2016-01-05, 18:39
Medlem
Tjena! Köpte precis en minikyl, http://www.elgiganten.se/product/vit...tt50w12e-51-cm

En vanlig kyl blir väl kall på ungefär 3-4 timmar men hur lång tid tror ni att det tar för denna kyl att bli kall? Räcker det med 1-2 timmar tror ni?
Citera
2016-01-05, 18:41
Medlem
vtcs avatar
Det beror nog framförallt på vad du ställer i den - ju mer desto längre tid tar det att kyla.
Citera
2016-01-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Det beror nog framförallt på vad du ställer i den - ju mer desto längre tid tar det att kyla.

Skåpet är just nu helt tomt, tänkte att jag ställer in det jag ska ha (läsk och snus) när skåpet är kallt. rumstemperaturen är ca 18-20c nu
Citera
2016-01-05, 18:47
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ODERTH
Skåpet är just nu helt tomt, tänkte att jag ställer in det jag ska ha (läsk och snus) när skåpet är kallt. rumstemperaturen är ca 18-20c nu
Är det du ställer in rumstempererat? I sådana fall kommer de ju att öka temperaturen i kylen tills den har kylts ned igen. Fundera över skillnaden mellan kylskåpets temperatur och innehållets dito
Citera
2016-01-05, 18:50
Medlem
Citat:
Är det du ställer in rumstempererat? I sådana fall kommer de ju att öka temperaturen i kylen tills den har kylts ned igen. Fundera över skillnaden mellan kylskåpets temperatur och innehållets dito

Just nu har jag läsken och mitt snus i vanliga kylskåpet så det kommer vara kallt sen när kylskåpet är redo. Kände precis på kylskåpsluckan och den känns redan väldigt kall faktiskt och då har den bara varit inkopplad i en halvtimma
Citera
2016-01-05, 18:56
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Just nu har jag läsken och mitt snus i vanliga kylskåpet så det kommer vara kallt sen när kylskåpet är redo. Kände precis på kylskåpsluckan och den känns redan väldigt kall faktiskt och då har den bara varit inkopplad i en halvtimma
Då kan du lägga över dem direkt, så ska du se att minikylen bevarar den låga temperaturen utan problem
Citera
2016-01-05, 18:57
Medlem
Citat:
Då kan du lägga över dem direkt, så ska du se att minikylen bevarar den låga temperaturen utan problem

Tack för bra och snabba svar!
Citera
2016-01-05, 19:03
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Tack för bra och snabba svar!
Det var så lite så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera