Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-03, 13:52
  #1
Medlem
Hej alla glada, och gott nytt år.

Tänkte ta tag i mig själv och gå ner i vikt. Tänkte registrera mig hos viktväktarna. Jag har sett en del som skrivit att det bara handlar om att räkna kalorier så slipper man betala ett medlemsskap där, men för mig är nog triggern att det kostar pengar då jag är rätt så snål. Så såvida ni inte har något bättre förslag som passar en diabetiker, dvs LCHF-klubben med mycket fett är inget vidare, så undanbes dessa typer av tips/kommentarer. Nu till mina frågor!

Jag undrar hur receptbasen ser ut, finns det mycket recept? Är det enklare recept?

Det värsta jag vet är att gå hungrig. Hade hellre fått ebola än att vara hungrig. Är det en svält-diet eller kan man gå runt och känna sig någorlunda mätt?

Jag kommer att motionera 3ggr i veckan, promenad/jogg beroender på hur denna 160kg hydda fungerar i löparspåret ELLER spinning på gymmet. Har styrketränat ganska bra i höst så jag är rätt stark. Men jag måste tappa vikt.

Ni som vägt runt 150-160kg, vad har ert mål varit i veckan? 1kg, 2kg eller 0,5kg? Har det vart lätt att hålla kursen eller blir det en svajjig nedgång?

Var har varit svårast? Vad har varit lättast? Om ni kunde göra om er viktminskning, vad skulle ni då tänkt på från början?

Uppskattar all information ni har!

Mvh
Citera
2016-01-03, 22:55
  #2
Medlem
Jag måste börja med att jag själv aldrig vägt så mycket eller kanske aldrig direkt haft dom behoven av att alltid vara mätt (kan tänka mig att de är ett av de värsta beroenden). Jag var på min top 88kg gick ner till 71 och stannar numera där.

Nog förstår jag att du vill gå ner i vikt men är viljan där? du säger att du är snål men väger 100 kg då är du inte snål på mat/godis en lite tanke ställare för en prem på viktväktarna kommer inte svida så jävla hårt.

Om du verkligen vill det här, du vill gå ner och leva ett sundare liv ser inte jag "diet" som en lösning för de långa loppet. So what om du går ner 60-70kg och sen när dieten är över så går du upp.
Det handlar om att ändra sitt liv ha ett nytt system och tänka om.

Nu i början vill du se framsteg i get it så äta mindre o röra dig mer. Ät INGET skräp till att börja med. Gör all mat själv om du kan på så vis ser du vad du stoppar i dig. Ät MINDRE potioner o fler gånger så slipper du hungern.

Införskaffa dig ett rullband crosstrainer tills du känner dig brave nog för gymet.
Citera
2016-03-20, 20:36
  #3
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeboxo42
Hej alla glada, och gott nytt år.
började du på viktväktarna? hur går det?
Citera
2016-09-05, 22:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
började du på viktväktarna? hur går det?

Hej,

Ursäkta sent svar. Jag körde viktväktarna ca 1v innan jag märkte att det inte var min grej. Man kan inte äta särskilt mycket, recepten kändes alldeles för chic-mamma (typ bönpasta med spirulina (ok det var överdrift men typ alltså)).

Började köra LCHF istället, -33kg sedan februari.
Citera
2016-09-06, 10:18
  #5
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeboxo42
Hej,

Ursäkta sent svar. Jag körde viktväktarna ca 1v innan jag märkte att det inte var min grej. Man kan inte äta särskilt mycket, recepten kändes alldeles för chic-mamma (typ bönpasta med spirulina (ok det var överdrift men typ alltså)).

Började köra LCHF istället, -33kg sedan februari.

Härligt! Bra jobbat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback