Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-01, 12:13
  #109
Medlem
medlem9001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Fast om man är jätterik och ej behöver jobba då och bara ska bo i usa då är det en annan sak
Gor du de eller? Är det inte otrepmvlgt med Trump där? Skickade pm om Trump till dig ifll det är offT här usräkta stavning lite bensdab/hög men är intresserad av usa synd Trump bara
Citera
2018-03-06, 11:41
  #110
Medlem
uffeoboys avatar
Hur är det att sitta i en rättegångsjury?
Citera
2018-03-06, 19:24
  #111
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Fast om man är jätterik och ej behöver jobba då och bara ska bo i usa då är det en annan sak
Hur många tror du gör det? Hade jag varit stenrik hade jag garanterat valt ett annat land än USA att bosätta mig i, som dessutom hade varit enklare att immigrera till.

Men å andra sidan är USA lite mer lockande just nu på grund av Trump, men det kan ju komma att ändra sig efter nästa val. Och garanterat om 7 år oavsett.
Citera
2018-03-07, 19:10
  #112
Medlem
God kväll,

Jag undrar vilka sätt finns det att skaffa sig ett arbetsvisum eller Green card?

Endast genom det statliga lotteriet eller universitets studier?

Mvh

KingEricC
Citera
2018-03-07, 23:39
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingEricC
God kväll,

Jag undrar vilka sätt finns det att skaffa sig ett arbetsvisum eller Green card?

Endast genom det statliga lotteriet eller universitets studier?

Mvh

KingEricC


giftemål oxå, vilket är den snabbaste vägen. Förutsatt att du har en partner du älskar alternativt göra som en hel del brasilianare etc och betala 10.000 usd vilket verkar vara beloppet som det kostar att "gifta sig"

gifte jag mig på hedeligt gammal kärleksvis. Blev dock bra mycket dyrare än 10.000 även om vi hade skillsmässoklasul, eller vad det heter. Kvinnor är dyra i drift, det finns dock tonvis med kvinnor i 30 års åldern som har gjort karriär (är relativt rika) och är desperata som fan, särskilt liberala i storstäderna. Bland dem så står du som svensk man högt i kurs, då du garanterat är mer jämställd än gemene amerikanen.
Citera
2018-05-19, 19:38
  #114
Medlem
ArizonaSwedes avatar
Jag bor i Arizona sedan snart tio år tillbaka och är naturaliserad medborgare sedan snart fyra år så fråga mig gärna om det är något ni undrar över.
Citera
2018-05-19, 19:47
  #115
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaSwede
Jag bor i Arizona sedan snart tio år tillbaka och är naturaliserad medborgare sedan snart fyra år så fråga mig gärna om det är något ni undrar över.
Hur flyttade du dit? Kände du någon där eller fick du först jobb eller annat?
Var det lätt att få jobb?
Citera
2018-05-19, 19:48
  #116
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
giftemål oxå, vilket är den snabbaste vägen. Förutsatt att du har en partner du älskar alternativt göra som en hel del brasilianare etc och betala 10.000 usd vilket verkar vara beloppet som det kostar att "gifta sig"

gifte jag mig på hedeligt gammal kärleksvis. Blev dock bra mycket dyrare än 10.000 även om vi hade skillsmässoklasul, eller vad det heter. Kvinnor är dyra i drift, det finns dock tonvis med kvinnor i 30 års åldern som har gjort karriär (är relativt rika) och är desperata som fan, särskilt liberala i storstäderna. Bland dem så står du som svensk man högt i kurs, då du garanterat är mer jämställd än gemene amerikanen.
Hur hittar man dem kvinnorna? Dejtingsajter? I så fall vilka?
Citera
2018-05-19, 22:23
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Hur hittar man dem kvinnorna? Dejtingsajter? I så fall vilka?


New York utan tvekan.
Börja online och maila fram och tillbaka tills du har 4-5 som verkar vettiga, sen åker du över ett par dagar.

Leta efter 30 år och upp, match är en bra sida. Fyll i att du letar efter någon som inte har barn, och på frågan om de vill ha barn i framtiden så ska svaret vara definitivt eller kanske, med denna setting ju högre ålder på tanten och hon vill ha men inte har barn desto desperatare. Min polare som jobbar som sjukskötare skaffade sig en 37 åring doktor av den typen. Hon drar in ett par hundra om året betalade av hans kokain skulder på 30t första månaden de dejta. Lön skulle jag sätta över 100k men det beror på hur sofistikerad du är. Rika kvinnor vill gärna ha världsvana män som kan bete sig i sociala sammanhang.

Om du inte redan tränar så börja göra det, det ger dig snyggare urval. Klä dig väl, behöver inte vara dyrt bara väl och aningen konservativt, skippa tajta byxor och rosa skjortor. MQ kläder går bra.

Var positiv, amerikanare värdesätter positivitet mycket högt, se det bra i varje situation även om du är realistisk.

Har du ingen karriär och vill att hon ska ta hand om dig ekonomiskt så går det också, men jätteviktigt: du måste ha en passion som du brinner för med potential att du kan bli något som har social status. Hon är ambitiös och vill ha någon som också visar framfötterna. Typ prata om hur du räddar sköldpaddor eller bygger på en business eller klättra i karriären även om du är på botten just nu av karriärstegen.

Hitta en tjej i 30 års åldern som vill settle down är fan som shooting fish in a barrel.
Citera
2018-05-20, 04:14
  #118
Medlem
ArizonaSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Hur flyttade du dit? Kände du någon där eller fick du först jobb eller annat? Var det lätt att få jobb?

Via EB-5 Immigrant Investor Program. Jag sålde allt jag ägde och åkte hit med endast en fullpackad ryggsäck. Kände ingen här och hade ingen anställning så jag bodde första dagarna på ett lägenhetshotell medan jag sökte anställning och riktig bostad. Efter knapp en vecka hade jag båda.
__________________
Senast redigerad av ArizonaSwede 2018-05-20 kl. 04:19.
Citera
2018-05-20, 05:40
  #119
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaSwede
Via EB-5 Immigrant Investor Program. Jag sålde allt jag ägde och åkte hit med endast en fullpackad ryggsäck. Kände ingen här och hade ingen anställning så jag bodde första dagarna på ett lägenhetshotell medan jag sökte anställning och riktig bostad. Efter knapp en vecka hade jag båda.

Utan att veta i vilken stad du började din resa, satsade du som investor på en "high unemployment area" då eller?
Citera
2018-05-20, 06:41
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaSwede
Via EB-5 Immigrant Investor Program. Jag sålde allt jag ägde och åkte hit med endast en fullpackad ryggsäck. Kände ingen här och hade ingen anställning så jag bodde första dagarna på ett lägenhetshotell medan jag sökte anställning och riktig bostad. Efter knapp en vecka hade jag båda.


Bor du i Phoenix? Ålder?
Tycker alltid folk från Arizona är så jävla trevliga, du gjorde ett bra val. Det är billigt och bo oxå. Hur går det med kvinnorna, glider du runt ASU?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2669679

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback