Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-04, 11:40
  #1
Medlem
Franzzies avatar
Frågan lyder som ovan, vad tycker ni SD'are om S+MP's hårdare linje i flyktingsfrågan i.o.m. ID-kontroller och dylikt? Är det ett steg i rätt riktning eller är det inte tillräckligt? Har ni omvärderat den rödgröna regeringen i nåt avseende?
Citera
2016-01-04, 11:48
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Frågan lyder som ovan, vad tycker ni SD'are om S+MP's hårdare linje i flyktingsfrågan i.o.m. ID-kontroller och dylikt? Är det ett steg i rätt riktning eller är det inte tillräckligt? Har ni omvärderat den rödgröna regeringen i nåt avseende?
SD är ett onödigt missnöjesparti i dagsläget. Lövfen räddade den Svenska välfärden och tog oss igenom flyktingkrisen. En sann ledare!
Citera
2016-01-04, 12:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Frågan lyder som ovan, vad tycker ni SD'are om S+MP's hårdare linje i flyktingsfrågan i.o.m. ID-kontroller och dylikt? Är det ett steg i rätt riktning eller är det inte tillräckligt? Har ni omvärderat den rödgröna regeringen i nåt avseende?

De har bara ändrat sina tillvägagångssätt tillfälligt. De har fortfarande kvar sin idé om generös invandringspolitik. Jag är inte Sverigedemokrat men håller med om att invandringspolitiken måste dras åt. Så nej jag och de flesta sverigedemokrater har förmodligen inte ändrat sin syn på de rödgröna. då de inte har ändrat sin ideologi om det, utan bara har stramat åt för att de måste.
Citera
2016-01-04, 12:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatfanet
De har bara ändrat sina tillvägagångssätt tillfälligt. De har fortfarande kvar sin idé om generös invandringspolitik. Jag är inte Sverigedemokrat men håller med om att invandringspolitiken måste dras åt. Så nej jag och de flesta sverigedemokrater har förmodligen inte ändrat sin syn på de rödgröna. då de inte har ändrat sin ideologi om det, utan bara har stramat åt för att de måste.

Exakt.

Som fejkcitatet av Romson löd "Vi tvingas nu tyvärr tillfälligt att anpassa oss efter verkligheten."

Vi behöver totalstopp i invandringen från den delen av världen och ett aktivt utslängande av alla brottsliga invandrare etc och dom enda som skulle kunna ta det till den nödvändiga nivån är SD.

S och MP är ju bara oförutseende pajasar som nu försent handlar i panik.
Citera
2016-01-04, 12:35
  #5
Medlem
Provocative2.0s avatar
Jag är född under en tid då det krävdes pass för att resa mellan Danmark o Sverige. Så jag förtår inte denna upprördhet.
Men mitt problem som SDare är inte att flyktingar kommer hit. Mitt problem är att de stannar kvar o då i grupper som gör att de fortsätter leva efter sina kulturer o värderingar.
Citera
2016-01-04, 12:36
  #6
Medlem
Försent och och för lite. Fullständig stopp på asylinvandringen och utvisning av de som kommit är vad som krävs. Men det skulle gjorts för flera år sedan. Jag är tveksam till att det här har just någon effekt alls faktiskt. Möjligen indirekt genom att andra länder som Danmark och Tyskland skärper sina kontroller.
Citera
2016-01-04, 12:37
  #7
Medlem
Sunimods avatar
Panikåtgärder och visar på bristande kontroll över situationen.
Motsvarande har de spytt åt tidigare.
Givetvis kan man inte ha öppna gränser och låta invasionen pågå.

Se bara på att zigenare som väller in utan krav på EU reglerna för fri arbetskraftsinvandring. De arbetar inte!

Är in SD men svara ändå då jag sympatiserar med deras linjer för invandring.
Citera
2016-01-04, 12:40
  #8
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Är det ett steg i rätt riktning eller är det inte tillräckligt?

Det är ett steg i rätt riktning men inte tillräckligt. Nu vet vi inte helt säkert vad det kommer resultera i men bara det faktum att en 75-årig syrisk tant valsade genom kontrollen genom att visa upp ett syriskt pass kl 7 i morse betyder att ID-kontroller är otillräckliga och att de måste ersättas med visumkrav.
Citera
2016-01-04, 12:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Försent och och för lite. Fullständig stopp på asylinvandringen och utvisning av de som kommit är vad som krävs. Men det skulle gjorts för flera år sedan. Jag är tveksam till att det här har just någon effekt alls faktiskt. Möjligen indirekt genom att andra länder som Danmark och Tyskland skärper sina kontroller.

Det kommer nog att hjälpa lite då det kommer att minska invandringen men att det skulle lösa problemen med invandringen i Sverige är inte möjligt. De rödgröna verkar ju inte ha någon större ambition att vilja lösa det heller...
Citera
2016-01-04, 12:43
  #10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Frågan lyder som ovan, vad tycker ni SD'are om S+MP's hårdare linje i flyktingsfrågan i.o.m. ID-kontroller och dylikt? Är det ett steg i rätt riktning eller är det inte tillräckligt? Har ni omvärderat den rödgröna regeringen i nåt avseende?

Jag vet inte, vad du lägger in i begreppet "SD'are".

De övriga partierna - inkl. regeringspartierna - har förlorat sin trovärdighet.

Det är svårt att se, hur kartellen av sju partier - inkl. regeringspartierna - skulle kunna återfå någon som helst trovärdighet, utan ett utbyte av de politiker och den politik, som försämrat Sverige på alla fronter.

Romsons: Vi tvingas nu tyvärr tillfälligt att anpassa oss efter verkligheten är tyvärr en utmärkt sammanfattning av vad hon sa.
Citera
2016-01-04, 12:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Försent och och för lite. Fullständig stopp på asylinvandringen och utvisning av de som kommit är vad som krävs. Men det skulle gjorts för flera år sedan. Jag är tveksam till att det här har just någon effekt alls faktiskt. Möjligen indirekt genom att andra länder som Danmark och Tyskland skärper sina kontroller.
Utvisning av de som kommit? Under hur lång tid pratar vi? Sedan kriget bröt ut i Syrien och folk kom hit eller snackar vi alla som kommit under 2015? Ärligt talat, hur tänker du att det ska gå till, ska vi massutvisa samtliga människor som kommit hit där vissa har både eget boende och eget jobb. Det är väldigt inhumant och ingenting som något riksdagsparti vill göra vad jag vet.
Citera
2016-01-04, 12:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det är ett steg i rätt riktning men inte tillräckligt. Nu vet vi inte helt säkert vad det kommer resultera i men bara det faktum att en 75-årig syrisk tant valsade genom kontrollen genom att visa upp ett syriskt pass kl 7 i morse betyder att ID-kontroller är otillräckliga och att de måste ersättas med visumkrav.


Jag kan tänka mig att det inte är så lätt att hinna få med sig visum när ens stad blir invaderad och bombad. Vi gjorde ett experiment i vår klass där vi skulle låtsas att det var krig i Sverige och att vi fick ta med oss fem saker på flykten. Ingen av oss tänkte på pass. Trots att satt i trygga Sverige. Så att kräva att alla ska ha med visum är inte alltid rimligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback