2022-08-03, 19:46
Medlem
Tjena.. Käkade typ 5x20mg ritalin i lördags, lämnade up idag. Druckit mkt, +Cvitamin tabletter (1000mg), samt juice och bara mkt vätska överlag. Borde jag vara orolig?
Citera
2022-08-03, 22:30
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonymen
Tjena.. Käkade typ 5x20mg ritalin i lördags, lämnade up idag. Druckit mkt, +Cvitamin tabletter (1000mg), samt juice och bara mkt vätska överlag. Borde jag vara orolig?

Du kan ha sabbat provet så de inte visar negativt, du hade klarat dig annars.
Citera
2022-08-03, 22:35
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAtz
Hur länge är det rimligt att man ska behöva lämna pisseprov för sin ADHD medicin?
Lämnat urinprov vid varje besök under 2 års tid nu (inte hittat rätt dosering/medicin ännu).

Kan jag vägra eller blir jag av med mina mediciner då?

Frågan är inte hur länge är det rimligt utan hur ofta om du ska få ha din medicin.
Citera
2022-08-04, 13:40
Medlem
Yrkesks avatar
Tog två streck OK kola natten till Söndag kl 03:00 var positiv när ja kollade sticka på måndag morgon, lite tidigt att kolla kanske men hade en sticka kvar, trodde jag, i tisdags tog jag ett ytterst litet streck o tänkte ta kolla mig idag men hade då bara kvar en jävla femsticka, så tror ni jag fortf är positiv imorgon kl 10 när prov ska lämnas? Tack på förhand
Citera
2022-08-05, 22:41
Medlem
Någon som kan tipsa om fejkurin?
Vet ni om dom kan se att det är syntetisk urin om det skickas till lab?
Citera
2022-08-06, 13:46
Medlem
Vilken cut-off level kollas för thc metaboliter för tex nyanställning eller slumpmässiga drogtester? Om det kollas på företaghälsovården vid screening kan även 1ng/ml upptäckas eller är det svårtolkat vid väldigt låga nivåer? Gäller urin då.
Citera
2022-08-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil789
Vilken cut-off level kollas för thc metaboliter för tex nyanställning eller slumpmässiga drogtester? Om det kollas på företaghälsovården vid screening kan även 1ng/ml upptäckas eller är det svårtolkat vid väldigt låga nivåer? Gäller urin då.

Är själv nyfiken på detta och då främst hur rutinen för previa ser ut.
Snabbtesterna som polis och vissa behandlingshem kör har cutoff på 25ng. Det är ganska lågt för i usa så kör dom 50ng.

1ng är inte troligt för risken att det blir fel är stor. Räcker ju med att du tagit någon cbd produkt för bli positiv då eller varit närheten av någon som rökt.

Tar flera veckor att komma under 25ng om man röker väldigt små mängder sporadiskt.
Citera
2022-08-07, 05:03
Medlem
Citat:

De flesta högkvalitativa multiprov som används inom vård och företag har ett gränsvärde på 25ng/l. Vid verifikation på lab mäts det ner till 10ng/l inom vården som standard. I forskningssyfte mäter de ibland ner till 5ng/l så det är inte helt orimligt att privata aktörer också skulle mäta så pass lågt.
Citera
2022-08-07, 06:45
Medlem
Någon som vet om 2cb syns på labbtest?
Citera
2022-08-07, 07:58
Medlem
RamsjoKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3nix
Någon som vet om 2cb syns på labbtest?
Ja.
Citera
2022-08-07, 17:53
Citat:

Tror de flesta är på 25-50.
Citera
2022-08-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkronaimunnen
De flesta högkvalitativa multiprov som används inom vård och företag har ett gränsvärde på 25ng/l. Vid verifikation på lab mäts det ner till 10ng/l inom vården som standard. I forskningssyfte mäter de ibland ner till 5ng/l så det är inte helt orimligt att privata aktörer också skulle mäta så pass lågt.

Brukar det hända att previa skickar iväg pisset på analys eller är det bara 25ng stickor som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in