Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-01-11, 06:57
Medlem
Hej.

Jag började presic träna på gym och det är super kul. Allt jag gör nu är löpband och cyckel lifter inte ännu.

Nu går jag på SATS för att jag fick en vecka gratis gymet är frächt och jag gillar det där. Men när jag kollade priser så såg jag att det kostar 509kr ä/mån det är ganska mycket pengar då jag är student.

Så jag kollade runt och såg att hos fitness24/7 kostar det 169kr/mån det är ju super bra och man kan träna när man vill. Men efter lite sökande så kom jag fram till att folk inte rekommenderar fitness24/7 alls att det verkligen är skit gym.

Är det verkligen så illa hos fitness24/7 jag tänkte gymet i Vällingby.

Jag bor i Hässelby.

Tack
Citera
2016-01-11, 07:08
Bannlyst
Nej den är inte dålig. Varför den uppfattas som dålig kan bero på att det är oftast en mängd folk vistandes samtidigt på gymmet, det gäller gå rätt tider. Så att man nästan får gymmet för sig själv det är fördelarna med ett 24/7 gym.

Testa kolla
Actic
Always fitness 24/7
Nordic Wellness
Fitness 24/7

Undvik givetvis friskis
Och sats, som kostar alldeles för mycket för en student.
Citera
2016-01-11, 07:18
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Nej den är inte dålig. Varför den uppfattas som dålig kan bero på att det är oftast en mängd folk vistandes samtidigt på gymmet, det gäller gå rätt tider. Så att man nästan får gymmet för sig själv det är fördelarna med ett 24/7 gym.

Testa kolla
Actic
Always fitness 24/7
Nordic Wellness
Fitness 24/7

Undvik givetvis friskis

Varför ska man givetvis undvika Friskis? Beroende på var du bor kan Friskis ha skitbra gym.
Citera
2016-01-11, 08:40
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

När jag va student gymmade jag på SATS (alla Sveriges anläggningar) för 299 kr/mån.
Citera
2016-01-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Varför ska man givetvis undvika Friskis? Beroende på var du bor kan Friskis ha skitbra gym.

Vissa friskis gym kan faktiskt som du säger vara riktigt bra. Men det är enormt varierande kvalité så man får besöka gymmet man tänkt träna på främst.

24/7 är ett dåligt gym, de har till exempel inte ordentliga stänger eller kakor vilka bör komma från Eleiko för allt annat suger och går knappt att lyfta med. Finns betydligt bättre gym om man faktiskt vill ha ordentlig utrustning. Exempelvis SATS är bättre. Generellt sett är det enormt mycket folk på alla gym nuförtiden om man är där på fel tider, det gäller att gå på tider där folk inte är där helt enkelt. Jag minns när man var yngre och det var lika mycket folk på gymmet när det var som värst som det är nu när det är som minst, det var tider det. Längtar tillbaka något enormt till när man slapp alla mediokra jävlar inne i gymmet som inte heller verkar utvecklas nämnvärt. Det är fortfarande lika få personer som är vältränade som förut men det har blivit fler folk på gymmet och fler gym generellt. Bra utveckling där!
Citera
2016-01-11, 13:23
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Vissa friskis gym kan faktiskt som du säger vara riktigt bra. Men det är enormt varierande kvalité så man får besöka gymmet man tänkt träna på främst.

24/7 är ett dåligt gym, de har till exempel inte ordentliga stänger eller kakor vilka bör komma från Eleiko för allt annat suger och går knappt att lyfta med. Finns betydligt bättre gym om man faktiskt vill ha ordentlig utrustning. Exempelvis SATS är bättre. Generellt sett är det enormt mycket folk på alla gym nuförtiden om man är där på fel tider, det gäller att gå på tider där folk inte är där helt enkelt. Jag minns när man var yngre och det var lika mycket folk på gymmet när det var som värst som det är nu när det är som minst, det var tider det. Längtar tillbaka något enormt till när man slapp alla mediokra jävlar inne i gymmet som inte heller verkar utvecklas nämnvärt. Det är fortfarande lika få personer som är vältränade som förut men det har blivit fler folk på gymmet och fler gym generellt. Bra utveckling där!

Får faktiskt säga att 24/7 har varierande kvalitet precis som friskis. Har säkert varit på över 100 gym varav ~15 24/7. Ett av dessa 24/7 har varit bland de bästa gymmen jag varit på, men annars är det relativt dåliga gym som du säger. Dock bra städning i min erfarenhet.
Citera
2016-01-11, 13:39
Medlem
Gazzaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Får faktiskt säga att 24/7 har varierande kvalitet precis som friskis. Har säkert varit på över 100 gym varav ~15 24/7. Ett av dessa 24/7 har varit bland de bästa gymmen jag varit på, men annars är det relativt dåliga gym som du säger. Dock bra städning i min erfarenhet.

Håller med dig. Tips till ts provträna på dom gym som finns i din närhet av hem/skola/jobb som är i din prisklass. Du avgör nog bäst själv, svårt för oss att svara på. Det gymmet som får dig att gå mer än ett annat kanske är värt att lägga en större peng på. My two cents.
Senast redigerad av Gazzap 2016-01-11 kl. 13:42.
Citera
2016-01-11, 16:30
Medlem
Citat:
När jag va student gymmade jag på SATS (alla Sveriges anläggningar) för 299 kr/mån.

Nu kostar det 509kr/mån
Citera
2016-01-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazzap
Håller med dig. Tips till ts provträna på dom gym som finns i din närhet av hem/skola/jobb som är i din prisklass. Du avgör nog bäst själv, svårt för oss att svara på. Det gymmet som får dig att gå mer än ett annat kanske är värt att lägga en större peng på. My two cents.

Ska åka förbi 24/7 imorgon och kolla hur det är där
Citera
2016-01-11, 16:32
Medlem
Citat:

Testa kolla
Actic
Always fitness 24/7
Nordic Wellness
Fitness 24/7

Undvik givetvis friskis

Tack för tipsen
Citera
2016-01-11, 16:33
Medlem
Citat:

Jag får ta och besöka 24/7 i Vällingby och hoppas på det bästa
Citera
2016-01-11, 20:13
Medlem
r4ll3s avatar
Gymmet är hyfsat bra skulle jag säga, och absolut prisvärt om man jämför med SATS och liknande. Egentligen behöver man inte särskilt mycket redskap för att träna till sig en atletisk kropp, och F24/7 fungerar fint för det.

Däremot stör jag mig på att det oftast är en del folk på kvällen/eftermiddagen, särskilt nu när folk har satt upp nyårslöften och grejer. Ett billigt källargym med få andra tränande hade varit drömmen men nu får man nöja sig med att trängas med andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in