Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-08, 10:29
  #1
Medlem
Tjena!
Här tycker jag att man kan diskutera asiatiska snacks, vilka som är bra, inköpsplatser och andra asiatiska snack-trivia.

Jag börjar att efterfråga inköpsplatser för
White Rabbit (Da Baitu Naitang), Kina (Redan kollat, finns på Hong Kong Trading, Olof Palmes Gata, fast är väldigt dyrt. Andra ställen tack)
Pocky; Thailand, Japan, Kina. (Billighet samt ovanliga smaker prioriteras)
Hi-Chew; Taiwan, Japan, Kina.
Pepero; Korea, (finns i Kina).

(Helst i södra Sverige men hufvudstaden funkar också.)

Trevligt snackande!
Citera
2016-01-08, 16:41
  #2
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Hötorgets tunnelbanestation.

//Lolitasyndrome
Citera
2016-01-08, 21:29
  #3
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localhost-nul
Tjena!
Här tycker jag att man kan diskutera asiatiska snacks, vilka som är bra, inköpsplatser och andra asiatiska snack-trivia.

Jag börjar att efterfråga inköpsplatser för
White Rabbit (Da Baitu Naitang), Kina (Redan kollat, finns på Hong Kong Trading, Olof Palmes Gata, fast är väldigt dyrt. Andra ställen tack)
Pocky; Thailand, Japan, Kina. (Billighet samt ovanliga smaker prioriteras)
Hi-Chew; Taiwan, Japan, Kina.
Pepero; Korea, (finns i Kina).

(Helst i södra Sverige men hufvudstaden funkar också.)

Trevligt snackande!

Min (och mina kinesiska polares) erfarenhet är att Hong Kong Trading går man för att de har bra priser. (Kanske fel just denna gång..) Vill man ta del av ett galet sortiment så går man till Oriental Supermarket i Hötorgets tunnelbana, som nämnts innan.

Dessa två har fan allt, så länge det är i Stockholm du letar.
Citera
2016-01-10, 19:32
  #4
Medlem
bootboys avatar
Är du i Malmö nån gång så är det Soya på Lantmannagatan som gäller eller nån av de otaliga asiatiska butikerna runt Möllevången.

Soya har ett hyfsat bra utbud av snacks från Asien. Kanske något/Några av dem du söker.

Det har blivit både lättare att hitta och billigare med asiatiskt snacks på senare år.
Citera
2016-01-16, 10:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bootboy
Är du i Malmö nån gång så är det Soya på Lantmannagatan som gäller eller nån av de otaliga asiatiska butikerna runt Möllevången.

Soya har ett hyfsat bra utbud av snacks från Asien. Kanske något/Några av dem du söker.

Det har blivit både lättare att hitta och billigare med asiatiskt snacks på senare år.
Har sett tre asiatiska affärer vid Möllevångstorget. Det lilla livset är bra, asian trading är helt OK och det på typ Simrishamnsgatan är helt OK också. Några andra?

Ska till Soya idag, återkommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Min (och mina kinesiska polares) erfarenhet är att Hong Kong Trading går man för att de har bra priser. (Kanske fel just denna gång..) Vill man ta del av ett galet sortiment så går man till Oriental Supermarket i Hötorgets tunnelbana, som nämnts innan.

Dessa två har fan allt, så länge det är i Stockholm du letar.

Ja, det mesta är runt Stockholm-lägre-normalpris men en 180grams påse för 35kr...
Citera
2016-01-16, 14:36
  #6
Medlem
Sorry för dubbelpost:
Uppdatering: Soya har Pocky för 10kr. (Schyssta människor)
Da Baitu ska tas in.

De andra affärerna har lite smått och gott men inget stort. Bemötandet på livset brevid restaurangen på Möllevångstorget är försämrat. Utgångna varor. Dyrt. Rekommenderas inte.

Asien Trading rekommenderas, det har allt de andra butikerna har och mer.
Citera
2018-08-21, 07:06
  #7
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Pocky har börjat säljas på Hemmakväll och på ICA, kanske ingen nyhet men jag har inte sett de där tidigare. Köpte en jordgubb och en milk & cookies då de är omtalade som något utöver det vanliga (Pocky alltså). Men vilken besvikelse när smaken inte ens är subtil - den är så gott som obefintlig, de smakar bara kex.
Citera
2018-08-21, 20:25
  #8
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Pocky har börjat säljas på Hemmakväll och på ICA, kanske ingen nyhet men jag har inte sett de där tidigare. Köpte en jordgubb och en milk & cookies då de är omtalade som något utöver det vanliga (Pocky alltså). Men vilken besvikelse när smaken inte ens är subtil - den är så gott som obefintlig, de smakar bara kex.

Ja va fan. Pocky är ungefär lika hett som oreo. Jag har heller aldrig förstått grejen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback