Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-07, 02:11
  #1
Medlem
Fjellrevens avatar
Vad i helvete var det som small högt och dovt vid 01:50 tiden i närheten av Blackeberg?

Kan inte hitta någon info om det.

Hittade strax efter denna: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22049754.ab

Misstänkt explosion i Vällingby
Strax innan två på natten hördes en mycket hög smäll i Vällingby, väster om Stockholm.
Flera brandbilar ska finnas på platsen enligt ett vittne.
– Många skriker, säger en boende i närheten till Aftonbladet.
__________________
Senast redigerad av Fjellreven 2016-01-07 kl. 02:19.
Citera
2016-01-07, 02:15
  #2
Medlem
Hej!
någon typ av explosion i ett bostadshus i vällingby, det brinner men vet inte hur omfattande det är.
Citera
2016-01-07, 02:17
  #3
Medlem
Bor i närheten av Brommaplan och det hördes här också, vid ungefär 01.53. Tio minuter senare hördes en helikopter över området, den hörs fortfarande. Har också sett blåljus som rör sig väster på Bergslagsvägen. Verkar vara ett ordentligt pådrag.
Citera
2016-01-07, 02:18
  #4
Medlem
Grodaifickans avatar
Explosion i Vällingby

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22049754.ab

Citat:
Strax innan två på natten hördes en mycket hög smäll i Vällingby, väster om Stockholm.
Flera brandbilar ska finnas på platsen enligt ett vittne.

Smällen hördes mellan c:a 01:53 och 01:56 och hördes över så gott som hela västerort. Hördes direkt att det inte handlade om fyrverkerier och rutorna skallrade hos mig som bor en bra bit därifrån. Några minuter senare var polishelikopter i luften.
__________________
Senast redigerad av Grodaifickan 2016-01-07 kl. 02:21.
Citera
2016-01-07, 02:19
  #5
Medlem
Wobins avatar
Det var inte vanligt fyrverkeri åtminstone, bor vid blackebergs skola och det var en rejäl tryckvåg. Betydlig skillnad mot raketerna som smällt utanför fönstret de senaste veckorna.

Nu är en helikopter över området, flög lågt från city och västerut mot naturreservatet när jag såg den, vet inte vart smällen kom från eller vad som hänt dock.
Citera
2016-01-07, 02:20
  #6
Medlem
Matärgotts avatar
Explosion i lägenhet enligt AB. Kaos på platsen.
Citera
2016-01-07, 02:20
  #7
Medlem
Wobins avatar
Helikoptern står över grimsta just nu, misstänker att det var där det small.
Citera
2016-01-07, 02:20
  #8
Medlem
Hördes riktigt bra, hördes på en gång att det inte var en vanlig raket. Helikoptern snurrar för fullt.
Citera
2016-01-07, 02:20
  #9
Medlem
Obviuss avatar
Hörde också smällen.. fyfan vad det small!

Kommer nog vara vaken en stund till för att se vad som händer
Citera
2016-01-07, 02:21
  #10
Medlem
Fjellrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobin
Det var inte vanligt fyrverkeri åtminstone, bor vid blackebergs skola och det var en rejäl tryckvåg. Betydlig skillnad mot raketerna som smällt utanför fönstret de senaste veckorna.

Nu är en helikopter över området, flög lågt från city och västerut mot naturreservatet när jag såg den, vet inte vart smällen kom från eller vad som hänt dock.

Jag bor på andra sidan torget, så hördes likadant här! Ja det var en jävla smäll alltså. Undrar om det kan vara någon sorts gasexplosion?

Några andra teorier? Bomb making gone wrong?
Citera
2016-01-07, 02:22
  #11
Medlem
Obviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjellreven
Jag bor på andra sidan torget, så hördes likadant här! Ja det var en jävla smäll alltså. Undrar om det kan vara någon sorts gasexplosion?

Några andra teorier? Bomb making gone wrong?

Mycket möjligt.. skulle ej bli förvånad
Citera
2016-01-07, 02:22
  #12
Medlem
Det small på jämtlandsgatan 130 eller 140, inte helt säker, ser branden härifrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback