2016-01-11, 18:48
Medlem
Har en gammal hundai elantra från 2001 där kopplingen har lagt av.
Man lägger i en växel men inget händer sedan när man försöker köra iväg.
Dessutom har den inte gått igenom besiktningen, bakaxelbalk sönderrostad, styrled paj och lite lampor. Så får nog skrota den.

Fråga - ska jag försöka sälja bilen som skrot eller kanske däcken ivf?

Vad bör jag kränga vid skrotning?
Citera
2016-01-11, 19:08
Medlem
Deadmantalkings avatar
Lämna skiten som den är bara om det inte sitter schyssta fälgar på den. För det där problemet vill du väl få ur världen bara och inte ha stå i vägen och rosta några månader till.
Citera
2016-01-12, 13:21
Medlem
Plocka ur/skruva bort det du vill behålla. Se till att ha regbevis så du kan skriva över bilen på skroten. Ring en skrot eller skrotabilen.se så blir du uppringd. Kostade 500kr för hämtning sist jag skrota en bil.
Citera
2016-01-12, 15:15
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerhufvud
Plocka ur/skruva bort det du vill behålla. Se till att ha regbevis så du kan skriva över bilen på skroten. Ring en skrot eller skrotabilen.se så blir du uppringd. Kostade 500kr för hämtning sist jag skrota en bil.

Vem anlitade du som du fick betala? Är det en förhållandevis ny bil så hämtar de gratis, de får ju pengar för bilens delar
Kan man frakta den till typ skrotfrag kan man rent av få en tusenlapp för kalaset.

Så beroende på hur mycket jobb du vill lägga ned kan du iaf få en slant, alternativt bli av med problemet utan att det kostar dig något
Citera
2016-01-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Vem anlitade du som du fick betala? Är det en förhållandevis ny bil så hämtar de gratis, de får ju pengar för bilens delar
Kan man frakta den till typ skrotfrag kan man rent av få en tusenlapp för kalaset.

Så beroende på hur mycket jobb du vill lägga ned kan du iaf få en slant, alternativt bli av med problemet utan att det kostar dig något

Jag gick in på skrotabilen.se och Enköpings bilskrot ringde upp. Jag nöjde mig med att betala för hämtning men någon hade säkert kunnat hämta den gratis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in