Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-09, 09:36
  #25
Medlem
15minFames avatar
Jag har sett klart hela säsong 1 och gillar serien. Kanske för att jag inte sätter upp specifika förväntningar så som att det ska vara historiskt perfekt utan förväntande mig ett drama baserat på historiska event.
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Sedan är inte karaktärerna i serien genuint goda eller onda utan alla har sina sidor.
Håller med. De är män först med allt vad de innebär och inte bara krigsmunkar.
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Sett första avsnittet nu, känns sådär. Stör mig på att allt och alla är så rena.
För att de inte går omkring med lera i ansiktet och mat mellan tänderna? De hade trots allt vatten som jag antar att de använde att åtminstone skölja av sig med.
Citera
2018-10-20, 21:32
  #26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Har precis sett den färdig. Men jag tyckte den var inte dålig alls. Ser fram emot säsong 2.
Visst det var ingen 10 poängare. Jag har tvekan länge se den på grund av den kritik den fick, men ska inte tydligen lita på kritik.
Citera
2018-10-24, 22:08
  #27
Medlem
Håller med föregående talare. Inte alls så dåligt som folk säger.
Gillar man dessutom tempelriddare så är det mitt i blinken!
Citera
2019-03-26, 22:29
  #28
Medlem
bringeroflights avatar
S2 har nu börjat. Historien håller ihop till viss del men byta av skådespelare är aldrig positivt även om det kan vara förståeligt när det handlar om barn karaktärer. Men introducering av prinsen kändes lite märklig och jag minns aldrig att han ens nämndes i S1. Mark Hamill är alltid rolig och gör ofta ett bra jobb även om jag tycker han förställde rösten lite.
Citera
2019-03-26, 23:33
  #29
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Säsong 1 var något av det mest bedrövliga som har producerats under de senaste 30-40 åren.
Citera
2019-03-26, 23:47
  #30
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Lite smått förvånad att serien kom tillbaka, med det är givetvis en possessiv utveckling.
Vilken normalperson säger nej till korsriddare liksom, inte jag iaf!
Citera
2019-03-27, 00:32
  #31
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
S2 har nu börjat. Historien håller ihop till viss del men byta av skådespelare är aldrig positivt även om det kan vara förståeligt när det handlar om barn karaktärer. Men introducering av prinsen kändes lite märklig och jag minns aldrig att han ens nämndes i S1. Mark Hamill är alltid rolig och gör ofta ett bra jobb även om jag tycker han förställde rösten lite.

Rösten är ju hans joker röst, rakt av.
Citera
2019-07-15, 12:24
  #32
Medlem
Hirvis avatar
Sett klart första säsongen snart.
Är lite besviken.
Tycker skådespelet inte riktigt övertygar.
Folk dör utan att man känner något.

Det är både bra och dåligt att det är så tvära kast. Skönt att det går undan men samtidigt urholkas värdet när man inte känner något för karaktärerna.

Tyckte araberna fick för lite tid att skina. Hade velat höra dom prata mer och förklara mer.
Citera
2019-07-15, 13:43
  #33
Medlem
OnePieceGarps avatar
Okej, för alla som sett klart första säsongen så förefaller det uppenbart att Landry är en Jesu ättling, och detta framgår då tempelriddaren i slutet av sista avsnittet lirkar fram ett pappersark från den heliga gralen där Landry De Luazon står sist bland en lång rad namn på alltifrån arameiska, grekiska och hebriska: således en ättlinje av Jesus i egen person, (så något i stil med Da Vinci Koden mao). Därav ochså anledningen att påven frikände honom på alla punkter och verkade betydligt vänligare med Landry dagen därpå (kanske också med tanke på att han ville att Landry skulle återta Gralen, såklart, men i vilket fall så kunde man märka en helt annan värme och välvilja från honom gentemot Landry).

Gällande tredje säsongen

Sen att de måste köra samma gamla utnötta idé om den heliga gralen när jag har för mig att det fanns andra historiska reliker som tempelriddaren var mer intresserade av och att den heliga gralen i själva verket, till skillnad från vad som föreställs i det folkliga medvetandet, inte var något de egentligen trodde särskilt mycket på eller lade särskilt vik vid. Hade varit kul om de kunnat köra med något nytt i det avseendet, men, men, serien är ändå grym i vilket fall som helst.
__________________
Senast redigerad av OnePieceGarp 2019-07-15 kl. 13:57.
Citera
2019-08-16, 14:10
  #34
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Kollat två första avsnitten i säsong 2, riktigt bra tycker jag.
Citera
2019-10-11, 19:22
  #35
Medlem
hjaelploskilles avatar
Sett första avsnittet nu och det är ju ren dynga, klyschig dialog och corny actionscener, blir serien bättre? Minns att den hade cirka 5,5 på IMDb förr och är nu uppe i 6,7, betyder väl att den höjts i kvalitet en aning?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback