Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-11, 22:19
  #1
Medlem
I en motreaktion på brottsligheten begångna av asylsökare och ”flyktingar” har det nu börjat bildas medborgargarden på olika platser som åtar sig att gå på ”kvällspromenader” som de kallar det.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle22072705.ab

Detta finns nu i Tyskland och även i Finland, där de sanktionerats av ett av regeringspartiernas ungdomsförbund.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle22073622.ab

Givetvis har detta orsakat ett ramaskri från olika vänstergrupper som du återigen börjar demonisera "nationalstaten" och dess beskyddare så man menar att man bara möter våld med ännu mera våld.

Tror ni att detta är någonting som vi kommer att se snart på svenska gator? Detta till bakgrund av att den svenska polisen mörkat minst lika mycket som polisen i dessa länder.
__________________
Senast redigerad av scrollock 2016-01-11 kl. 23:10.
Citera
2016-01-11, 22:27
  #2
Medlem
dANiis avatar
Tanken är god, tror vi kommer få se mer av detta, beklagligt dock.
Citera
2016-01-11, 22:28
  #3
Medlem
TarzansFarsas avatar
Vi som går kvällsgard skall få betalt 100-200 kronor är en ok summa för civil arbete för samhällets bästa.
Citera
2016-01-11, 22:41
  #4
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Kan tänka mig att gå med. Mitt utseende är inte fullt svenskt. Vet dock inte om det är en fördel eller nackdel

Viktigt är bara att man inte trakasserar folk. Då blir det nog snabbt opopulärt vill jag påpeka.

En seriös organisation med tätt samarbete med polisen vore ju trevligt. Missing People ser jag som ett föredöme.

De har gjort ett jättebra jobb, polisen och hela samhället tycker att samarbetet fungerar strålande.
Citera
2016-01-11, 22:43
  #5
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Kan tänka mig att gå med. Mitt utseende är inte fullt svenskt. Vet dock inte om det är en fördel eller nackdel

Viktigt är bara att man inte trakasserar folk. Då blir det nog snabbt opopulärt vill jag påpeka.

Varför skulle man trakassera någon när man går vakt? Det var dumt av dig att ens påpeka det.
Citera
2016-01-11, 22:44
  #6
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Varför skulle man trakassera någon när man går vakt? Det var dumt av dig att ens påpeka det.
Jag vill påminna dig om att detta är Flashback.

Det kan i alla fall vara fördelaktigt att ha nämnt det
Citera
2016-01-11, 22:50
  #7
Medlem
lantzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Vi som går kvällsgard skall få betalt 100-200 kronor är en ok summa för civil arbete för samhällets bästa.

jag skulle gärna vara med, jag pratar även arabiska! det skulle säkert kunna vara användbart, frågan är väl mest bara om jag skulle vilja gå runt på nätterna med ett gäng svenskar, som gärna pucklar på nån invandrare, det skulle liksom kännas lite sådär eftersom jag just inte ser så vidare svensk ut!
jag tycker 200 skulle vara helt najs att få, jag hade gärna ställt upp gratis oxå, detta ska tänkas på!
Citera
2016-01-11, 22:55
  #8
Medlem
Varför inte bara gå med i nattvandrarna... Men då kanske man måste skydda även feministerna och asylsökarna, i forgot.
Citera
2016-01-11, 23:02
  #9
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Varför inte bara gå med i nattvandrarna... Men då kanske man måste skydda även feministerna och asylsökarna, i forgot.
Är inte Nattvandrarna i princip bara till för att hindra ungdomar från att dricka alkohol? Eller jag kanske har fått fel uppfattning om dem..?

Edit: Heh, ja. Jag hade fel uppfattning. Kanske borde prova att gå med några rundor. Motion, om inte annat
Citera
2016-01-11, 23:06
  #10
Medlem
Några kvinnor ligger bakom detta initiativ tydligen. Nåt slags medborgargarde som ska schasa bort de kåta orcherna.

https://www.facebook.com/groups/154492991588407/
Citera
2016-01-11, 23:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Är inte Nattvandrarna i princip bara till för att hindra ungdomar från att dricka alkohol? Eller jag kanske har fått fel uppfattning om dem..?

Edit: Heh, ja. Jag hade fel uppfattning. Kanske borde prova att gå med några rundor. Motion, om inte annat

Jag var medlem under mina högskolestudier. Var helt ok, hände inte speciellt mycket däremot då jag blev placerad i en grupp som vandrade i ett rikare kvarter. Men sysslorna som sker är rätt varierande när dom väl inträffar, man pucklar inte på folk, däremot har man rätt att försvara sig själv vid behov. Hamnade i en grupp med trevliga personer så man hade rätt så kul och motionen var en bonus.
Citera
2016-01-11, 23:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I en motreaktion på brottsligheten begångna av asylsökare och ”flyktingar” har det nu börjat bildas medborgargarden på olika platser som åtar sig att gå på ”kvällspromenader” som de kallar det.
Givetvis har detta orsakat ett ramaskri från olika vänstergrupper som du återigen börjar demonisera "nationalstaten" och dess beskyddare så man menar att man bara möter våld med ännu mera våld.



Källa tack.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback