Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-28, 13:39
  #25
Medlem
Heveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Vad tror ni ?

Jag har funderat på hur man vinner så många röster som möjligt och ändå får ut så mycket som möjligt av sin egen vilja.

Om jag förespråkar att all lag skulle bygga på koranen så tror jag inte det är så smart att gå ut med det direkt eftersom jag då endast kommet vinna röster från muslimer.

Om jag istället hittar likheter mellan muslimer, kristna, judar och det är att vi är konservativa allihopa och tycker lika i många moraliska frågor.

Utöver det tycket ju även många konservativa likt oss.

Detta innebär att ifall jag istället riktar in mig på konservatism så kan jag vinna både kristna, muslimer, judar och även alla konservativa som inte tillhör någon religion.

Alltså en mycket större målgrupp.

T.ex Kristdemokraterna är dock knappt konservativt men de kommer endast vinna röster från kristna pga sitt namn.


Så om jag istället startar ett parti som jag kallar förslagsvis de konservativa.

Viktiga frågor är:

Samvetsfrihet ska skrivas in i lag som en grundläggande rättighet som står över andra rättigheter.
(Innebär att man slipper göra sådant som går emot ens tro t.ex aborter, dans i skolan, med mera)

Höja myndighetsålder till 21 år.

Förargelseväckande beteende ska omfatta för lättklädd klädsel eller tight klädsel. Från knä till axlar ska vara täckt gäller båda könen.
Böter ska kunna utfärdas direkt av väktare för att inte ta resurser från polisen. Gäller allmän plats.

Minska skatterna och göra dolda skatter synliga (arbetsgivaravgifter)

Minska alla sorters bidrag.

Ta bort gratis sjukvård för myndiga personer endast akut värd ska erbjudas gratis till den som inte har råd. Lämpligen skaffar man sig egna försäkringar.

Göra all sjukvård privat.

Restriktivare alkoholpolitik. Kuponger ska införas så att man endast kan handla viss mängd per vecka.

Förbjuda nattklubbar och liknande tillställningar, där många brott begås.

Förbjuda otrohet all egendom ska tillfalla offret vid skilsmässa.

Förbjuda skilsmässa utan giltig grund. Giltig grund är endast vid allvarligt brott mot partner t.ex otrohet eller att personen ljugit om oskuldhet

Förbjuda all abort. Dagen efter piller som endast hindrar befruktning ska vara tillåten.

Förbjuda utomäktenskapligt samlag.

Sexualundervisning i skolan ska istället rikta onödig på äktenskap och kan heta äktenskapsundervisning.

Fri prissättning ska gälla överallt även på hyresmarknaden.

Ta bort pappa månaderna. Familjer ska själva få bestämma sina liv.

Höja rot och Rut avdraget igen.

Minska lagen om anställningsskydd fri avtalsrätt om anställningsvillkor ska gälla.

Mer makt till kommuner och landsting.

Förbättras poliskår blandannat dela upp polisen. Kommunpolis ska syssla med mindre allvarlig brottslighet sådant nuvarande polis prioterar bort t.ex inbrott.

Statenspolis jobba mer mot organiserad och allvarligare brottslighet.

Öka kontrollerna av vad som förs in i landet främst ska knark och alkohol stoppas.

Utöka nödvärnsrätten och rätten till sin egendom där ska vara mer fritt vad man får göra på sin egen privata mark.

Utöka rätten att bära vapen i självförsvarssyfte.


Och mycket mer.

Så vad tror ni är det bästa sätter för att få med så många väljare som möjligt.


Har kompromissat ut massa för att det ändå ska passa så många som möjligt. Egentligen vill jag att landet ska bygga fullständigt på koranen.

Men då kommer jag inte få med mig tillräckligt många så försöker därför rikta in mig brett istället och att partiet inte tar ställning för någon religion.

Har ni några bra förslag för att få en så stor väljargrupp som möjligt ? Utan att göra avkall på fler frågor.


Hur gick det med ditt parti?

En konservativ fråga som många svenskar stödjer men som inget riksdagsparti och inte heller något av partierna som nosar på riksdagen (Fi, AfS) stödjer är återinförandet av dödsstraff. Här en Aftonbladet-artikel från år 2000 om en sifo-undersökning:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0...odsstraff.html
Citera
2018-04-28, 22:10
  #26
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hevea
Hur gick det med ditt parti?

En konservativ fråga som många svenskar stödjer men som inget riksdagsparti och inte heller något av partierna som nosar på riksdagen (Fi, AfS) stödjer är återinförandet av dödsstraff. Här en Aftonbladet-artikel från år 2000 om en sifo-undersökning:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0...odsstraff.html

Det blev aldrig att jsg startade något parti skulle ta för mycket tid och lång tid innan man ens kom in i riksdagen.

Angående dödsstraff så tror jsg inte undersökningen stämmer numera åtminstonde.

Jag tror en klar majoritet av väljarna i Sverige är emot dödsstraff och med tanke på hur många som döms oskyldigt och hur svårt det är att få högsta domstolen att ta upp gamla fall så skulle det innebära allt för stora risker att staten skulle döda oskyldiga medborgare.

Isåfall skulle beviskraven behöva höjas kraftigt.
Citera
2018-04-28, 22:18
  #27
Medlem
Heveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det blev aldrig att jsg startade något parti skulle ta för mycket tid och lång tid innan man ens kom in i riksdagen.

Angående dödsstraff så tror jsg inte undersökningen stämmer numera åtminstonde.

Jag tror en klar majoritet av väljarna i Sverige är emot dödsstraff och med tanke på hur många som döms oskyldigt och hur svårt det är att få högsta domstolen att ta upp gamla fall så skulle det innebära allt för stora risker att staten skulle döda oskyldiga medborgare.

Isåfall skulle beviskraven behöva höjas kraftigt.

Majoriteten av väljarna är säkert emot dödsstraff. Men tror ändå att dödsstraff är betydligt mer populärt bland svenskar än att exempelvis förbjuda sex utanför äktenskapet och flera av dina andra förslag. Dessutom, vill du ha lagar som i så stor utsträckning som möjligt är baserade på islamiska lagar så innebär det dödsstraff.

Synd att partiet ej blev av. Hade gärna röstat på det. Jag går sedan en liten tid tillbaka i planer på att konvertera till islam.
Citera
2018-04-28, 22:26
  #28
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hevea
Majoriteten av väljarna är säkert emot dödsstraff. Men tror ändå att dödsstraff är betydligt mer populärt bland svenskar än att exempelvis förbjuda sex utanför äktenskapet och flera av dina andra förslag. Dessutom, vill du ha lagar som i så stor utsträckning som möjligt är baserade på islamiska lagar så innebär det dödsstraff.

Synd att partiet ej blev av. Hade gärna röstat på det. Jag går sedan en liten tid tillbaka i planer på att konvertera till islam.

Ja om du har frågor om islam eller vill berätta varför du inte bestämt dig än så får du mer än gärna skicka pm.

Kan också rekomendera att du söker på dr zakir naik på youtube han svarar på frågor om islam från ateister, kristna medflera och han ger alltid referenser och pratar engelska.

Inshalla du kommer finna din väg och konvertera snart.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback