2016-06-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn

Ang körkortet: Catrin Hedlund har redan blivit av med körkortet. Detta p g a rattonykterhet. Något denna gravt asociala och manipulativa människa försökte skylla på att hon använt munvattnet Listerine.

Bara det visar på att det är en lögnare och kriminellt patrask.
Citera
2016-06-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Tack för att du upplyste oss om både det ena och det andra och välkommen i klubben!

Kan någon jurist här i tråden komma på det här med advokatkostnaderna?

Angående umgängestiden (för du verkar ha koll): ja, jag tycker själv att det är mycket konstigt. En annan sak som är underlig är att CH gavs vårdnad delvis på grund av att KevH inte skulle behöva flytta. Därefter rycker hon upp barnet ur sitt bo och flyttar med honom till Turkiet i 1,5-2 år, för att sedan flytta runt i Södertälje i lägenhet efter lägenhet, allteftersom hon blir avhyst för att hon inte behagar betala hyran... Är det bara jag som tycker att ML (KevH:s far) borde ha haft ganska stark grund att stå på efter dessa turer...?

Alternativa har helt rätt. Pappan kan mycket väl ha haft juridisk hjälp som han bekostat på egen hand. Om han har haft det eller inte låter jag vara osagt då jag inte vet någonting om den saken.

Vet dock att det i domarna och besluten från tingsrätten inte står något juridiskt ombud angivet för pappan, vilket borde betyda att han åtminstone har skött alla skriftliga kontakter med domstolen på egen hand och att han inte haft något ombud närvarande vid överläggningar. Den juridiska hjälpen skulle i så fall ha kunnat bestå i att författa inlagor och ge råd.

Då Catrins ombud står angivet utgår jag från att hon (ombudet) varit den som skött skriftväxlingen med domstolen och att hon närvarat vid sammanträdena.
Citera
2016-06-05, 15:50
Medlem
Jag slås av hur fullständigt obekymrad och opåverkad av att ha blivit avslöjad för sina gärningar, som Catrin framstår som när hon skriver. Inte det minsta spår av att hon verkligen mått dåligt på riktigt, eller känt någon form av ångest eller liknande. Som att allting bara verkar rinna av henne. Som att "hälla vatten på en gås".

Hon verkar dessutom leva ett helt opåverkat liv. Typ minst 50 personer har tydligen lurats på pengar av henne, samtidigt som hon fortsätter leva livet precis som ingenting hänt. Hon publicerar bilder på hur hon solar, skriver om hur hon inlett ett samarbete (numera brutet) med Hus och hem, osv. I tio års tid verkar hon ha ljugit ihop historier, blåst folk osv. Ändå verkar ingenting kunnat stoppa henne?

Hon verkar liksom bara tillåtas forsätta? Ett flerårigt fängelsestraff vore väl på sin plats?

Ni som har följt fallet... Hur många dagar har hon suttit i fängelse?
Kan hon tänkas dömas till fängelse nu?
Citera
2016-06-05, 15:55
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag slås av hur fullständigt obekymrad och opåverkad av att ha blivit avslöjad för sina gärningar, som Catrin framstår som när hon skriver. Inte det minsta spår av att hon verkligen mått dåligt på riktigt, eller känt någon form av ångest eller liknande. Som att allting bara verkar rinna av henne. Som att "hälla vatten på en gås".

Hon verkar dessutom leva ett helt opåverkat liv. Typ minst 50 personer har tydligen lurats på pengar av henne, samtidigt som hon fortsätter leva livet precis som ingenting hänt. Hon publicerar bilder på hur hon solar, skriver om hur hon inlett ett samarbete (numera brutet) med Hus och hem, osv. I tio års tid verkar hon ha ljugit ihop historier, blåst folk osv. Ändå verkar ingenting kunnat stoppa henne?

Hon verkar liksom bara tillåtas forsätta? Ett flerårigt fängelsestraff vore väl på sin plats?

Ni som har följt fallet... Hur många dagar har hon suttit i fängelse?
Kan hon tänkas dömas till fängelse nu?

Hon sitter inte i fängelse. Hon dömdes till skyddstillsyn samt att medverka i behandlingsprogrammet VINN. Nu pågår en ny förundersökning angående bedrägerier som skall ha påbörjats efter de som hon dömdes för. Om åtal väcks kan hon mycket väl dömas till fängelse, som hon "undslapp" förra gången på grund av att hon räknades som förstagångsförbrytare.

Läs gärna detta (och tidslinjer 1 och 2!):
(FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter

Förhoppningsvis kan en fängelsedom stoppa henne.
Citera
2016-06-05, 16:01
Medlem
Citat:
Jag har också funderat på det där med sonens sjukdom, men jag antar liksom att tingsrätten gör en bakgrundsundersökning.

Det har utfärdats flera varningar, här och på Varningsgruppen och många varnar på Facebook och Instagram. Jag tror att denna tråd samt Varningsgruppen kommer upp högt i en sökning. Jag gjorde en "fräsch" sökning (anonym, alltså) och det är fortfarande hennes blogg som kommer i toppen.

Angående hennes straff lär det bli fängelse om det ens blir en rättegång och ifall hon befinns skyldig. Har ni tänkt på det? Att åtal kanske inte väcks.

Annars: Diskussioner om definitioner av ord får ni ta i dm, annars kommer jag förvandla er till sådana där små kinesiska katter i plast som vickar med ena tassen, sådana man förvarar längst fram i bilen vid instrumentbrädan.

Att anta att rätten gör något i onödan, är i mitt tycke väldigt naivt. Har sett skräckexempel på vad som kan utebli fast informationen fanns från början. Hoppsan!, fick jag till svar vid ett tillfälle som jag frågade en advokat om en sak vid en paus i en tingsrättsdom som jag besökte.

Straff, fängelse....menar du om det andra målet går upp i tingsrätten, det första målet är ju redan avverkat och där fick hon inget fängelsestraff.
Citera
2016-06-05, 16:05
Medlem
Citat:
Hon sitter inte i fängelse. Hon dömdes till skyddstillsyn samt att medverka i behandlingsprogrammet VINN. Nu pågår en ny förundersökning angående bedrägerier som skall ha påbörjats efter de som hon dömdes för. Om åtal väcks kan hon mycket väl dömas till fängelse, som hon "undslapp" förra gången på grund av att hon räknades som förstagångsförbrytare.

Läs gärna detta (och tidslinjer 1 och 2!):
(FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter

Förhoppningsvis kan en fängelsedom stoppa henne.

Tack. Den här tråden är dagsfärsk för min del.

Sammanställningen du länkar till är förträffligt bra! Det var när jag ögnade igenom den, och sen kollade in hennes nya blogg, hur hon enormt lindrigt undan hon verkar kommit. Skyddstillsynen verkar ju haft noll effekt, och behandlingsprogrammet likaså (är hon psykopat så lär hon rentav ha använt det för sin egen vinning).

Hoppas hon döms till ett flerårigt fängelsestraff. Ifall hon är en bra mor så är det förstås synd om barnen, men om hon inte döms så tror jag hon bara kommer fortsätta och fortsätta.
Citera
2016-06-05, 16:16
Medlem
Citat:

Sammanställningen du länkar till är förträffligt bra! Det var när jag ögnade igenom den, och sen kollade in hennes nya blogg, hur hon enormt lindrigt undan hon verkar kommit. Skyddstillsynen verkar ju haft noll effekt, och behandlingsprogrammet likaså (är hon psykopat så lär hon rentav ha använt det för sin egen vinning).

Hoppas hon döms till ett flerårigt fängelsestraff. Ifall hon är en bra mor så är det förstås synd om barnen, men om hon inte döms så tror jag hon bara kommer fortsätta och fortsätta.

du menar winnprogrammet. tja...det lär ju inte vara första gången som en kriminell lär sig MER kriminella saker i ett program.
det här är nog dessvärre enbart en winn-winnsituation för CH

som mamma själv, kan jag säga att man kan inte vara en bra mamma om man håller på med såna här saker. risken att någon ska komma och knacka på dörren, en vacker dag, är överhängande och det innebär ju att hon medvetet utsätter sina barn för fara, dagligen.
Citera
2016-06-05, 16:18
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Att anta att rätten gör något i onödan, är i mitt tycke väldigt naivt. Har sett skräckexempel på vad som kan utebli fast informationen fanns från början. Hoppsan!, fick jag till svar vid ett tillfälle som jag frågade en advokat om en sak vid en paus i en tingsrättsdom som jag besökte.

Straff, fängelse....menar du om det andra målet går upp i tingsrätten, det första målet är ju redan avverkat och där fick hon inget fängelsestraff.

Ja, det är säkert naivt, jag tänker gärna att jurister sätter stort värde på att ha så många uppgifter de kan, men så behöver det ju absolut inte vara.

Ursäkta ifall jag uttryckt mig klumpigt. Låt mig vara tydligare: Det pågår en ny förundersökning mot CH och man har inte tagit beslut om huruvida åtal skall väckas. Om åtal väcks och hon döms är det mycket troligt att hon får ett fängelsestraff. Anledningen till att hon inte fick fängelsestraff första gången var främst för att hon var förstagångsförbrytare. Däremot vet vi ännu inte idag om ett åtal kommer att väckas.

Så här ser läget alltså ut (läs tidslinje 1 och 2!): (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter
Citera
2016-06-05, 16:19
Medlem
Citat:
Jag har också funderat på det där med sonens sjukdom, men jag antar liksom att tingsrätten gör en bakgrundsundersökning.

Det har utfärdats flera varningar, här och på Varningsgruppen och många varnar på Facebook och Instagram. Jag tror att denna tråd samt Varningsgruppen kommer upp högt i en sökning. Jag gjorde en "fräsch" sökning (anonym, alltså) och det är fortfarande hennes blogg som kommer i toppen.

Angående hennes straff lär det bli fängelse om det ens blir en rättegång och ifall hon befinns skyldig. Har ni tänkt på det? Att åtal kanske inte väcks.

Annars: Diskussioner om definitioner av ord får ni ta i dm, annars kommer jag förvandla er till sådana där små kinesiska katter i plast som vickar med ena tassen, sådana man förvarar längst fram i bilen vid instrumentbrädan.

Maneki Neko

Dessvärre har mångas anmälningar som inte kommit till åtal än lagts ner.
Men många offer ger sig inte och anmäler igen och igen.
Citera
2016-06-05, 16:21
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:

Vad jag förstår påbörjade hon VINN nyligen, Hjarnsubstans har nog koll på när. Om du backar finns även hennes övriga tvister (skulder och vårdnad/umgänge) i denna tråd.
Citera
2016-06-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ja, det är säkert naivt, jag tänker gärna att jurister sätter stort värde på att ha så många uppgifter de kan, men så behöver det ju absolut inte vara.

Ursäkta ifall jag uttryckt mig klumpigt. Låt mig vara tydligare: Det pågår en ny förundersökning mot CH och man har inte tagit beslut om huruvida åtal skall väckas. Om åtal väcks och hon döms är det mycket troligt att hon får ett fängelsestraff. Anledningen till att hon inte fick fängelsestraff första gången var främst för att hon var förstagångsförbrytare. Däremot vet vi ännu inte idag om ett åtal kommer att väckas.

Så här ser läget alltså ut (läs tidslinje 1 och 2!): (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter

Här ska du få lite "insidesinformation" om hur en del jurister tänker kring den här typen av brott som de flesta gånger ger straff som liknar " en knäpp på näsan ".
De flesta unga jurister idag är mer insatta i problemet med den här typen av bedrägerier och har kanske själv, eller någon i dess närhet, råkat ut för det. Det här med Facebookförsäljningar/köp är ju inte direkt de medelålders juristerna som håller på med.
Dessa unga jurister har också sett en tid att dessa brott inte på något kännbart sätt beivras. Därför har de kommit på en sak och det är att "spara" en del av målsäganden till ett andra mål, där GM får ett mer kännbart straff då denne nu är en återfallsförbrytare.

Detta enligt en nära vän till mig som är ung jurist och som jag ofta pratar juridik med.
Citera
2016-06-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
återfallsförbrytare.

Hon är ju en lekmannamun verkligen en återfallsförbrytare, såtillvida att hon under flera års tid om och om igen begått brott. Det tycker jag bör tas hänsyn till. Eller hur fungerar det? (Kanske iofs mer en fråga för juridiktråden, men är lite nyfiken på just det här fallet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in