kände inte igen mig själv heller. Kunde inte ta mig själv på allvar när jag såg ut som en fjant. För mig tror jag skägget hjälper då jag annars har ett rätt ungt utseende som inte speglar min insida som är en gammal gubbe.
Hmm, det slår mig, jag har faktiskt ingen aning om hur jag egentligen ser ut.

frun och barnen vet det inte heller.

Har inga planer på att ta bort det, när jag tänker efter vågar jag nog inte.
Citera
2016-01-15, 14:42
  #14
Medlem
pepsi haxs avatar
Äldre män pratar mer med än och blir jämlika på något sätt.
Tjejer tycker de är snyggt eller tvärtemot.
Citera
2016-01-15, 20:17
  #15
Medlem
Uphills avatar
Den dagen när jag rakade av mig mitt helskägg (ja, det var rätt rejält men ursvenskt rödlätt) sprang barnen i grannskapet och gömde sig när jag kom hem från jobbet.
Utom en distanslös tjej, ca 6 år, som rusade fram till mig, tog mig i handen, och sa "Hej vad heter du?".
Vi bodde ca tio meter ifrån varandra, och sågs varje dag.
Hon heter för övrigt L.S.

Hej Linda om du läser detta
Citera
2016-02-17, 01:06
  #16
Medlem
Molndalsbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Den dagen när jag rakade av mig mitt helskägg (ja, det var rätt rejält men ursvenskt rödlätt) sprang barnen i grannskapet och gömde sig när jag kom hem från jobbet.
Utom en distanslös tjej, ca 6 år, som rusade fram till mig, tog mig i handen, och sa "Hej vad heter du?".
Vi bodde ca tio meter ifrån varandra, och sågs varje dag.
Hon heter för övrigt L.S.

Hej Linda om du läser detta

Varför skulle hon läsa det här?
Citera
2016-02-17, 02:39
  #17
Medlem
cmbws avatar
Skillnaden nu jämfört med rakat?

Jag blir kallad för taliban, amish och jude.
Och ja, såklart vill alla röra det, alla killar alltså.
Citera
2016-02-23, 06:30
  #18
Medlem
Den större förändringen var väl att fler män pratar med en på krogen och vill, ofta efter allt för mycket alkohol, påtala om hur schysst skägg man har.

Alltid trevligt med samtal med främlingar på krogen men inte med folk som är 5ggr så berusade som en själv.

Kvinnor brukar vara desamma. Här har jag självklart inget emot att få komma nära det motsatta könet men brukar som ovanstående vara efrer för mycket alkohol :/

Den största förändringen för mig var när jag besökte Japan! Skägg är något man inte ser vardagligen i japan och om man såg det då var det på dom äldre.
Vid besök utav olika tempel så fick vi stöta på skolklasser som ville öva på sin engelska och tillslut, efter lite blyghet, fråga om dom fick känna på mitt skägg .

Asiater i överlag är väl inte direkt kända för sin skäggväxt så kan tänka mig att det är liknande i resterande länder
__________________
Senast redigerad av Rosesred 2016-02-23 kl. 06:41.
Citera
2016-02-23, 12:08
  #19
Medlem
En sak jag kommer på såhär på rak arm är att det är mkt besvärligare att äta mjukglass utan att se ut som ett miffo.
Citera
2016-02-24, 04:01
  #20
Medlem
TarzansFarsas avatar
Någon som vet ifall bygga muskler ökar tillväxt och volym på skäggväxt?
Citera
2016-02-24, 04:22
  #21
Avstängd
Callidacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Någon som vet ifall bygga muskler ökar tillväxt och volym på skäggväxt?

Tror inte det. Skäggväxt är nog mest genetiskt och dom flesta bodybuilders verkar faktiskt vara tunnhåriga och fjuniga. Muskler och högt proteinintag har iaf inte fått mitt skägg att växa mer och jag kan ändå odla en rätt kraftig buske om jag känner för det.
Citera
2016-02-24, 12:06
  #22
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesred
Den största förändringen för mig var när jag besökte Japan! Skägg är något man inte ser vardagligen i japan och om man såg det då var det på dom äldre.
Vid besök utav olika tempel så fick vi stöta på skolklasser som ville öva på sin engelska och tillslut, efter lite blyghet, fråga om dom fick känna på mitt skägg .

Asiater i överlag är väl inte direkt kända för sin skäggväxt så kan tänka mig att det är liknande i resterande länder

Ja satan, var i Kina med ~70cm bockaskägg. De behandlar en som om man vore en profet, stora folkgrupper som förföljde en överallt och blev välkommen in till munkarna på Lamas tempel och de var mer intresserad av mig och min kunskap än vice versa.

Sjukt absurd upplevelse egentligen. Nåja, fick Buddhas vägledning inskickad i mig av någon högre uppsatt munk
__________________
Senast redigerad av cmbw 2016-02-24 kl. 12:12.
Citera
2016-02-24, 12:41
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
En sak jag kommer på såhär på rak arm är att det är mkt besvärligare att äta mjukglass utan att se ut som ett miffo.

Haha ja känner igen det där så väl! Undviker faktiskt att äta mjukglass på grund utav detta med att det kletar sig så lätt i skägget! Piggelin är något som jag rekommenderar istället för mjukglass
Citera
2016-02-24, 16:34
  #24
Medlem
gemenemannens avatar
Bär mitt första riktiga skägg nu. Fem månaders sparande med minimal trimmning, det har format sig otroligt bra på egen hand. Ser att väldigt många trimmar sin mustasch vid övre läppen, något jag låtit bli. Tycker en fet mustasch är juvelen.

Har nästan bara märkt positiva saker. Folk småpratar med en mycket mer, känner mig lite mer självsäker, fått lite komplimanger om skägget osv. Sen är det många som tror jag är betydligt äldre, några har tom gissat på 30 bast och jag är en bra bit under 25. Vet inte om det är positivt eller negativt dock.

Det enda negativa är maten/drycken. Allt måste drickas ur sugrör eller koppar med lock, annars blöter man ner hela mustaschen. Går åt metervis med papper vid varje måltid. T ex korv med bröd eller egentligen allt som man inte äter med kniv och gaffel försöker jag undvika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback