Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-01-14, 22:55
  #97
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Jaha och vad exakt är rätt värdegrund? Den svenska humanitära stormaktsmodellen som bara öser pengar och bidrag på folk utan reell förankring till det här landet medan våra pensionärer vanvårdas, våra sjukhusköer blir längre och längre samt att våra svenska skolor ständigt redovisar sämre och sämre resultat?

Bevilja IS-jihadister amnesti i Sverige, erbjuda dessa arbete och förtur i bostadskön, är det också rätt värdegrund?

Min värdegrund? Jag vill utvisa kriminella invandrare, jag vill ålderstesta ensamkommande flyktingbarn, jag vill häva de svenska medborgarskapen för IS-terrorister, jag vill att precis alla (svenskar så väl som invandrare) inom landet ska få arbeta ihop till sina pengar eftersom bidragen är menat som stöd till de svaga i samhället, handikappade, pensionärer, ensamstående föräldrar och dom med sjukdomar, och inte till folk som är lata men ändå vill leva loppan. Jag vill införa ett språkkrav för svenskt medborgarskap, där innehavaren måste kunna tala svenska eller åtminstone engelska.

Är detta fel värdegrund enligt dig? Enligt vår omvärld är detta rätt värdegrund, de som reser till USA och blir amerikanska medborgare, ska alla svära den heliga eden och utlova sin lojalitet till staten, religion, etnicitet eller kultur spelar ingen roll men alla skall svära eden. Bryter du mot lagarna i USA eller flera andra länder, riskerar du högst troligt att bli utvisad. Men inte i Sverige...

Fel värdegrund herregud, under andra världskriget, vilka var det som enligt dig då också hade fel värdegrund, de allierade eller axelmakterna? Om axelmakterna hade vunnit, hade du ansett deras värdegrund vara den rätta? Bara för den som förespråkar fred och inte krig, spelar värdegrund mindre roll, d.v.s. jag.

Vad är det alla politiker i 7-klövern brukar säga egentligen? Ja just det, "det är mycket viktigt att inte betrakta situationen som vi och dom!"

Men helt plötsligt så säger du att du (VI) vägrar ta debatt med mig (OSS), eftersom jag tillhör DOM med fel värdegrund? Återigen så säger ni emot er själva och detta är ett lysande exempel på en fanatikers natur. Du är en riktig fanatiker med andra ord, ett ord som du uppenbarligen heller inte förstår.

Den gemensamma nämnaren för SS, NSDAP, Bolsjevikerna, Stasi, DDR, Islamiska staten, Al-Qaeda, Boko Haram, Al-Shaabab är fanatism! Förstår du innebörden då? Det är fanatismen som är roten till allt ont, så ta ditt förnuft till fånga.


För att förtydliga, jag hotar inte dig! Jag vill däremot att du och dina gelikar kan visa gehör och ta debatt, lära er att kompromissa eftersom nu är tillräckligt många människor förbannade så det krävs nog inte så många incidenter till förrän hela helvetet bryter ut och det gäller inte bara i Sverige!

Vill du ha det totala kriget?

Jag hoppas på det allra bästa men fruktar för det allra värsta. Förstår du hur mycket vi skulle förlora på ett krig, världskrig eller inbördeskrig, det är ingen som vinner något. Har du tänkt på att Sveriges välstånd är ett resultat av svensk neutralitet under de båda världskrigen? Har du tänkt på vad som händer den dagen alla människor som är bidragsberoende, vad dessa kommer att vara kapabla till, när alla pengar tar slut och dessa inte längre kan få mat på bordet? Det är då som vi får problem på riktigt, alla revolutioner är ett resultat av hungersnöd och svält. Vad tror du då alla våra nyanlända gör, som alla blivit lovade guld och gröna skogar när bidragen försvinner och de börjar svälta ihjäl?

Där har du inledningen på en fullskalig anarki i ett tidigare civiliserat samhälle där laglösa grupper växer i antal och med en rasande takt, vilket till slut eskalerar i ett totalt inbördeskrig där etnicitet och religion kommer att väga tyngre än någonsin, t.o.m. tyngre än idag.

Problemet med dig är att du misstänkliggör varenda person som inte är vit.
Du kastar hela tiden med ord som kriminalitet, terrorism och fanatism utan att egentligen bry dig om hur verkligheten ser ut.

Verkligheten är att de flesta invandrare och flyktingar som idag finns i Sverige vill göra gott för sig och är väldigt tacksamma att de fått undkomma med livet i behåll från krigets helvete.

Jag förstår att du vill ha någon att skylla på, en enkel lösning, men det enda som historiskt sett visat sig funka är att integrera, välkomna och värdera människor oavsett deras bakgrund.

Sverige är ett rikt land med en lång historia med både invandring och utvandring.
Vi kan göra bättre helt enkelt, och vi kan vara stolta över att vi hjälper så många.

Så nästa gång du svartmålar vad du menar är en svartskalle, försök att sätta dig in i dennes situation och förstå vad denna människa genomlidit för att ta sig hit, och hur mycket vilja denna person har till att bidra och göra sitt bästa precis som vilken annan människa som helst i landet Sverige.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback