Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-27, 13:15
  #13
Medlem
ConnysSvetsOTaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Ingen möjlighet att utöka med SD kort eller liknande.
Tänk dock på alla molnbaserade lösningar som finns.

Internt minne tycker jag personligen inte är så viktigt.

Hur mycket plats tar diverse appar då? Låter som man åtminstone inte behöver den största av alternativen.
Citera
2016-01-27, 19:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnysSvetsOTaxi
Hur mycket plats tar diverse appar då? Låter som man åtminstone inte behöver den största av alternativen.

Tjaa, vad har du tänkt att göra med paddan?
Vissa spel kan ta en bit plats, men vi pratar som max några hundra MB.

Vad som tar plats på min iPhone är tusentals bilder och synkade spellistor på spotify.
Appar syns knappt på kartan när jag tittar på en översikt.
Citera
2016-01-29, 00:57
  #15
Medlem
Vad är mest prisvärt idag på marknaden?
Citera
2016-02-02, 13:19
  #16
Medlem
ConnysSvetsOTaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Tjaa, vad har du tänkt att göra med paddan?
Vissa spel kan ta en bit plats, men vi pratar som max några hundra MB.

Vad som tar plats på min iPhone är tusentals bilder och synkade spellistor på spotify.
Appar syns knappt på kartan när jag tittar på en översikt.

Kommer i största del använda den till vardagliga sysslor som att betala räkningar. Samt Netflix, Youtube och Spotify. Så är inte i jätte behov av massvis med hårddisk utrymme.
Citera
2016-02-02, 14:41
  #17
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michew011
Vad är mest prisvärt idag på marknaden?

Inte en ipad pro?
Citera
2016-03-20, 17:58
  #18
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - Mac: Bärbart --> Surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera
2016-03-21, 15:11
  #19
Medlem
napsterdreams avatar
Köp inte en apple-produkt! Du behöver typ alla deras produkter i slut ändan. Om du ska köpa en, uppdatera den inte och håll på för den kommer bara bli sämre.
Citera
2016-11-17, 00:52
  #20
Medlem
A-party-with-martys avatar
Det som avskräcker lite med Ipad pro är att det invändigt är en tablet o ej en lapptopp.
Vill gärna kunna gamea(ej ba smart-tel lir typ) all fall klassiker som typ Res Evil, kanske nått fotboll & även producera musik.

En sak som är oklart= Kan man via ladd-ingången ansluta usb adapter & det fungerar? Klarar den att hantera DvD/CD isf(är old school)?
__________________
Senast redigerad av A-party-with-marty 2016-11-17 kl. 00:55.
Citera
2017-04-12, 14:13
  #21
Medlem
Kan konstatera att Ipad Pro i många avseenden är en väldigt dyr leksaksplatta. Processorkraften spelar ingen roll när knappt några relevanta appar görs till den. Det är alltid lika kul när man ska ladda ner någon allmän app, typ försäkringskassans, och det ser ut så här: http://i.imgur.com/hSKkOGZ.png

Bildkvalitet kan diskuteras. Jag tycker den är grymt bra men industritester har visat lite avvikelser vid bland annat blå färgåtergivning. Dessa är mycket små och märks nog inte av andra än industriproffs, men kan vara tänkvärt om du tänkt göra professionell bildhantering. Avsaknaden av ett ordentligt filsystem skadar där rätt mycket. Batteritiden är mer än tillräcklig. Att streama film och liknande funkar skitsmidigt. Ett tangentbord skadar inte, men textredigering i allmänt är väldigt tidsödande då markörfunktionerna lever sitt egna liv.

MEN, om du är ute efter en rejäl ritplatta är den helt fantastisk, framförallt 12.9an! Sjukt bra appar, och pennan är helt magisk. Fantastiskt bra känsla och lätt värd pengarna. Du får inte den naturliga och nära upplevelsen någon annanstans. En jämförbar Cintiq kan kosta det dubbla och har fortfarande sämre känsla, mer lagg och parallax bl a än en Pro. Att kunna dra ut var som helst och seriöst göra en digital plein air-målning i flera timmar är skithäftigt.

PDF-läsning är en fröjd likaså, samt att kombinera det med PIP-funktionen när man ritar: http://i.imgur.com/DdA8jJv.jpg

Musikapparna börjar bli rätt avancerade så där börjar det hända grejer. Jag tycker fortfarande det känns sjukt osmidigt att sitta och greja i Garageband, ingenting känns tillräckligt välanpassat. Vissa syntar kan kosta flera hundra spänn men om man ska sitta och bråka med notplacering i efterhand känns det helt värdelöst jämfört med en bra PC.

Jag lever för att måla på den här skitsaken och tycker såklart den var värd pengarna, men det var pengar jag hade råd att kasta bort. Det ryktas om nyheter om en uppföljare i sommar så man kanske ska hålla i plånboken om man är tålmodig. Jag behöver dock inte uppgradera.

Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
En sak som är oklart= Kan man via ladd-ingången ansluta usb adapter & det fungerar? Klarar den att hantera DvD/CD isf(är old school)?

Det är nog bara att glömma.
Citera
2017-04-12, 17:42
  #22
Medlem
Behöver du rita? Köp iPad Pro.

Behöver du inte rita? Köp iPad 5 aka iPad 2017, den som kom ut i slutet av mars.

Är du ännu smartare? Köp Microsoft Surface Pro. Den slog ut iPad i alla konsumentnöjdhetstester som Apple normalt älskar att citera när de själva vann förr i tiden. Då får du hela Windows bärbart, med typ 4-5 timmar batteritid, ordentligt keyboard, alla windowsappar, enormt bra ritskärm, kan koppla in alla accessories du vill etc.
__________________
Senast redigerad av dextrodammit 2017-04-12 kl. 17:45.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback