Citat:
Ursprungligen postat av
bosaso
Hej! Jag har en Vw Golf -05 som jag skulle vilja ha xenonljus till halvljusen eftersom jag ofta kr utanfr stan dr det r vldigt mrkt. Jag vill inte ha extraljus p bilen, eftersom det inte faller mig i smaken och vill grna ha de som lyser jtte vitt och starkt.
Jag var p autoparts och de hade ett xenonkit 55w H7 Speed, slim 4300K, r det ngonting att satsa p? r de bra grejer?
Tack p frhand,
Jag har testat med bde 35w och 55w i halvljuset och inte r det ngon direkt skillnad mot original. Sklart lite bttre men folk verkar tro att det blir som dagsljus om man konverterar.
Skulle du vlja att stta dit ett xenonkitt s beror det ju sklart p vad du har fr reflektorer. Skulle du ha en vanlig reflektor och t.ex. H7-lampor s gr andra en tjnst och stt dit H7R-lampor samt kontrollera och stll in ljusbilden efter.
4300K kommer lysa pissgult, 6000K r att fredra. Detta r bara baserat p xenonkitt och inte bilar med original xenon.
Sen frstr jag inte hur man kan prioritera "faller mig inte i smaken" fre att man ser ordentligt.
P med 3 extraljus, antingen vanliga eller xenonkonverterade eller xenon.
Skulle inte detta vara ngon lsning s konvertera helljusen till xenon.
Skulle inte ngon av dessa 2 vara ngon lsning s skulle jag rekommendera att lta allt vara som det r och hlla strlkastarna rena och spola bort smutsen och inte torka av de d det r smuts p dem d det blir repigt.
Lycka till.