Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-11, 23:33
  #745
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Han var rejält groggy när han gick på nedtagning, det var autopiloten som gick då skulle jag tro. Inget konstigt, men ett bevis på att fighten gick Nates väg.

Nej så kan det vara. Det kan ha gått på instinkten där.

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Att Conor groggy går för en td mot Nate är typ en 98/2 och oddsen är inte i Conors favör. Det vet alla. Jag tror nog att det bara var en reflex men om man nu sökte skonsammast möjliga utväg så vore det ju det logiska valet.

Vem bryr sig egentligen? Fighten är gjord. Över. Klar. Det intressanta är vad som ligger framför oss.

Man vet ju aldrig. Jag kan inte vara säker på vad som pågick i Conors huvud. Av situationen som var så kan åtminstone inte jag se hur någon kan anta att Conor på något sätt gav upp. T.o.m när Nate har sina armar lindade runt Conors huvud så använder Conor sin ena arm för att trycka upp sig själv. Det skulle nog inte någon göra som letar efter en väg ut utan där har vi en som försöker överleva tror jag.

Ja men vadå, det är ju kul att diskutera.
Citera
2016-03-12, 00:37
  #746
Medlem
Mx_1337s avatar
Nedtagningen går han på för att han inte vill ha mer av det stående. Panicgrappler. Har han någon mer förhoppning än så är det väl att han ska hamna på topp och spendera resten av ronden där. Det känns ju som det mest använda sättet att klara sig till rondpaus när man blivit rockad.

Ger upp gör han inte heller direkt. Hans går rakt i giljotinen, kommer ur, blir mountad, käkar en omgång fler smällar, rullar för att slippa och har således ett svartbälte på ryggen helt plötsligt. I det läget hade det slutat som det slutade förr eller senare oavsett om han fortfarande var groggy eller om han varit helt klar i skallen. Oavsett hur underskattad hans BJJ är, är den ljusår bakom Diaz.

Att han klappar ut där är inga konstigheter, det är antingen det eller att klappa senare alternativt somna som Holm, matchen var ändå förlorad.
Citera
2016-03-13, 00:38
  #747
Medlem
Jag är inte speciellt insatt i sporten så ni som vet mer får dela med er av er kunskap. Men kollade just igenom fighten för första gången i sin helhet och Connor måste ju varit i en trygg ledning innan han började fjanta sig med huvudet och Diaz fick in en träff? Jag tänker mig att vad Connor kanske har som last är att han alltid ska gå för knock och inte riktigt verkar ha förmågan att lira på poäng. Är inte en av de sakerna som gör Jones så bra att han även kan rida ut en match och spela på sin ledning. Sådana som Connor känns som att de går på attack eller fjantar sig in i det sista.

Jag tycker att de som verkar ha förvånat Connor var att inte Diaz blev knockad eller saktade ner av alla träffar, något som de i hans egen viktklass gjort. Detta var väl ändå 2 pinnhål upp för honom även om de slogs på de vikterna de var på för stunden?

Vidare så känns det väl inte helt omöjligt att Connor (eller någon annan som är elit i sin klass) skulle kunna gå upp en viktklass och ta den med? Problemet är väl att med 3 månaders förberedelser så hinner de inte lägga sig deffat på den vikten de ska. På 6 månader borde de kunna ta sig upp och ha samma muskelmassa som de en viktklass över men på 2-3 så blir nog skillnaden minimal. Då är det snarare bara extra onödigt vikt de har på sig.

Någon som har någon kommentar till allt detta?
Citera
2016-03-13, 02:52
  #748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Jag är inte speciellt insatt i sporten så ni som vet mer får dela med er av er kunskap. Men kollade just igenom fighten för första gången i sin helhet och Connor måste ju varit i en trygg ledning innan han började fjanta sig med huvudet och Diaz fick in en träff? Jag tänker mig att vad Connor kanske har som last är att han alltid ska gå för knock och inte riktigt verkar ha förmågan att lira på poäng. Är inte en av de sakerna som gör Jones så bra att han även kan rida ut en match och spela på sin ledning. Sådana som Connor känns som att de går på attack eller fjantar sig in i det sista.

Jag tycker att de som verkar ha förvånat Connor var att inte Diaz blev knockad eller saktade ner av alla träffar, något som de i hans egen viktklass gjort. Detta var väl ändå 2 pinnhål upp för honom även om de slogs på de vikterna de var på för stunden?

Vidare så känns det väl inte helt omöjligt att Connor (eller någon annan som är elit i sin klass) skulle kunna gå upp en viktklass och ta den med? Problemet är väl att med 3 månaders förberedelser så hinner de inte lägga sig deffat på den vikten de ska. På 6 månader borde de kunna ta sig upp och ha samma muskelmassa som de en viktklass över men på 2-3 så blir nog skillnaden minimal. Då är det snarare bara extra onödigt vikt de har på sig.

Någon som har någon kommentar till allt detta?

1 han tog första ronden utan problem och styrde andra dom första 2 minuterna. , connor har ju sina spådomar om hur och i vilken rond matchen ska avslutas i och pushar efter det, han är ju känd för att avsluta. Han såg bra ut fram tills diaz klockade honom med en vänster innan man såg att han vart taggad, folk som inte tränar kampsport förstår inte hur mycket energi det tar att ta emot slag, Connors stil är energi slukande med sina sparkar och rörelser som tar mycket. i o med övertaget han har i 145 är cardion inte lika viktig för honom där vilket det var i denna då hans slag inte är speciellt märkvärdiga i 170. Diaz var smart, började långsamt lät mcgregor ta ut sig och sedan kontra på det.

2.McG visade i matchen mot diaz att han kan ge stryk men han kan inte ta stryk utan han får panik. Connor har bara sin vänster i princp, visst han slänger sparkar men inga som direkt träffar, Precis som med Cro cops vänsterspark kommer andra fighters börja tajma in hans spinning kick och vänster notera att det finns ett mönster i när var och hur han slänger dom i andra matcher.

connor i 145lb har ett stort övertag, han är STOR för att vara i 145, mellan diaz och mcg skilde det endast 1 lb officiellt sett.Det är lätt att slå någon som han gjort i 145 när dom andra tappar 5 -10 lb och han själv runt 20-25. han väger säkert runt 165-170 när han inte är i camp hört så mycket som 180 men det ställer jag mig frågande till.

3,hans rätta division är nog 155 vilket han kommer hamna i inom en rimlig tidsperiod , hans kropp tar nog en hel del stryk av att pricka 145. Han komer få det tufft i 155 , 145 är en mjuk division 155 är fullt med mördare. visst finns chansen för honom att ta ett bälte där men jag ser för många mördare som kommer plocka isär honom där.
__________________
Senast redigerad av fluffarn 2016-03-13 kl. 02:59.
Citera
2016-03-13, 11:43
  #749
Medlem
UFC 196: The Thrill and The Agony Preview


https://www.youtube.com/watch?v=Vz6q...ature=youtu.be
Citera
2016-03-13, 16:48
  #750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
1 han tog första ronden utan problem och styrde andra dom första 2 minuterna. , connor har ju sina spådomar om hur och i vilken rond matchen ska avslutas i och pushar efter det, han är ju känd för att avsluta. Han såg bra ut fram tills diaz klockade honom med en vänster innan man såg att han vart taggad, folk som inte tränar kampsport förstår inte hur mycket energi det tar att ta emot slag, Connors stil är energi slukande med sina sparkar och rörelser som tar mycket. i o med övertaget han har i 145 är cardion inte lika viktig för honom där vilket det var i denna då hans slag inte är speciellt märkvärdiga i 170. Diaz var smart, började långsamt lät mcgregor ta ut sig och sedan kontra på det.

2.McG visade i matchen mot diaz att han kan ge stryk men han kan inte ta stryk utan han får panik. Connor har bara sin vänster i princp, visst han slänger sparkar men inga som direkt träffar, Precis som med Cro cops vänsterspark kommer andra fighters börja tajma in hans spinning kick och vänster notera att det finns ett mönster i när var och hur han slänger dom i andra matcher.

connor i 145lb har ett stort övertag, han är STOR för att vara i 145, mellan diaz och mcg skilde det endast 1 lb officiellt sett.Det är lätt att slå någon som han gjort i 145 när dom andra tappar 5 -10 lb och han själv runt 20-25. han väger säkert runt 165-170 när han inte är i camp hört så mycket som 180 men det ställer jag mig frågande till.

3,hans rätta division är nog 155 vilket han kommer hamna i inom en rimlig tidsperiod , hans kropp tar nog en hel del stryk av att pricka 145. Han komer få det tufft i 155 , 145 är en mjuk division 155 är fullt med mördare. visst finns chansen för honom att ta ett bälte där men jag ser för många mördare som kommer plocka isär honom där.

Ja tack för intressant svar. Ligger nog mycket i det du sa att Diaz kunde vänta ut honom. Känns som att man lite målar in sig i ett hörn när man ska bli känd som en avslutare. Connor, Rousey m m. De är mycket press på att leverera offensivt. Sedan lär det vara omöjligt att inte få hybris när man går obesegrad en längre tid och just knocken mot Aldo. Klassiskt Rocky 3 scenario..

Jones och Gsp har ju ingen knock out press och är smartare än att satsa allt på det. Tror du Connor hade kunnat ta hem matchen om han spelat på första rondens vinst samt inledande 2 min i andra? Han hade kunnat lugna sig lite, försöka dra ut på andra och ta hem den. Då hade ju Diaz tvingats blotta sig mer i tredje. Sedan avskyr jag verkligen när de ska börja fjanta sig med huvudet. Nu blev han ju träffad efter att ha apat sig, samma med Silva. Nog för att de kunde blivit träffade ändå men är ju rätt patetiskt att spela omöjlig att träffa när man blir knockad efter apandet.

Lite OT men vad tror du/ni andra om Jones chanser om att gå upp en division? Har han bättre förutsättningar än Connor eller kommer den extrema viktskillnaden de blir där vara för stor? Som en som aldrig kampsportat måste jag erkänna att jag har lite svårt att se hur 3-5 kg kan spela så stor roll. Men 10+ däremot som det blir mellan LH och HW kan jag förstå skapar problem.
Citera
2016-03-13, 23:15
  #751
Medlem
Jag tror inte Mcgregor började "apa" sig på grund av hybris eller något annat strunt. Utan Conor började bli trött och ville att Diaz skulle börja blotta sig mer genom att ge honom möjligheter att bli aggressivare och istället överraska honom med en kontring istället för att själv jaga hela tiden. Diaz hade trots allt ett stort cut vid högra örat och borde knappt kunna se något efter två ronder. Problemet för irländaren blev då att Diaz träffar tog betydligt hårdare än vad Conor räknade med. Conor kände då att det var en tidsfråga innan han blir kockad och valde istället att göra en desperat nedtagning som ändå slutade på värsta möjliga sätt för honom.
Citera
2016-03-13, 23:29
  #752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Jag tror inte Mcgregor började "apa" sig på grund av hybris eller något annat strunt. Utan Conor började bli trött och ville att Diaz skulle börja blotta sig mer genom att ge honom möjligheter att bli aggressivare och istället överraska honom med en kontring istället för att själv jaga hela tiden. Diaz hade trots allt ett stort cut vid högra örat och borde knappt kunna se något efter två ronder. Problemet för irländaren blev då att Diaz träffar tog betydligt hårdare än vad Conor räknade med. Conor kände då att det var en tidsfråga innan han blir kockad och valde istället att göra en desperat nedtagning som ändå slutade på värsta möjliga sätt för honom.

Så kan det absolut ha varit. Men han apade sig mot Mendes också med liknande resultat men där överlevde han. Varför ens börja, han ledde ju garanterat matchen fram tills dess så Diaz hade behövt blotta sig oavsett.

Var förresten take downen helt tokig? Han såg ju rätt yr ut så något var han ju tvungen att få till för att klara ronden ut. Hade han gjort det hade han fått tid att hämta sig samt att det hade varit 1-1. Nåväl, synd att Dos Anjos matchen inte blev av.
Citera
2016-03-20, 17:57
  #753
Medlem
ticktackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ticktacks
Fler kan spela det spelet. Likt Nostradamus spår jag Conors undergång i natt på följande sätt:

Jag ser Diaz träffa Conor med en fin vänsterkrok tidigt i första ronden och genast sätta sig i respekt, efter jämn striking fram och tillbaka tackar Diaz för första ronden med två långfingrar i luften och frasen " Mystic Mac about to get whacked ! "

Under inledningen av andra ronden fortsätter Diaz hålla distansen samtidigt som han hela tiden hotar med nedtagningar mot en märkbart frustrerad McGregor. Halvvägs genom ronden lyckas dock McGregor få in en snygg snurrspark som tar luften ur Diaz som segnar ner mot mattan, domaren låter matchen fortsätta och Conor som känner blodvittring kastar sig över den liggande Nate som återhämtar sig tillräckligt för att etablera guard. Publiken vrålar och jag håller andan när jag ser Nate blixtsnabbt fånga Conor med sina långa ben och koppla en snortight triangle choke! Conor vägrar klappa och när Herb Dean kliver in och bryter är det redan försent.

Performance of the night Nate Diaz. Och Dana White gråter backstage.

Citat:
Ursprungligen postat av ticktacks
Mark Hunt KO rond 1

Jag slår mig på bröstet lite. Fler predictions kommer!
Citera
2016-03-21, 19:58
  #754
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ticktacks
Jag slår mig på bröstet lite. Fler predictions kommer!

Haha vaaa? Vad är du för usel jävel på att spå framtiden? Skulle jag betalat dig pengar för att spå matchen så skulle jag krävt dom tillbaka efter det där
Citera
2016-03-21, 21:46
  #755
Medlem
ticktackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
Haha vaaa? Vad är du för usel jävel på att spå framtiden? Skulle jag betalat dig pengar för att spå matchen så skulle jag krävt dom tillbaka efter det där

Men om du skulle gjort det skulle du vara rik nu? Du får gärna fortsätta gå till din lokala spåkärring även i fortsättningen!😊

Ok jag lovar, ska sluta skryta nu.
Citera
2016-03-29, 20:34
  #756
Medlem
Mx_1337s avatar
Alla tester negativa efter UFC 196;
http://mmajunkie.com/2016/03/ufc-196...iners-included
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
Drug-test results have cleared the fighters who competed at this month’s UFC 196 event, according to Nevada State Athletic Commission and UFC officials.

MMAjunkie requested and today received results from the NSAC, which regulated the March 5 pay-per-view event at Las Vegas’ MGM Grand Garden Arena and tested 18 fighters from the card. Those fighters tested negative for drugs of abuse and banned performance-enhancing drugs.

The six remaining fighters, including the event’s main-event and co-main-event fighters, were tested by the UFC’s anti-doping partner, the U.S. Anti-Doping Agency. The third-party testing firm found no adverse results from in- and out-of-competition testing, UFC Vice President of Athlete Health and Performance Jeff Novitzky today told MMAjunkie.
Skönt. Inga spår av Stockton-tobak som förstörde något här!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback