Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 23:44
  #4549
Medlem
trueforgoods avatar
Ska genomgå en neuropsykiatrisk utredning och inför denna gjordes drogtest som jag givetvis var negativ eftersom jag inte tar droger Ska utredas för ADD/bipolär sjukdom/autism etc.

Nu undrar jag om man kan pusta ut eller om det är praxis att det sker fler drogtester när utredningen väl börjar?
Citera
2018-06-20, 03:44
  #4550
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ska genomgå en neuropsykiatrisk utredning och inför denna gjordes drogtest som jag givetvis var negativ eftersom jag inte tar droger Ska utredas för ADD/bipolär sjukdom/autism etc.

Nu undrar jag om man kan pusta ut eller om det är praxis att det sker fler drogtester när utredningen väl börjar?

När jag gjorde min ADHD-utredning så fick jag göra ett drogtest, och sedan var det färdigt med det. Jag tror inte att de testar mer än en gång vid påbörjad utredning, då det kostar en liten slant att skicka urinprov på analys.

Däremot kan det säkerligen skilja sig baserat på psykiatrins bedömning av dig som individ. Om du har tidigare dokumenterade missbruksproblem så kan det säkerligen vänta fler drogtest bakom hörnet...
Citera
2018-06-20, 06:23
  #4551
Medlem
freddanabcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Du vill veta om din sambo är positiv/negativ utan att h*n vet om att du vet?

Haha nej vet resultatet av pisseprov
Jag själv däremot pallar dock inte bli inblandad med pisseprov & konsekvenserna som följer med.
Citera
2018-06-20, 08:45
  #4552
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
När jag gjorde min ADHD-utredning så fick jag göra ett drogtest, och sedan var det färdigt med det. Jag tror inte att de testar mer än en gång vid påbörjad utredning, då det kostar en liten slant att skicka urinprov på analys.

Däremot kan det säkerligen skilja sig baserat på psykiatrins bedömning av dig som individ. Om du har tidigare dokumenterade missbruksproblem så kan det säkerligen vänta fler drogtest bakom hörnet...

Låter lovande. Har inga dokumenterade missbruksproblem. Tack!
Citera
2018-06-20, 13:21
  #4553
Medlem
Hej allesammans!
Polisen tog mig för cirka en månad sen och ville göra ett drogtest och jag hade inte rökt gräs på 5 dagar men ändå så visade det på ”tetrahydrocannabinolsyra”
Nu vet inte jag om jag är på rätt tråd men kan jag dra en fuling och säga att jag har använt CBD olja eller något liknande? Eller är jag helt fucked och måste betala bötern och få ringa?
Citera
2018-06-20, 15:47
  #4554
Medlem
Apollinaires avatar
Jag har tagit 4mg Nitrazolam idag och har urinprov om nio dagar. Kommer jag att vara ren? Tack på förhand.
Citera
2018-06-20, 18:09
  #4555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Jag har tagit 4mg Nitrazolam idag och har urinprov om nio dagar. Kommer jag att vara ren? Tack på förhand.
På 9 dagar skulle jag starkt tro att du är ren. Alpra brukar vara 4mg 4 dagar ungefär och skulle säga att nitrazolam har samma eller något längre halveringstid så på 5 dagar skulle jag tro du är ren.
Citera
2018-06-20, 22:02
  #4556
Medlem
trueforgoods avatar
Alltså det måste ju vara hur lätt som helst att fuska med urinprov. Ta någon annans urin som är rent, lägga i nån tät påse eller liknande som man har mellan benen, fästa en smal slang till den som går upp under penisen (fäst med transparant gummiband eller nåt). Sen bara pressa ihop benen och "pissa i muggen".

Avancerat? Overkill? Kandke, men med övning lär det gå och dessutom funka även på övervakade test.
Citera
2018-06-22, 18:51
  #4557
Medlem
Vattenspridares avatar
Hej!
Någon som vet om O-PCE (2'-Oxo-PCE) syns på salivtest hos prodiagnostics? Och isåfall hur länge sen sista dos?

Mvh!
Citera
2018-06-24, 01:12
  #4558
Medlem
Jag är väldigt smal och har extremt svårt att gå upp i vikt. Jag har för mig att THC sätter sig i fettet så därmed undrar jag om jag som smal (183cm lång och revbenen syns) har turen att spåren försvinner snabbare?

Jag ska på utredning i början av augusti och måste därmed vara helt fri från alla substanser. Det innebär även SSRI och allt där emellan. Jag medicinerade dagligen med cannabis och jag slutade använda det för en månad sedan. Både genom att röka och äta cannabis. Tror ni spår finns kvar eller kan jag medicinera en dag för att må lite bättre igen och vänta tills augusti?
Jag förstår att ingen kan svara exakt och det är dumt att riskera men jag mår verkligen skit och om jag kan ha en bra dag tror jag det kan underlätta denna evighet av väntetid.
Citera
2018-06-24, 16:08
  #4559
Medlem
60 mg oxascand hur många dagar innan jag blir helt ren på urintest ?
Citera
2018-06-24, 16:39
  #4560
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Apropå flualpra, så klassas ju den snart; den 26/6. Jag är lite nyfiken hur det fungerar om man tvingas lämna drogtest till polisen strax efter 26 som visar positivt på flualpra. Jag menar att om man tog substansen när den var laglig, så borde man inte kunna dömas för att ha spårämnen av den i kroppen efter att den klassats? Eller blir man dömd ändå?

Bumpar frågan.

Ingen som ver hur praxis brukar råda i dylika situationer? Gör man sig skyldig till narkotikabrott om man har stoppat i sig drogen innan den klassades, men har den i blodet efter klassning?

Jag minns att lag läste en tidningsartikel för ett par år sedan, där en kvinna lyckades bli frikänd från narkotikabrott eftersom hade tagit drogen - amfetamin tror jag - i Danmark där amfetamin för eget bruk var tillåtet. Men hon kunde gannska enkelt, med hjälp av resedokument, bevisa att hon hade varit i Danmark vid tillfället som hon tog drogen. Att bevisa att man tagit en RC innan den klassats är ju mycket svårare. Möjligen att man kan göra vissa antaganden utifrån hur mycket spårämnen som hittas?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback