Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-08, 13:41
  #1
Medlem
Xhaoss avatar
Hej!
Ska prova på kickboxning tänkte jag, men har en septum som jag gärna vill ha kvar.
Man får inte ha smycken på sig, och sådana som inte går att ta ut får man tjepa över. Eftersom septum på vissa kan växa ihop på bara någon timma (iaf bli mindre), så vill jag helst inte pröva att ta ut den.
Men att tejpa över kanske inte hjälper iaf om man håller på med kickboxning länge? Om man blir slagen där, gör det större skada om man har piercing då?
Är det någon här som har septum å kör någon kampsort och vet om något speciellt smycke eller liknande är bättre att ha?


Tacksam för svar!
Citera
2016-01-08, 13:50
  #2
Medlem
Tränar själv kickboxning men har aldrig haft någon pircing. Man är väldigt petig med smycken inom kampsporten då det kan ge otäcka skador, bara halsband är förbjudet. Jag skulle säga att du måste ta ut den, så vidare du inte bara tränar på säck/mitsar. Om du får ett slag på näsan så kommer det nog inte se snyggt ut.
Citera
2016-01-08, 18:17
  #3
Avstängd
Paffiserads avatar
Inga piercing, smycken eller dylikt är tillåtet, totalt förbjudet. Annars är det en oproffsig klubb du går i ifall de hade tillåtit det, och då är det ändå inget att gå på
Citera
2016-01-10, 12:39
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhaos
Hej!
Ska prova på kickboxning tänkte jag, men har en septum som jag gärna vill ha kvar.
Man får inte ha smycken på sig, och sådana som inte går att ta ut får man tjepa över. Eftersom septum på vissa kan växa ihop på bara någon timma (iaf bli mindre), så vill jag helst inte pröva att ta ut den.
Men att tejpa över kanske inte hjälper iaf om man håller på med kickboxning länge? Om man blir slagen där, gör det större skada om man har piercing då?
Är det någon här som har septum å kör någon kampsort och vet om något speciellt smycke eller liknande är bättre att ha?


Tacksam för svar!
Får du slag mot ansiktet och någon hakar i din piercing tvivlar jag på att handsken eller handen som sitter i handsken lossnar innan din piercing. Risken är dessutom stor om du får piercingen lossriven att delar av din kran följer med.

You go figure.....
Citera
2016-01-11, 13:23
  #5
Medlem
MisterToms avatar
Hur stor har du?

I min erfarenhet är septum inte en av de placeringar som drar ihop sig särskilt mycket. Jag piercade min med 3,2 mm för några år sedan, nu använder jag i princip aldrig något smycke i men sätter då och då i 1,6 mm clickers och de sitter lite löst.
Citera
2016-01-12, 10:56
  #6
Medlem
Xhaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Får du slag mot ansiktet och någon hakar i din piercing tvivlar jag på att handsken eller handen som sitter i handsken lossnar innan din piercing. Risken är dessutom stor om du får piercingen lossriven att delar av din kran följer med.

You go figure.....

Ganska liten så tvivlar på att den skulle fastna.. men isf kanske hästsko funkar? Om jag "drar in" den?
Citera
2016-01-13, 08:17
  #7
Medlem
nutsies avatar
Ta bara ut den precis innan du ska sparra eller ha kontakt.
Citera
2016-01-13, 09:07
  #8
Medlem
Motor_666s avatar
Köp en töjdticka så får du i smycket även om hålet dragit ihop sig lite på ett par timmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback