Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-06, 20:17
  #1
Medlem
Den ligger ju väldigt lågt nu. Jag hoppade in en liten post bara för skojs skull. Vad ska man säga, potentiell enorm potential, om det skulle gå vägen.

https://www.avanza.se/aktier/om-akti...e2move-holding

Vad tror ni? Möjligt miljonärsämne?
Citera
2016-01-25, 10:53
  #2
Medlem
SnobbenLs avatar
Har köpt på mig rätt så många aktier där. Vete fan om de är bra men det känns som ett sånt företag som blir nästa fingerprint om nåt större företag börjar samarbeta. Så är det ju jämt men jag ville chansa så får vi se hu det går
Citera
2016-01-25, 11:41
  #3
Medlem
SnobbenLs avatar
Kan tillägga lite mer specifikt vad jag menar med "om något större företag vill samarbeta"
Jag tänker att exempelvis stenaline skulle beställa deras trådlösa internet ombord. Till exempel. Om något i den stilen ens skulle komma på tal så skulle aktiekursen gå bananas som man ser gång på gång
Citera
2016-01-25, 20:37
  #4
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Kan tillägga lite mer specifikt vad jag menar med "om något större företag vill samarbeta"
Jag tänker att exempelvis stenaline skulle beställa deras trådlösa internet ombord. Till exempel. Om något i den stilen ens skulle komma på tal så skulle aktiekursen gå bananas som man ser gång på gång

Jag tror snarare på deras industriella inriktning och dess produkter.
IOT, Industry 4.0 etc kommer starkt i industrin. Man behöver smarta fabriker i allt högre utsträckning och i en nybyggd fabrik i exempelvis "consumer goods" eller "intralogistik" kommer denna teknik vara en standard inom kort..

Lite sugen på att gå in med en liten slant..
Citera
2016-01-25, 22:15
  #5
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Lite sugen på att gå in med en liten slant..

Jag gick in med en saftig slant idag. Ska bli mycket intressant att se hur det går. Jag tippar på +50% avkastning före fredag
Citera
2016-01-26, 10:11
  #6
Medlem
SnobbenLs avatar
Det kommer säkert bli som det jämt blir när jag skriver om en aktie. Ett par veckor senare blir min inkorg full från folk som vill ha aktietips. Men kom ihåg när kursen på Free2move har rusat upp att ni skulle ha lyssnat före stormen bröt ut och köpt på er uta helvete.
Citera
2016-01-26, 14:39
  #7
Medlem
Ericsson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Jag gick in med en saftig slant idag. Ska bli mycket intressant att se hur det går. Jag tippar på +50% avkastning före fredag

Och detta grundar du på? Magkänsla?

Jag är också lite sugen på att gå in. Tror här finns potential till $$$
Citera
2016-01-26, 15:16
  #8
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericsson93
Och detta grundar du på? Magkänsla?

Jag är också lite sugen på att gå in. Tror här finns potential till $$$

grundar det på att dels börsvärdet är väldigt högt trots låg kurs. 30 miljoner... Och sen när man kollar på historik så är det inte ofta som kursen varit såhär låg under senaste åren. Så då får man kolla vad som har hänt, och inga negativa nyheter har påverkat senaste tiden. Samt att fler köpordrar legat än säljordrar. Jag väntar bara på att startskottet smäller av och då vill jag vara med före det sker
Citera
2016-01-26, 15:44
  #9
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
grundar det på att dels börsvärdet är väldigt högt trots låg kurs. 30 miljoner... Och sen när man kollar på historik så är det inte ofta som kursen varit såhär låg under senaste åren. Så då får man kolla vad som har hänt, och inga negativa nyheter har påverkat senaste tiden. Samt att fler köpordrar legat än säljordrar. Jag väntar bara på att startskottet smäller av och då vill jag vara med före det sker
Ser faktiskt intressant ut, utan att veta något särskilt om bolaget. En tanke bara, men det kanske är helt annan typ av bransch. Tänkte iaf på fiberutvecklingen i landet. F2M utvecklar WLAN och Bluetooth i krävande miljöer. Det är inte den omfattande fiberutvecklingen som spökar med bolaget och kurvan? Men som sagt har jag inte den blekaste om branschen, kanske är helt ute och cyklar.
Citera
2016-01-26, 16:05
  #10
Medlem
SnobbenLs avatar
Vete fan exakt hur deras produkter funkar osv.. Allt ja vet e att det verkar ligga i tiden och att börsvärdet samt efterfrågan är hög. Vi får se om jag har rätt... Jag brukar faktiskt ha de haha
Citera
2016-01-26, 21:29
  #11
Medlem
F2M verkar vara intressant kommer gå in på en liten post imorgon . Är alltid skeptisk när dom ligger på MTF marknaderna kan bli min lilla krydda i portföljen
Citera
2016-01-27, 10:46
  #12
Medlem
SnobbenLs avatar
upp 22% nu

Snart 50 % eller mer som jag skrev igår. Sanna mina ord
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback