2016-01-04, 19:32
Medlem
Hej! Jag har en Vw Golf -05 som jag skulle vilja ha xenonljus till halvljusen eftersom jag ofta kr utanfr stan dr det r vldigt mrkt. Jag vill inte ha extraljus p bilen, eftersom det inte faller mig i smaken och vill grna ha de som lyser jtte vitt och starkt.

Jag var p autoparts och de hade ett xenonkit 55w H7 Speed, slim 4300K, r det ngonting att satsa p? r de bra grejer?

Tack p frhand,
Citera
2016-01-04, 19:54
Medlem
Iloveludas avatar
Du kan inte besikta bilen med Xenon. Det mste finnas automatisk nivreglering. Skaffa en bil som har det frn brjan istllet. Blir du stoppad i en kontroll och det upptcks blir det bter. Nu r ju risken vldigt liten att stoppas alls i dagens lge men vrt att tnka p. Kp ngra bra pluslampor istllet. Osrams Night-breaker ger ett vldigt mycket vitare och bttre ljus.
Citera
2016-01-04, 20:02
Medlem
svempuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosaso
Hej! Jag har en Vw Golf -05 som jag skulle vilja ha xenonljus till halvljusen eftersom jag ofta kr utanfr stan dr det r vldigt mrkt. Jag vill inte ha extraljus p bilen, eftersom det inte faller mig i smaken och vill grna ha de som lyser jtte vitt och starkt.

Jag var p autoparts och de hade ett xenonkit 55w H7 Speed, slim 4300K, r det ngonting att satsa p? r de bra grejer?

Tack p frhand,

35watt xenon max i halvljus. 55watt xenon kan du kra med i helljus om du nu har separat helljuslampa kp hellre osram night breaker unlimited eller philips xtreme vision i halvljuset bda dom ger riktigt bra med ljus.
Citera
2016-01-05, 08:27
Medlem
ormbitens avatar
Ja utan automatisk nivreglering till ditt halvljus s kommer du aldrig att f till en ljusbild som inte blndar andra bilister, var och varannan bil du mter kommer att helljus tuta p dig nr det r mrkt ute, knappt inte ens om du vrider ned lysena s dom pekar ned i marken framfr bilen s blir det blndningsfritt...
N lgg ned dom dr dumheterna med xenon p halvljus p en bil som inte ska ha det.
Citera
2016-01-05, 10:03
Medlem
Om du nu kr dr det r vldigt mrkt utanfr stad varfr fokuserar du inte p att frbttra helljuset istllet fr halvljuset?
Citera
2016-01-05, 16:07
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Ljusbilden kommer att bli helt fel, d xenon och halogen har olika storlekar p ljuskroppen.
Mjligen om du fr tag i ett par original beg. xenonstrlkastare, men det r fortfarande en vldigt dlig id eftersom nivreglering saknas.
Citera
2016-01-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosaso

Tack p frhand,

Jag har testat med bde 35w och 55w i halvljuset och inte r det ngon direkt skillnad mot original. Sklart lite bttre men folk verkar tro att det blir som dagsljus om man konverterar.

Skulle du vlja att stta dit ett xenonkitt s beror det ju sklart p vad du har fr reflektorer. Skulle du ha en vanlig reflektor och t.ex. H7-lampor s gr andra en tjnst och stt dit H7R-lampor samt kontrollera och stll in ljusbilden efter.

4300K kommer lysa pissgult, 6000K r att fredra. Detta r bara baserat p xenonkitt och inte bilar med original xenon.

Sen frstr jag inte hur man kan prioritera "faller mig inte i smaken" fre att man ser ordentligt.
P med 3 extraljus, antingen vanliga eller xenonkonverterade eller xenon.
Skulle inte detta vara ngon lsning s konvertera helljusen till xenon.
Skulle inte ngon av dessa 2 vara ngon lsning s skulle jag rekommendera att lta allt vara som det r och hlla strlkastarna rena och spola bort smutsen och inte torka av de d det r smuts p dem d det blir repigt.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in