2019-10-26, 14:32
Medlem
OU812vanhalens avatar
Ett vanligt "jobb-drogtest" undrar jag över. Jag har recept på tramadol som jag äter vid behov. Finns opiater med på testet, tror ni, eller tramadol specificerat ? Jag kan ingenting om detta. Gäller det andra opiater med ? För min tanke i min reptilhjärna är att eftersom jag har recept så kan jag snacka bort det. Men om jag petat in mig andra opiater som oxy som jag inte har recept på så kommer jag kanske att ryka.
Citera
2019-10-26, 18:44
Medlem
Detektionstider på benzo på dom salivproven man har en vätska i munnen några minuter? Är det samma som på UP eller är det alltid oavsett kortare på salivprov? Letat men svaren är tvetydiga.
Citera
2019-10-27, 09:50
Medlem
15APRILs avatar
1 mg ikto hinner jag bli ren till torsdag, det skickas även på analys
Citera
2019-10-27, 12:07
Medlem
KringExs avatar
En vän till mig påstår att Askorbinsyra, 1 g per 12:e timma, ska på något sätt ska göra så att man ska ska bli ren från diverse substanser fortare. Inte för att det ska öka metabolismen, men minska sannolikheten att urinprov är positivt om man har tagit något.
För mig låter det helt osannolikt.

Är det någon som har provat det?
Citera
2019-10-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
1 mg ikto hinner jag bli ren till torsdag, det skickas även på analys

Vad jag har hört så ska Klonazepam ha ett högre gränsvärde på sticka, därmed svårare att upptäcka. Och att många kan pissa negativt efter 2 - 3 dagar.
Citera
2019-10-27, 19:10
Avstängd
Hej!
Smal kille, ren sedan tidigare. I fredags rökte jag en joint med 0.2g hasch i. Ska pissa imorgon. Undrar om det är lugnt, det lär väl knappast ha hunnit byggas upp en nivå i kroppen utav ämnet ens en gång tänker jag.. ?
Citera
2019-10-27, 19:37
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Hej!
Smal kille, ren sedan tidigare. I fredags rökte jag en joint med 0.2g hasch i. Ska pissa imorgon. Undrar om det är lugnt, det lär väl knappast ha hunnit byggas upp en nivå i kroppen utav ämnet ens en gång tänker jag.. ?
Många faktorer som spelar roll. Potens på rökat, ämnesomsättning, livsstil, gränsvärdet på stickan etc. Alla är vi olika

Det finns nog en chans att du klarar dig om testet har ett högt gränsvärde.
Citera
2019-10-27, 21:54
Medlem
Tja!

Har varit ren i 6 veckor, ska boka in ett urinprov om ca 3-4 veckor för anställning.

Är fortfarande positivt enligt 50ng stickorna, var en sporadisk rökare och jag undrar hur stor är chansen att jag blir ren tills dess? I värsta fall kommer jag sjukskriva mig om ja inte är ren men vill helst undvika det.

Finns d nåt ja kan göra för att påskynda att bli ren?

Är 185cm väger 88-90kg om d nu är till nån hjälp.

Tacksam för svar.

Gäller THC!
Citera
2019-10-28, 13:24
Avstängd
Är det så? Om man varit helt ren och röker ynka 0.2 gram kan väl inte bygga upp en nivå THC i kroppen som kommer fälla en i ett urinprov?
Citera
2019-10-28, 17:24
Medlem
Hir länge syns kokain på omfattande salivprov som tas? Sådana som skickas till Karolinska?

Är det helt 100% man klarar sig om man inte tagit något på 10 dagar?
Citera
2019-10-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hir länge syns kokain på omfattande salivprov som tas? Sådana som skickas till Karolinska?

Är det helt 100% man klarar sig om man inte tagit något på 10 dagar?

Du kan vara säker, 3-4 dagar brukar räcka!
Citera
2019-10-28, 18:58
Medlem
Har tagit runt 3 g amfetamin under 4 dagar efter att varit ren i 7 månader. Tog ett återfall i torsdags. Jag tog sista linan idag. Hade gärna velat ta en liten till ikväll? Är nämligen så att jag via ett behandlingshem ska lämna pisseprov. Är jag ren tills på fredag? Eller är det säkrast att ringa sig sjuk och flytta fram det till nästa vecka. Tacksam för snabbt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in