Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-08, 09:11
  #13
Medlem
Hjälper det er om jag säger att jag loggade in på hotmail via safari där jag öppnade bifogade via safari?

Läst lite omkring om att apparna är som sandlådor och måste begära tillstånd att göra något utanför. Det har inte hänt.

Tacksam för all hjälp hittills
Citera
2016-01-08, 11:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakeNbake
Nej inga, tänkte om man skall vara på det säkra.

Risken är obefintlig för att du är infekterad.

Citat:
Ursprungligen postat av shakeNbake
Hjälper det er om jag säger att jag loggade in på hotmail via safari där jag öppnade bifogade via safari?

Läst lite omkring om att apparna är som sandlådor och måste begära tillstånd att göra något utanför. Det har inte hänt.

Tacksam för all hjälp hittills

Apparna är sandboxade, kod som körs måste vara signerad, osv osv. Ska någon lyckas köra osignerad kod på din telefon genom att skicka dig en jpg måste de

1: Hitta en brist i safari eller ett bildbehandlingslib för att tillåta körning av godtycklig kod
2: ha en remote jailbreak.

Om du inte kör typ iOS 5-6, eller arbetar med känsligt material av intresse för främmande makt, ska du inte vara orolig. Hade främmande makt angripit dig hade mailadressen inte sett konstig ut.
Citera
2016-01-08, 13:28
  #15
Medlem
Tack alla för era inputs! Skönt att flashback finns. Grym sida

Jag kör på senaste uppdateringarna så jag skall nog inte vara i fara

Trevlig helg på er alla!
Citera
2016-02-05, 15:44
  #16
Medlem
Min mammas iphone 5 har virus, det kommer upp en ruta som erbjuder henne att få en gratis iphone 6 om hon vill vara med i testpanel och utvärdera en iphone 7.

Jag har läst om detta här: http://www.expressen.se/dinapengar/n...hone-7-sprids/ .
Men artikeln säger inget om HUR man tar bort det.

(det hjälper inte att återställa och uppgradera till annat OS)
__________________
Senast redigerad av morecore 2016-02-05 kl. 15:46.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback