Citat:
Ursprungligen postat av
Joubert
Har en oroskänsla i magen att det inte kommer bli så mycket mer än det här. Hoppas komma in här på flashback imorgon och se att det är 5000+ läsare så det innebär något smaskigt.
Det beror väl på vems sida man är på? Rasisternas eller de unga tjejernas? Själv är jag på tjejernas, kvinnornas sida. Det borde DN också vara…
Nej, jag tror inte att någon stormakt försöker destabilisera DN. Snarare är svenskar korkade i allmänhet. Som alla andra, inte bättre.

VÅr självbild är löjlig. Vi har VM i allt tror vi, även journalistik, jämställdhet, rättigheter. Gång på gång ser man att så inte är fallet. Dumtänkarna finns överallt, godhetsknarkarna, de som tror att de gör rätt, när de gör fel. Kokar kanske ned till att det var en av tidsanda styrd redaktör som gav upp för lätt, jag gissar det, men jag vet inte, och sätter inga rubriker på detta. För tänk på att en redaktör som inte ger sig, kan bli en rättshaverist och brunstämplad. Tidsandan återigen. Den ser de flesta först efteråt. Finns jättemånga som gör emot sin övertygelse, och vi ser hur lätt det blir så att
massan styr. Journalister är som alla andra… dessutom är vi svenskar noga med att "passa in i gänget". En jobbig jävel som säger emot får knappast hänga kvar som "den alla vill leka med" eller får rekommendationsbrev.
Ambitionen att gå vidare på spår som kan leda till brundrev är antaligen inte så lockande. Vi behöver media och myndigheter som har högre i tak...