2016-01-11, 20:27
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndanormen
Så har jag förstått det hela rätt:

Om jag fixar ett Preem kort, så slipper jag årsavgift samt får 1 procent tillbaka på allt jag handlar? Kan detta kort vara bundet till mitt bankkonto eller måste jag ha min bank via dom?

yupp dock samarbetar dem med ikano banken. Så du blir automatiskt kund hos dem. ifall du vill ha pengar tillgodo på kortet så är det där dem hamnar.
Citera
2016-01-12, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
yupp dock samarbetar dem med ikano banken. Så du blir automatiskt kund hos dem. ifall du vill ha pengar tillgodo på kortet så är det där dem hamnar.
Hur går jag tillväga? Kostar det något att ha konto hos ikano banken?
Citera
2016-01-30, 12:36
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndanormen
Hur går jag tillväga? Kostar det något att ha konto hos ikano banken?

kostar inget å ha ett konto hos ikanobanken via preem kortet.
Citera
2016-01-31, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
kostar inget å ha ett konto hos ikanobanken via preem kortet.

Kommer dras 300 kr från mig imorgon, om jag säger upp kortet imorgon får jag tillbaka dessa 300 då?
Citera
2016-02-21, 13:15
Medlem
serioustalks avatar
Kollade in https://kortio.se/ och såg att mitt kort.. nordea visa verkar vara riktigt sämst. Tips på bättre kort? Coop Medmera verkar vara det bästa. Någon som har santander mitt kort? Erfarenheter?
Citera
2016-02-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Kollade in https://kortio.se/ och såg att mitt kort.. nordea visa verkar vara riktigt sämst. Tips på bättre kort? Coop Medmera verkar vara det bästa. Någon som har santander mitt kort? Erfarenheter?

Beror på vad du vill ha från kortet. Cashback, Eurobonus,Avios eller annat.
Citera
2016-02-21, 17:15
Medlem
serioustalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Beror på vad du vill ha från kortet. Cashback, Eurobonus,Avios eller annat.

Vill ha ett kort utan med låga avgifter utomlands, typ om man ska till usa eller ngt dylikt.
Citera
2016-02-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Vill ha ett kort utan med låga avgifter utomlands, typ om man ska till usa eller ngt dylikt.

AmEx gold
Upptäck världen med American Express Travel
Via American Express Travel, din egen onlineresebyrå, bokar du enkelt resan själv. Oavsett om du vill njuta av storstadspulsen under ett ”city break” eller lapa sol på en paradisstrand så kan vi erbjuda dig bra alternativ. Du hittar förmånliga erbjudanden inom flyg, hotell, hyrbil och upplevelser som du betalar med ditt Gold Card, poäng eller en kombination av båda. Du får dessutom alltid en extra Membership Rewards® - poäng för varje krona du bokar och betalar online.

Loungeaccess med Priority Pass
I ditt medlemskap ingår 4 kostnadsfria besök per år. Även en Extrakortsmedlem kan bli medlem utan extra kostnad. Extrakortsmedlemmen får 2 kostnadsfria besök per år. Priority Pass ger dig access till 850 lounger på flygplatser världen över. Priority Pass är världens största oberoende program för loungeaccess. Du ansöker om Priority Pass på americanexpress.se/gold efter att du fått ditt Gold Card. Du får ditt Priority Pass inom 15 arbetsdagar efter att vi har fått ansökan. För information om vilka lounger som ingår i Priority Pass, besök prioritypass.com

Förmåner på restauranger i världsstäder
Taste from American Express Invites inkluderar ledande restauranger i många av världens metropoler. På varje restaurang får du en speciell förmån. Restaurangerna som ingår erbjuder antingen en förrätt eller efterrätt utan extra kostnad eller 20 % rabatt på notan (exklusive dryck). Du hittar alla restauranger i programmet här .

Nå första tee med Preferred Golf
Både du och en Extrakortmedlem kan utan extra kostnad bli medlemmar i Preferred Golf, som inkluderar många av världens mest välrenommerade golfresorts. Programmet ger dig ett antal förmåner t.ex. en golfrunda för två personer utan extra kostnad per två övernattningar eller upp till 25 % rabatt på green fees på utvalda resort.

Särskilt utvalda förmåner hos Hertz
Som Gold Card-medlem kan du gå med i Hertz lojalitetsprogram Gold Plus Rewards® och ta del av särskilt utvalda förmåner som exempelvis 10 % rabatt på ordinarie priser eller extraförare utan extra kostnad. För att ta del av förmånerna behöver du bli medlem i Hertz Gold Plus Rewards®

Bonus och belöningar
Medlemskap i vårt lojalitetsprogram Membership Rewards® ingår i Gold Card. Du får Membership Rewards-poäng3 för varje krona du betalar med Kortet, såväl på ditt Kort som dina anslutna Extrakort. Poäng du kan lösa in mot små glädjeämnen och stora äventyr hos våra många partner. Du kan överföra dina Membership Rewards-poäng till andra Bonusprogram hos våra partner t.ex. hos SAS, Air France/KLM, British Airways, Finnair, Scandic och Starwood.
Att lösa in poängen är enkelt:

Använd poäng med SafeKey® i tusentals webbutiker. Fungerar på alla webbutiker med Klarna Checkout och exempelvis Brandos.se och Royaldesign.se
Lös in dina poäng hos oss eller våra partners.
Betala med poäng på American Express Travel och Ticnet.
Citera
2017-02-04, 10:59
Medlem
wotoos avatar
Jag drar upp den här tråden igen istället för att skapa en ny.

Jag börjar störa mig på ICA Banken och skulle vilja byta. Har även Swedbank som jag också skulle vilja byta ut till ett annat kort.

Har i dagsläget:
- Swedbank (som jag vill stänga ner)
- ICA Banken (som jag vill stänga ner)

Jag är utomlands cirka 330 dagar per år och i Sverige 30 dagar per år.

Har kollat på Santanders kort och ser inga nackdelar med att ha detta kort?
- Inga avgifter/kortkostnader
- Inget valutaväxlingspåslag

-: Har jag missat något?
-: Vad finns det mer för alternativ med 0 avgifter och inget valutaväxlingspåslag?
Citera
2017-03-17, 11:17
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Jag drar upp den här tråden igen istället för att skapa en ny.

Jag börjar störa mig på ICA Banken och skulle vilja byta. Har även Swedbank som jag också skulle vilja byta ut till ett annat kort.

Har i dagsläget:
- Swedbank (som jag vill stänga ner)
- ICA Banken (som jag vill stänga ner)

Jag är utomlands cirka 330 dagar per år och i Sverige 30 dagar per år.

Har kollat på Santanders kort och ser inga nackdelar med att ha detta kort?
- Inga avgifter/kortkostnader
- Inget valutaväxlingspåslag

-: Har jag missat något?
-: Vad finns det mer för alternativ med 0 avgifter och inget valutaväxlingspåslag?
Preem och shell har dessutom återbäring
Inget konstigt med dessa kort
Citera
2017-03-17, 11:20
Medlem
lobstoks avatar
Hur funkar egentligen kreditgränsen

Använder aldrig kredit mer än om jag glömmer fylla på kortet
Men har för mig att vissa fall har den nekat
eftersom mitt saldo tagit slut fast jag har 5000kr kredit

Finns det fortfarande kvar att man kan välja om man vill betala kredit eller konto?
Kanske är utomlands jag har sett det
Citera
2017-03-17, 11:38
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Jag funderar på att ha Handelsbanken till lön och räkningar samt swish + mobil bank id. Samt Forex till Kort. Hur lång tid tar de att få in cash till FOrex vid manuell överföring från HBs internetbank? Forex har väl gratis kort? Betalar 360 kr för mitt kort hos HB...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in