Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-22, 14:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror att en av de tryggaste platser man kan befinna sig på är en plats som har blivit bombhotad. Om någon terrorist verkligen har tänkt spränga en bomb så kan de möjligen använda ett bombhot för att avleda uppmärksamhet från det verkliga bombmålet. Vanligen är dock bombhotet i sig själva terrorismen. Bara att hota är att tillfoga en viss skada. Dagens bombhot mot ett plan från London till Arlanda till exempel stoppar hela flygtrafiken på Landvetter, men troligen har ingen bom funnits i närheten av planet.

Precis! Kände bara gäsp liksom när jag såg bombhotet idag. Händer ju aldrig något vid bombhot. Varför varna liksom om det är på riktigt?
Citera
2020-09-10, 10:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Vet inte om jag någonsin hört om ett bombhot och sedan har det smällt. Men så har väl skett. Men lär vara väldigt sällsynt? Eller?

Bombhot skola idag. Faran över.

Nä, bombhot är sällan lika med att det finns en bomb. När hände det senast? Och i sverige, har det någonsin hänt?
Citera
2020-09-10, 10:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Bombhot skola idag. Faran över.

Nä, bombhot är sällan lika med att det finns en bomb. När hände det senast? Och i sverige, har det någonsin hänt?

ok. militärligan 1991 stod det i tråden. Men som sagt...ytterst sällan det är hot med subsans i.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback