Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-05, 08:27
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
att kvinnor blivit utsatta av män på olika sätt har skett i alla tider. av svenska män givetvis oxå.
det som är nytt och mer obehagligt är när stora mobbar av män ger sig på enstaka kvinnor och kladdar/våldtar.
DET är nytt här i norden. så har aldrig de nordiska männen gjort i modern tid.
Jag vill nog påsåg att även frekvensen av enskilda händelser ökat... Samt att det sker mer öppet. Förr var det på disco. Nu är det på Ica, på stan, i badhuset, på bussen - ja i hela det offentliga rummet.

/
Citera
2016-02-05, 08:34
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Eftersom han kunde uttrycka sig så bra på svenska var det nog ingen flykting. Ser vi här den förste officielle svenske copycaten? Enligt polisens rapporter från we are sthlm var det ju bara en mindre del av förövarna i Stockholm som var utländsk härkomst.


Haha, kolla på bilder från We are Sthlm, hur många svenskar ser du i publikhaven? Polisen har själva konstanterat att det var MENAmän som stod för övergreppen.

https://www.google.se/search?q=we+ar...S5SkRvzyWCM%3A
Citera
2016-02-05, 08:38
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag vill nog påsåg att även frekvensen av enskilda händelser ökat... Samt att det sker mer öppet. Förr var det på disco. Nu är det på Ica, på stan, i badhuset, på bussen - ja i hela det offentliga rummet.

/

Ja, det är väl en naturlig utveckling när MENAmännen blir allt fler. De kan snart utöva sin kultur överallt i offentligheten. Sverige, eller stora delar av Europa kommer att bli ett nytt Mellanöstern. Att samhället sedan inte markerar starkt att det är fel kanske bidrar.
Citera
2016-02-05, 08:54
  #28
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckelijuckmuck
Ja, det är väl en naturlig utveckling när MENAmännen blir allt fler. De kan snart utöva sin kultur överallt i offentligheten. Sverige, eller stora delar av Europa kommer att bli ett nytt Mellanöstern. Att samhället sedan inte markerar starkt att det är fel kanske bidrar.

Ja-de känner sig "som hemma"-även i kontakten med rättsväsendet som har en tillmötesgående attityd och 291-stämplar det som sker.
Citera
2016-02-05, 19:02
  #29
Avstängd
Vakter på bussarna för att öka tryggheten
Fyra dagar den här veckan har KLT haft extra personal på några av bussturerna som skolelever från Fårbo och Figeholm åker för att minska oron.
http://www.ostrasmaland.se/oskarsham...ka-tryggheten/
Citera
2016-02-10, 07:46
  #30
Medlem
Utflyttads avatar
Det "offentliga rummet" har blivit väldigt offentligt för vissa samtidigt som flickorna snart får hålla sig hemma......likt familjetraditionerna hos de massimporterade asylanterna.

De sexuella trakasserierna kommer inta att tas på allvar av kommunpolitikerna, därför att många Svenskar sover fortfarande.

Det är ju ytterst intressant att bussbolagets lösning är segregerade transporter, en buss för asylanterna och en annan för Svenska skolbarn.

Segregerade bubbelpoler, segregerade badtider, segregerade bussar......det nya Sverige.

Fans jävlar, jag blir så förbannad. När jag var grabb på 70-talet så hade vi kul på diskoteken, efter stängningsdags så väntade vi in sommarsolen på något nattöppet utecafé och runt 6 snåret på morgonen så släntrade vi alla hem, var och en till sitt - och inte fan hörde man att någon av tjejerna råkade illa ut - och då snackar vi om området kring Stureplan i Stockholm.

Det gör så jävla ont i själen när Svenska skolflickor inte ens kan resa kommunalt till och ifrån skolan utan att bli sexuellt trakasserade.
Citera
2016-02-10, 11:17
  #31
Medlem
SveaBunkerns avatar
Flyktingar sexuellt ofredade småflickor på buss

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22235835.ab

Aftonbladet:

Flera barn, framförallt flickor i 13-årsåldern, har de senaste vekorna upplevt sig sexuellt ofredade på en linjebuss som går från små orter utanför Oskarshamn in till centrum.

Sträckan trafikeras av Kalmars länstrafik, KLT, och bussen plockar upp barnen längs vägen och skjutsar dem till skolan under mornar och hem på eftermiddagar. Men dessa turer har den senaste tiden varit välfyllda beroende på ett stort antal flyktingar som åker med bussen från ett asylboende in till Oskarshamn. Det är i samband med detta som barn larmat föräldrar om sexuella trakasserier.

”Har blivit fotograferade”

– Det är ett asylboende som gjort att vi har fått väldigt många resenärer och det har varit väldigt trångt och vi har fått sätta in större bussar. Flera tjejer känner att de blivit hotade och tafsade på, eller vad man ska säga, av medresenärer och de känner sig otrygga. Man har även gått av tidigare och sprungit hem, säger Katharina Seijsing, trafik och planeringschef på KLT.

Resebolaget har också tagit emot beskrivningar om att flickor blivit fotograferade. I samband med detta har KLT satt in vakter i bussarna och då har problemen varit mindre förekommande.

Inför separata turer

Nu har Kalmars länstrafik bestämt sig för att separera barnen och flyktingarna och kommer från i morgon att sätta in en extrabuss från flyktingboendet till Oskarshamn.

TS: Vad tycker ni om förslaget att ge MENA-tafsarna egen buss att åka med?

Jag tycker själv att beslutet tar det säkra före det osäkra. Hoppas personerna bakom händelserna på bussen åker dit!
__________________
Senast redigerad av SveaBunkern 2016-02-10 kl. 11:29. Anledning: Fel info
Citera
2016-02-10, 11:19
  #32
Medlem
Är inte detta samma fall som diskuteras här?
(FB) Vågen av sexuella trakasserier har nått Oskarshamn
Citera
2016-02-10, 11:23
  #33
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Är inte detta samma fall som diskuteras här?
(FB) Vågen av sexuella trakasserier har nått Oskarshamn

Inte en enda länk eller inlägg om händelserna på bussen syns i den tråden.
Citera
2016-02-10, 11:26
  #34
Medlem
när fan ska dom jävla idioterna till föräldrar börja hålla koll och försvara sina barn,

hade det hänt min dotter jag hade gått in på bussen skurit halsen av var ända blatte som lagt sin hand på min dotter

vi härstammar för fan från vikingarna börja bete er där efter det är det ända svartingarna förstår när fan ska ni lära er att dom inte går att daltas med
Citera
2016-02-10, 11:27
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Inte en enda länk eller inlägg om händelserna på bussen syns i den tråden.
De två sista inläggen i den tråden behandlar det du länkar till. Ingen länk till denna artikeln dock. Huruvida en separat tråd är lämplig eller inte, det har jag ingen aning om, jag ville bara påpeka att de segregerade bussarna redan omnämnts i den tråden...
Citera
2016-02-10, 11:34
  #36
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De två sista inläggen i den tråden behandlar det du länkar till. Ingen länk till denna artikeln dock. Huruvida en separat tråd är lämplig eller inte, det har jag ingen aning om, jag ville bara påpeka att de segregerade bussarna redan omnämnts i den tråden...

Ok. Såg det nu först

Hittade denna artikel från den tråden. Tyvärr måste man ha plus för att kunna läsa http://www.ostrasmaland.se/oskarsham...ka-tryggheten/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback