2016-01-14, 00:42
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag tycker inte det är speciellt konstigt om man inte basunerar ut sådant där. Nu har t.ex. tyska nationalister börjat bråka och ska hämnas på utlänningar. Man kan ju liksom tycka väldigt illa om sådana där företeelser utan att vilja spöa upp och kasta ut alla invandrare. Sådana där som SverigeDemokraterna har inte varit bra för debattklimatet. Jag håller gärna inne med negativa åseker om invandring av rädsla för att någon omogen nationalist ska överreagera och tro att han har en meningsfrände i mig.
Citera
2016-01-14, 00:43
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Journalisten.No är stora va?

Det är branschtidningen för journalister i ett land med riktiga journalister. Det är helt rätt forum för att diskutera journalisters arbete (som är ämnet i artikeln).

Det sinnessjuka är att det är ett annat lands branschtidning som måste träda in eftersom vårt lands branschtidning är korrupt.

Ungefär som att man vore tvungen debattera, säg Stockholms diabetesfotvård i Tidskrift for den norske legeforening istället för i Läkartidningen, på grund av en totalt korrupt och allbestämmande junta av stockholmsortopeder som anser att amputation på lårnivå utan bedövning måste genomföras på alla patienter med diabetes och att frågan inte får diskuteras.
Citera
2016-01-14, 00:46
Medlem
http://www.tino.us/2016/01/nya-avloj...agens-nyheter/
Tino angående Norska journalistförbundets tidning.
Citera
2016-01-14, 00:46
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ivar Arpi börjar tappa min respekt. Visa att du har lite mod for guds skull.

Men det är en ankdamm i Sverige och ingen systertidning vill anklaga eller stöta sig med stora mäktiga DN. Bra att journalisten.no har lite stake.

Visst är det tröttsamt. Gudmundsson är refererad i den norska artikeln vilket kanske fick Arpi att tveka. Man tycker ju annars att vi börjar närma oss en brytpunkt då svenska journalister inser att de måste börja planera för tiden efter gammelmedia och helt sonika skita i vad cheferna tycker om deras inlägg på Twitter.
Citera
2016-01-14, 00:47
Medlem
någon som hann se vad arpi skrev eller retweetade han bara?
Citera
2016-01-14, 00:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
http://www.tino.us/2016/01/nya-avloj...agens-nyheter/
Tino angående Norska journalistförbundets tidning.
Jag har inte sett detta ord tidigare, så tills motsatsen är bevisad så ger jag Tino cred för denna benämning på DN's mörkande:
Wolodarskiaffären

Genialiskt.
Citera
2016-01-14, 00:51
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkbollen
någon som hann se vad arpi skrev eller retweetade han bara?
Han skrev i stort sett bara: "Norska Journalisten om DN-affären", eller något i den stilen.
Citera
2016-01-14, 00:51
Bannlyst
blev blockad av Isobel Hadley-Kamptz för min kommentar pa twitter angaende hennes putin anklagelse

"Najs SVD är indragen i skandalen gudmunsen och daren som säger frick jobbar för putin"
Citera
2016-01-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har inte sett detta ord tidigare, så tills motsatsen är bevisad så ger jag Tino cred för denna benämning på DN's mörkande:
Wolodarskiaffären

Genialiskt.

Läste exakt det med, känns som en klassiker direkt.
Citera
2016-01-14, 00:54
Medlem
trollgubbens avatar
Wolodarski måste avgå efter den här stora skandalen va? #DNgate #Wolodarskiaffären
Citera
2016-01-14, 00:54
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkbollen
Läste exakt det med, känns som en klassiker direkt.

Men i ärlighetens namn finns ju inga bevis för PW:s inblandning.
Citera
2016-01-14, 00:55
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Wolodarski måste avgå efter den här stora skandalen va? #DNgate #wolodarskiaffaren
Det är upp till tidningens ägare.

Och i första hand offrar man nog någon underhuggare typ Opitz eller Kjöller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in