Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-25, 23:09
  #13
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
https://www.longines.com/en-se/watch...-l3-781-3-96-7
Vad tror ni om denna? Jag funderar på att gå till klockmakaren och beställa hem den. Jag har redan en fin Longines, men har fallit pladask för denna.

Longines bör köpas begagnad

Titta runt lite på olika forum, du kan göra fynd om du väntar på rätt tillfälle.

Detta är kanske inte exakt det som du vill ha men det visar ändå vad som går att hitta med lite tålamod.

Longines bör köpas begagnad, märket har ett katastrofalt andrahandsvärde.

https://klocksnack.se/threads/longin...nquest.155722/
__________________
Senast redigerad av trottwell 2021-10-25 kl. 23:28.
Citera
2021-10-26, 19:57
  #14
Medlem
WolframTungstens avatar
Ser man på! Jag som trodde att de behöll värdet ganska bra, likt andra märkesklockor. Nåja, jag har bestämt mig, jag ska beställa en ny Longinesklocka.
Citera
2021-10-27, 20:14
  #15
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Ser man på! Jag som trodde att de behöll värdet ganska bra, likt andra märkesklockor. Nåja, jag har bestämt mig, jag ska beställa en ny Longinesklocka.

Det är några få "märkesklockor" som håller sitt värde, det pratas mycket om dessa vilket leder till att människor blir vilseledda.

Vi tar ett exempel, ett populärt varumärke som Breitling, andrahandsvärdet är en katastrof, det är säkert en trevlig klocka men köp den begagnad!

"Breitling Pre-Owned Pricing

MSRPs

For most general consumers, a good rule is to be under half of a Breitling’s original MSRP. I would estimate that eight out of 10 Breitlings I have sold sell within the 45%-55% of MSRP bracket, so being at or under 50% of the MSRP is safe if you just want to minimize costs of ownership and/or wear Breitlings for free.

For dealers and those that want to make money, target $0.25-$0.45 on the MSRP for any given pre-owned Breitling. Undesirable models can be worth as low as $0.20; however, this is uncommon and most pieces will be in the $0.30-$0.40 range. For “hot” models like the Superocean Heritage and Navitimer World, $.40 can be acceptable if full set and up to $0.45 on occasion
"

MSRP=The manufacturer’s suggested retail price, på svenska "listpris".

https://www.watchtradingacademy.com/...240.40%20range.

https://www.youtube.com/watch?v=lBrcvaZ-wI8
__________________
Senast redigerad av trottwell 2021-10-27 kl. 20:37.
Citera
2021-10-28, 17:12
  #16
Medlem
WolframTungstens avatar
Det blev en Longines Hydro Conquest. Jag tycker den är så snygg!
Citera
2021-10-28, 18:39
  #17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Det blev en Longines Hydro Conquest. Jag tycker den är så snygg!

Blev det den i two tone, stål och gulmetall?
__________________
Senast redigerad av trottwell 2021-10-28 kl. 18:42.
Citera
2021-10-28, 19:45
  #18
Medlem
WolframTungstens avatar
Ja, stål och guldfärg. Urtavlan är mörkblå.
Citera
2021-11-11, 21:06
  #19
Medlem
WolframTungstens avatar
Får man lägga ut annonser här? Jag har en Longines jag kan tänka mig att sälja för 6200 kronor. I titan.
Citera
2021-11-18, 23:29
  #20
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag är så glad i min tre veckor gamla klocka. Tittar på den titt som tätt, den gör sig så bra på handleden.
jag frågade på ett klockforum om vad en försäkring kostar, men fick bara trams och okvädningsord tillbaka. Jag vill försäkra den främst för risken att den går sönder, inte blir stulen. Vad kan en försäkring kosta för en klocka på drygt 18 000 kronor?
Citera
2021-11-20, 00:15
  #21
Medlem
WolframTungstens avatar
Min gamla Longines är riktigt fin. Ganska liten men med fina detaljer. Men jag gillar min nya mer än den gamla. Jag tittar på den då och då och det känns så häftigt att den är min. Frågan är om jag ska köpa mig en tredje märkesklocka.
Citera
2021-11-20, 21:54
  #22
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag har nu varit inne på Seikos hemsida och visst hade de skapligt fina klockor, men ingen jag föll pladask för. Jag väljer ett annat märke som min kommande tredje märkesklocka.
Citera
2021-11-20, 23:04
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag har nu varit inne på Seikos hemsida och visst hade de skapligt fina klockor, men ingen jag föll pladask för. Jag väljer ett annat märke som min kommande tredje märkesklocka.

Isafall forsik kopa nagot som haller vardet alternativt kopa begagnat.
Longines nytt till fullpris ar ju minst 50% baklanges direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback