2016-01-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Måste nästan vara Flashback hon syftar på.
Här till exempel diskuteras om hon är jude eller ej:
(FB) judar i Sverige
Och hur har hon i så fall fått tag på psykologens användarnamn på flashback?
Psykologen kanske inte blir så glad eftersom han sagt till DN att han vill tipsa om en händelse anonymt, och sedan sitter Hanne Kjöller och snokar efter hans användarnamn på diverse forum.

Jag tror inte att Kjöller har letat upp något användarnamn. Jag tror också att hon känner till tipsarens riktiga namn men att han inte har velat gå ut offentligt i tidningen. Kjöller vet att det förstås väger tyngre om hon har en namngiven person som uttalar sig i artikeln, och därför kritiserar hon honom.

Men en annan sak är också intressant:

Kjöller skriver: "På de forum och i de nätkretsar jag hittar tipsaren, dennes polisbekant och deras stödtrupper finns en rad anonyma påståenden om mig. De rör allt från sexuella preferenser, till klimakteriestatus och eventuell judisk börd."

Jag tror att hon egentligen menar att tipsaren och polisbekanten omnämns och citeras på dessa forum och nätkretsar av dessa forums och nätkretsars användare.

Men när hon skriver "tipsaren, dennes polisbekant och deras stödtrupper" får hon det att framstå som om tipsaren och polisbekanten och stödtrupperna känner varandra och i samråd samarbetar.

Ordet "stödtrupper" används idag nästan bara pejorativt, dvs att stödtrupper stöder dåliga saker. Och vad är det för dåliga saker som tipsaren, polisbekanten och stödtrupperna samarbetar om? Jo, konstigt nog att svärta ner Kjöller.

Vilka motiv kan tipsaren och polisbekanten ha för att svärta ner Kjöller? Oklart. Varför har de bådat upp stödtrupper? Oklart. Kanske Putin är framme här i alla fall.

Bästa Hanne. Folk gör dumma saker när de är svartsjuka. Men journalister kan skriva dumma saker när de är i affekt. Men bry dig inte om att göra någon rättelse, det kan lätt bli ännu mer fel.

Och risken finns ju att folk inte har lust att tipsa DN om något om de vet att de kan utmålas som hemska näthatare i nästa artikel.

När det kom fram att tidningen News of the World hade gått över gränsen lade utgivaren Rupert Murdoch ner den över en natt. Dagens Nyheters ägare borde följa det exemplet.
Citera
2016-01-14, 22:15
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Och risken finns ju att folk inte har lust att tipsa DN om något om de vet att de kan utmålas som hemska näthatare i nästa artikel.

När det kom fram att tidningen News of the World hade gått över gränsen lade utgivaren Rupert Murdoch ner den över en natt. Dagens Nyheters ägare borde följa det exemplet.

Jag tycker det står mer och mer klart att Bonniers använder sina kanaler för att utöva makt och styra politik, och det är knappast en slump att just Wolodarski -- helt utan meriter -- blev chefredaktör för Bonniers prestigetidning.

Så Woldotäktski utför nog bara ägarnas order.

Bonniers maktkonglomerat måste brytas upp.
Senast redigerad av bergsturk 2016-01-14 kl. 22:17.
Citera
2016-01-14, 22:23
Medlem
cmbws avatar
Nu står Jan Helin och diskuterar i SVT1

Däremot så tar SVT åtminstone upp DNgate och Polisen(?) är besviken över att de får ta all skuld.
Citera
2016-01-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Det kommer inte hända ett skit... snart står kroknäsan där i TV igen och uttalar sig kritiskt om Sveriges erkännande av Palestina eller om allergimärkningen på svenska livsmedel. Absolut nada kommer att drabba Wolodarski.

Varför dessa nedsättande epitet? Visst förstår ni att ni bara förser media med argument för varför man inte kan lyssna på vad folk säger alternativmedia. Den välformulerade, sakliga kritiken drunknar helt enkelt i personliga påhopp och aptjatter.
Citera
2016-01-14, 22:26
Medlem
DannyButtermans avatar
"Alla på DN vägrade komma" enl programledaren på SVT Opinion. Varför, DN? Det är ju ert "avslöjande".

Edit: Verkar vara en efterföljare till debatt. Sänds nu på SVT1.
Citera
2016-01-14, 22:27
Medlem
Brutes avatar
SVT 1 just nu "Opinion Live" avhandlar just nu detta ämne.

Alla på DN har tackat nej att medverka, så Jan Helin får stå där mot polisens Warg och alla tonårstjejer.

Helin uttalar att AB inte hade någon info alls om händelserna i kungsan.
Det borde ju gå att gräva i...
De hade väl Rockbjörnen där.

//Brute
Citera
2016-01-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Men det ska hon ha sagt, enligt psykologen:
"– Igår kontaktade Hanne Kjöller mig igen på grund av händelserna i Tyskland och sade hon fått en klump i magen och skruvade på sig då jag frågade varför hon aldrig kontaktade polisen och skrev en artikel, säger han.

Han säger att Kjöller hävdar att hon aldrig fick tag i polisen, därför blev det ingen artikel i Dagens Nyheter. Men han säger också att han har fått en annan förklaring, att Kjöller även ska förklarat i telefon för honom att “Stockholmsdelens redaktör tog över caset och hon ansåg att detta var SD-fabrikationer”.
http://nyheteridag.se/sa-morkade-dag...ala-stockholm/

Ja där ser man. Uppenbarligen en motsägelse om citaten är korrekta. Jag ser det dock egentligen inte som avgörande då vi redan VET att Kjöllers intresse för storyn svalnade. Det intressanta vore att få veta VARFÖR.
Citera
2016-01-14, 22:30
Medlem
Blids avatar
Artikel i FAZ

http://www.faz.net/aktuell/politik/a...0.html#GEPC;s6
Citera
2016-01-14, 22:38
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Varför dessa nedsättande epitet? Visst förstår ni att ni bara förser media med argument för varför man inte kan lyssna på vad folk säger alternativmedia. Den välformulerade, sakliga kritiken drunknar helt enkelt i personliga påhopp och aptjatter.

Ni? Du försöker väl inte smeta ut en enskild persons åsikter över ett helt nätverk?
Alternativet är väl att du tror att du kommunicerar med en kunglighet…hmmm..

Löpsedel på DN imorgon:
EXTRA! KUNGAHUSET SPRIDER ANTISEMITISM PÅ NÄTETS VIDRIGA UNDERVEGETATION!
Citera
2016-01-14, 22:39
Medlem
Cadenzas avatar
Mycket bra att nyheten om det Nordkorea-inspirerade mediaetablissemanget i Sverige sprider sig för fullt utanför Sverige. Måste verkligen vara full panikstämning på DN:s redaktion och hos Bonnier nu. Att tappa ansiktet är det värsta som kan hända denna sortens människor som bygger hela sin existens på att de är lite bättre än alla andra.

Kanske kan EU-kommissionen komma med en kommentar som de gjorde om Polen? Att de ser med oroande ögon på utvecklingen i Sverige, där media systematiskt mörklägger nyheter och åsikter för att missgynna ett politiskt parti.
Citera
2016-01-14, 22:43
Medlem
krackelerars avatar
Återigen står en invandrad kommunistisk svartskalle till kvinna och påstår att 98% av förövarna är män och att detta handlar uteslutande om män och inte om kultur.
Svartskallen står i svensk tv och beskyller svenska män och svenska killar för invandrat slödder från afghanstan och andra medeltida kulturer för övergreppen i Kungsträdgården, gruppvåldtäkter mm.
Ut ur mitt land ditt as skulle jag vill säga till henne!!!
Citera
2016-01-14, 22:45
Medlem
cmbws avatar
Var den feministen Dinamarcas kusin eller något? Fan är det med rödskinn och feminism?
Alice Teodorescu är en frisk fläkt i klimatet, blir genuint glad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in