Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-01-05, 00:27
  #37
Medlem
jamescarters avatar
Det är ju högst individuellt hur man känner, jag jobbade utomlands med en drös projekt i åldern 27-32, efter detta hade jag några lyckade investeringar och levde enbart på avkastningen tills jag var 34, något jag ångrar än idag då jag totalt kastade bort 2 år av mitt liv, visst kunde det vara skönt att spendera lite mer tid med barnen osv men tänk dig tanken av att under en så lång tid inte utfört något produktivt som du idag har glädje av på något sett, för mig är det iaf en hemsk tanke och jag önskar jag hade gjort något mer produktivt med de 2 åren när jag ser tillbaka på dem.

Mvh JC
Citera
2016-01-05, 03:58
  #38
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Känner ni er som vinnare? Och ni som lyckats komma undan eller tjänar pengar enkelt, vad gör ni?

Vinnare? Absolut.

Ser det dock inte som om jag "kommit undan", har svettats en hel del på vägen hit.
Har inget behov av att köpa prylar, bilar eller märkeskläder. Utgifterna går till familjen, resor samt investeringar i fastigheter.

Stay smart, en vacker dag börjar det regna.
Citera
2016-01-05, 08:48
  #39
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Vad jag menar med detta är ni som tex kommit undan systemet och tjänar pengar på andra sätt än att knega 5-8 fem dagar i veckan, eller ni som tex jobbar hemma i lugn och ro och tjänar pengar utan att behöva stressa eller svettas, eller något liknande.

Känner ni er överlägsna? Känner ni er som vinnare?

Själv jobbar jag i hemmet med att köpa och sälja vidare saker och tjänar över 30k i månaden. Alltså inga sjukliga mängder men jag kan sitta i lugn och ro och dricka kaffe och lyssna på min favoritmusik när jag gör detta, vilket brukar bli 1 timme om dagen, sen är jag fri att göra vad jag vill.

Jag skulle inte vilja kalla mig själv för en vinnare då det är arrogant, men visst kan man tycka lite synd om folk när man går ut och ser hur de springer fram och tillbaka på sina jobb som de förmodligen hatar, hela dagarna hela veckorna. Var på Ikea häromdagen och käkade i resturangen (när det var lunchpeak) och tittade på de som stog i kassan. De var helt sönderstressade och tryckte på sina maskiner i ett makalöst tempo medans svetten rann. När jag då tänkte att jag tjänar mer än vad de gör under en hel dag, av att knappa några minuter på datorn med en kopp kaffe i handen, så kunde jag inte låta mig bli att fnissa lite.

Vad säger ni? Och ni som lyckats komma undan eller tjänar pengar enkelt, vad gör ni?
om du känner dig som en vinnare så får jag gratulera. Folk som känner stolthet i något så okonstruktivt och okreativt som att sälja ansras prylar. brukar ha en fruktansvärt skev självbild.
Citera
2016-01-05, 13:55
  #40
Medlem
ChuckHagels avatar
Mer än dem som tjänar dåligt för att behöva jobba?
Citera
2016-01-07, 06:57
  #41
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusDan
För några år sedan drog jag in runt 100 k + i månaden och jobbade max 5 h om dagen från en dator.

Kände jag mig som en "vinnare"? Sure.

Dock var det en livsstil som jag ganska snabbt tröttnade på och jag sökte nya utmaningar. Idag jobbar jag minst 9 h om dagen och försöker bygga upp min verksamhet till helt nya nivåer. Om jag lyckas eller ej är inte det viktiga, det viktiga är att jag gör något jag brinner för och mår bra utav.

Om 5 år kanske det är något helt annat, t.ex. ligga på en strand och dricka drinkar.
Du är, till skillnad från ts, en vinnare, men det behöver du inte, till skillnad mot ts, min bekräftelse för att känna.
Citera
2016-01-07, 12:22
  #42
Medlem
dryslians avatar
???

vad säljer du vidare? hur gör man? vill påbörja detta !! vill testa! pma? enkelt?
Citera
2016-01-07, 14:21
  #43
Avstängd
Tjänar ca 300 k i månaden. Min penis är ca 27 cm. Kort svar, ja jag känner mig som en vinnare.
Citera
2016-02-05, 04:58
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
???

vad säljer du vidare? hur gör man? vill påbörja detta !! vill testa! pma? enkelt?

Jag saljer retrospel osv som jag koper in billigt fran asien (inte kina).
Citera
2017-02-19, 01:29
  #45
Medlem
Jag tycker att fu är en förlorare eftersom du ser nöjd ut med dina resultat det ska man aldrig vara man ska alltid sätta nya mål typ som du sa att du tjänar 30k så sätter du ett mål på 50k om 2-3 månader osv.
Citera
2017-02-19, 15:10
  #46
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Du har en schysst inkomst och trivs med det du gör.

Helt klart en vinnare.

Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
om du känner dig som en vinnare så får jag gratulera. Folk som känner stolthet i något så okonstruktivt och okreativt som att sälja ansras prylar. brukar ha en fruktansvärt skev självbild.
Don't blame the player, blame the game.

TS har anpassat sig efter vår religiösa (löne)arbetslinje.
__________________
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-02-19 kl. 15:13.
Citera
2017-02-19, 18:47
  #47
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Vad jag menar med detta är ni som tex kommit undan systemet och tjänar pengar på andra sätt än att knega 5-8 fem dagar i veckan, eller ni som tex jobbar hemma i lugn och ro och tjänar pengar utan att behöva stressa eller svettas, eller något liknande.

Känner ni er överlägsna? Känner ni er som vinnare?

Själv jobbar jag i hemmet med att köpa och sälja vidare saker och tjänar över 30k i månaden. Alltså inga sjukliga mängder men jag kan sitta i lugn och ro och dricka kaffe och lyssna på min favoritmusik när jag gör detta, vilket brukar bli 1 timme om dagen, sen är jag fri att göra vad jag vill.

Jag skulle inte vilja kalla mig själv för en vinnare då det är arrogant, men visst kan man tycka lite synd om folk när man går ut och ser hur de springer fram och tillbaka på sina jobb som de förmodligen hatar, hela dagarna hela veckorna. Var på Ikea häromdagen och käkade i resturangen (när det var lunchpeak) och tittade på de som stog i kassan. De var helt sönderstressade och tryckte på sina maskiner i ett makalöst tempo medans svetten rann. När jag då tänkte att jag tjänar mer än vad de gör under en hel dag, av att knappa några minuter på datorn med en kopp kaffe i handen, så kunde jag inte låta mig bli att fnissa lite.

Vad säger ni? Och ni som lyckats komma undan eller tjänar pengar enkelt, vad gör ni?

Köp billigt, sälj dyrare är ju inget nytt under solen..import, export. Handlar ju mest om vem som har bäst och billigaste vägarna att gå eller finna samt rätt målgrupp att utöka ochså. Sen att starta eget, ta över verksamheter eller bli delägare eller bara utöka sina affärsideer är ju heller inget nytt under solen ju mer man inbringar.

Poängen är att fanns det inga hårt arbetande människor i landet som liksom jobbar hårt dag in och dag ut med dåliga löner skulle Sverige inte alls gå runt eller utvecklas med skattepengar, produktion och tjänster, och nya entreprenörer med nytänkande (brutto nationalprodukt) och heller inte då dina eller många affärsideer gå i verket. Och det är bara logik och sunt förnuft

Jag anser att man känner sig som en vinnare själv om man kan tex dra in 30k-300k i veckan utan att jobba mer än nån timme i veckan men inte för att andra är förlorare för den delen, för att utan andras sämre talang på området du nischar eller har talang på, eller helt andra förutsättningar och intressen, och kunskaper. Så har dom som köper dina varor eller tjänster kunskaper, färdigheter etc som du är helt värdelös på, och utan dem hade du alldrig kunnat va en vinnare sug på den karamellen

Importerar själv diverse grejer från diverse länder och säljer dyrare till köpare där jag inte behöver anstränga mig något värst för att tjäna bra pengar men jag känner mig inte alls överlägsen relativt.

Jag respekterar hårt arbetande människor 7-16 jobb, lika mycket som någon entreprenör som skulle gjort miljoner på att uppfinna en ny läsk hehe så länge dom respekterar mig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback