Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-08, 14:28
  #1
Medlem
mmas avatar
http://www.bloodyelbow.com/2016/1/7/...night-brisbane

Citat:
A heavyweight clash between Mark Hunt and Frank Mir is scheduled to headline for UFC Fight Night 84 in Australia.
Citera
2016-01-09, 21:18
  #2
Medlem
Iamthebatmans avatar
Fan vad kul! Två storfavoriter som var med och väckte mitt intresse för sporten!

Oavsett resultat lär det bli en bra fight!
Citera
2016-01-09, 22:11
  #3
Medlem
withnonames avatar
Gillar också matchen men jag tycker UFC har missat det här med att de faktiskt har 2 K1 legendarer i form av Hunt och Overeem.Båda har ju en fantastisk K1 bakgrund och jag gillar tanken på att dessa herrar gör upp i MMA.Nu är ju Overeem på väg upp mot titelfight och Hunt har backat något i ranking men tillfälle kanske öppnas 2016 beroende på deras resultat.
Hursomhelst Mir-Hunt är också en intressant match.Man vet aldrig vad Frank Mir kommer med i oktagonen.Ibland tror man han är färdig i MMA för att nästa match submitta en av världens bäste BJJ tränare/utövare eller visa upp fantastiska nävar och sänka nån med en jabb.
Vad Hunt levererar får han då absolut inte vara mottagare av för den mannen kan sänka en jävla elefant med sina krokar.Grotesk slagstyrka.
Svårtippad match ändå fast jag lutar åt Hunt och hejar på båda
Citera
2016-01-19, 15:19
  #4
Medlem
mmas avatar
http://www.mmamania.com/2016/1/18/10...t-brisbane-mma

Gillar att Hector är tillbaka, ibland gör han verkligen rena jävla pissfighter, men när han är på G så är han rätt brutal av sig.

Och Neil Magny tuffar på i vanlig ordning, säger nog aldrig nej till något.
Citera
2016-01-25, 18:45
  #5
Medlem
Mx_1337s avatar
http://mmajunkie.com/2016/01/ross-pe...4-in-australia
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
Just a week after dropping a fight in Boston, Ross Pearson already knows when he’ll be getting back on the horse.

Pearson (18-10 MMA, 10-7 UFC) has been booked for a lightweight fight against Abel Trujillo (13-7 MMA, 4-3 UFC) in March at UFC Fight Night 84 in Australia. Pearson announced the fight early today on his social media platforms. The UFC has not yet made a formal announcement of the booking.
Citat:
With the addition to the card, UFC Fight Night 84 now includes:

Mark Hunt vs. Frank Mir
Hector Lombard vs. Neil Magny
Steve Bosse vs. James Te Huna
Alan Jouban vs. Brendan O’Reilly
Antonio Carlos Junior vs. Daniel Kelly
Johnny Case vs. Jake Matthews
Viscardi Andrade vs. Richard Walsh
Seo Hee Ham vs. Bec Rawlings
Ross Pearson vs. Abel Trujillo
Mest taggad på huvudmatchen. Att Mir har blivit bra mycket bättre med händerna, samt att Hunt inte lyckats bliv subbad på länge, öppnar för att det känns mer intressant.

Te Huna tillbaka efter drygt 1,5 år borta, med 3 raka förluster bakom sig.. Do or die!
Citera
2016-03-13, 21:38
  #6
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2016/03/nguyen-...ght-85-shuffle

Citat:
Next week’s UFC Fight Night 85 has undergone a bit of a facelift, as a handful of changes were announced late Friday night by promotion officials.

First, injury has forced flyweight Justin Scoggins (11-2 MMA, 4-2 UFC) to withdraw from the contest, and a planned fight with Ben Nguyen (14-5 MMA, 2-0 UFC) has been scrapped.

Additionally, lightweight Abel Trujillo (13-7 MMA, 4-3 UFC) encountered issues securing a visa and has been pulled from a planned matchup with Ross Pearson (18-10 MMA, 10-7 UFC). UFC officials have since elected to match Pearson with Canadian Chad Laprise (10-1 MMA, 3-1 UFC), instead, leaving Laprise’s opponent, Alan Patrick (12-1 MMA, 2-1 UFC), without a fight for the time being.

Citat:
MAIN CARD (FOX Sports 1)

Mark Hunt vs. Frank Mir
Hector Lombard vs. Neil Magny
Johnny Case vs. Jake Matthews
Antonio Carlos Junior vs. Daniel Kelly
Steve Bosse vs. James Te Huna
Seo Hee Ham vs. Bec Rawlings

PRELIMINARY CARD (FOX Sports 1)

Alan Jouban vs. Brendan O’Reilly
Viscardi Andrade vs. Richard Walsh
Alan Patrick vs. opponent TBA

PRELIMINARY CARD (UFC Fight Pass)

Chad Laprise vs. Ross Pearson
Mark Eddiva vs. Daniel Hooker
Rin Nakai vs. Leslie Smith
Citera
2016-03-14, 23:29
  #7
Medlem
Satan kommer ha svårt att se Hunt vs mir, två utav mina favorit fighter i divisionen utan tvekan, mark för sina walk off kO och mir för hans jävla guld submissions, kommer aldrig glömma noguiera vs mir, som BJJ fan var det en av världens bästa matcher.

svårbedömd match på förhand, mir har fått upp sitt stående en hel del och klarar av att ta slag men hunts KO power är legitim, samtdigit ser jag ett övertag för mir på mattan , men man får inte glömma bort att hunt även är bra på mattan men man sällan får se det.
Citera
2016-03-16, 10:58
  #8
Medlem
Frank Mir vs. Todd Duffee full fight video


https://www.youtube.com/watch?v=yJ2i...ature=youtu.be
Citera
2016-03-16, 15:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Satan kommer ha svårt att se Hunt vs mir, två utav mina favorit fighter i divisionen utan tvekan, mark för sina walk off kO och mir för hans jävla guld submissions, kommer aldrig glömma noguiera vs mir, som BJJ fan var det en av världens bästa matcher.

svårbedömd match på förhand, mir har fått upp sitt stående en hel del och klarar av att ta slag men hunts KO power är legitim, samtdigit ser jag ett övertag för mir på mattan , men man får inte glömma bort att hunt även är bra på mattan men man sällan får se det.
Den lär inte gå 5 ronder i alla fall, lär finnas ett och annat spelbart om man tittar på ronder, exempelvis: "Under 1,5 rond" som ger 1,78*pengarna, det ska jag i alla fall lägga in en liten slant på.
Citera
2016-03-16, 18:43
  #10
Medlem
ticktackss avatar
Mark Hunt KO rond 1
Citera
2016-03-17, 20:42
  #11
Medlem
rymdsols avatar
Jag må vara en skeptiker men jag ser inte Mir som något hot mot bältet men hoppas att han fortsätter sitt race och vinner över bättre motståndare än tidigare så han verkligen blir någon att räkna med i HW.

Jake Matthews ser jag fram emot som fan. Nu förlorade han tråkigt nog sin sista match om jag minns rätt men tror det kan vara någon att hålla ögonen på
Citera
2016-03-18, 14:15
  #12
Medlem
Mx_1337s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=7H1KBOo3KsQ
Haha Mark Hunt är så jävla skön.
War Huntooo!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback