Citat:
Måste nästan vara Flashback hon syftar på.
Här till exempel diskuteras om hon är jude eller ej:
(FB) judar i Sverige
Och hur har hon i så fall fått tag på psykologens användarnamn på flashback?
Psykologen kanske inte blir så glad eftersom han sagt till DN att han vill tipsa om en händelse anonymt, och sedan sitter Hanne Kjöller och snokar efter hans användarnamn på diverse forum.
Här till exempel diskuteras om hon är jude eller ej:
(FB) judar i Sverige
Och hur har hon i så fall fått tag på psykologens användarnamn på flashback?
Psykologen kanske inte blir så glad eftersom han sagt till DN att han vill tipsa om en händelse anonymt, och sedan sitter Hanne Kjöller och snokar efter hans användarnamn på diverse forum.
Jag tror inte att Kjöller har letat upp något användarnamn. Jag tror också att hon känner till tipsarens riktiga namn men att han inte har velat gå ut offentligt i tidningen. Kjöller vet att det förstås väger tyngre om hon har en namngiven person som uttalar sig i artikeln, och därför kritiserar hon honom.
Men en annan sak är också intressant:
Kjöller skriver: "På de forum och i de nätkretsar jag hittar tipsaren, dennes polisbekant och deras stödtrupper finns en rad anonyma påståenden om mig. De rör allt från sexuella preferenser, till klimakteriestatus och eventuell judisk börd."
Jag tror att hon egentligen menar att tipsaren och polisbekanten omnämns och citeras på dessa forum och nätkretsar av dessa forums och nätkretsars användare.
Men när hon skriver "tipsaren, dennes polisbekant och deras stödtrupper" får hon det att framstå som om tipsaren och polisbekanten och stödtrupperna känner varandra och i samråd samarbetar.
Ordet "stödtrupper" används idag nästan bara pejorativt, dvs att stödtrupper stöder dåliga saker. Och vad är det för dåliga saker som tipsaren, polisbekanten och stödtrupperna samarbetar om? Jo, konstigt nog att svärta ner Kjöller.
Vilka motiv kan tipsaren och polisbekanten ha för att svärta ner Kjöller? Oklart. Varför har de bådat upp stödtrupper? Oklart. Kanske Putin är framme här i alla fall.
Bästa Hanne. Folk gör dumma saker när de är svartsjuka. Men journalister kan skriva dumma saker när de är i affekt. Men bry dig inte om att göra någon rättelse, det kan lätt bli ännu mer fel.
Och risken finns ju att folk inte har lust att tipsa DN om något om de vet att de kan utmålas som hemska näthatare i nästa artikel.
När det kom fram att tidningen News of the World hade gått över gränsen lade utgivaren Rupert Murdoch ner den över en natt. Dagens Nyheters ägare borde följa det exemplet.