Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 06:49
  #2773
Medlem
Hej

Jag rökte i stort sett dagligen under en period fram till slutet av februari iår och valde sedan att ta en "vit månad".

Rökte inte på i stort sett hela mars, bortsett från de sista få dagarna.

I april rökte jag ett par ggr första veckan för att sedan vänta en vecka, och sedan röka några dagar till. Rökte senaste gången den 20 april.

Har nu inte rökt sedan 20 april och ska ha pisseprov via arbetsplatsen hos Previa onsdag 17/5, då jag sökt jobbet. Kan jag vara lugn?

Är ca 180cm lång och väger ca 72kg. Har hela mitt liv haft en effektiv metabolism och haft svårt att gå upp i vikt.

Vad tror ni? Klarar jag 50ng/ml om det är det de testar? Någon som har erfarenhet från Previa?
Citera
2017-05-15, 16:34
  #2774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HardstyleInMyHeart
Hej

Jag rökte i stort sett dagligen under en period fram till slutet av februari iår och valde sedan att ta en "vit månad".

Rökte inte på i stort sett hela mars, bortsett från de sista få dagarna.

I april rökte jag ett par ggr första veckan för att sedan vänta en vecka, och sedan röka några dagar till. Rökte senaste gången den 20 april.

Har nu inte rökt sedan 20 april och ska ha pisseprov via arbetsplatsen hos Previa onsdag 17/5, då jag sökt jobbet. Kan jag vara lugn?

Är ca 180cm lång och väger ca 72kg. Har hela mitt liv haft en effektiv metabolism och haft svårt att gå upp i vikt.

Vad tror ni? Klarar jag 50ng/ml om det är det de testar? Någon som har erfarenhet från Previa?


Alltså jag kan ju inte lova lova att du klarar det men du kan med 99% pissa med gott samvete

Din förklaring av antal dagar osv är lite luddig men så som det verkar så är du ren på runt 2 veckor give or take.

Mvh
Citera
2017-05-15, 16:42
  #2775
Medlem
Hej!

Har fått jobb efter studenten som tas nu den 9 juni, och börjar jobba direkt den 12e juni. Eftersom jag ska sommarjobba och ta över efter en tjänsteman (min kusin) så säger han att det är 99% chans att jag blir drogtestad, men då med saliv prov och något man skulle andas i sa han.

Problemet är att jag vill punda under studentveckan, röka nån holk och poppa nått e. Vågar jag göra det utifall jag testas direkt på måndag? Räcker det med att jag är ren från droger dagen efter studenten (lördag 10 juni) fram till måndag när jag börjar jobba?


Är 19 år och väger 97kg. Senaste halvåret har jag nog snittat röka/annat pund 3-4/ dagar i v. Dock tränar jag hård styrketräning 4 dagar/v och på dom senaste 3 månaderna har jag gått ner cirka 12kg i vikt.

Jag vet att jag borde bara hålla mig ren men tror ni ja kan fortsätta som jag gjort fram tills dess med träning och pundande eller är de bättre om jag håller mig ren fram till student veckan och endast pundar då och sen är ren från den 10e juni? Eller är det en väldig risk att ta?

Samt vet någon vad min kusin kan mena med nå andningsprov?
Citera
2017-05-15, 17:59
  #2776
Medlem
tjackifnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammis
Hej!

Har fått jobb efter studenten som tas nu den 9 juni, och börjar jobba direkt den 12e juni. Eftersom jag ska sommarjobba och ta över efter en tjänsteman (min kusin) så säger han att det är 99% chans att jag blir drogtestad, men då med saliv prov och något man skulle andas i sa han.

Problemet är att jag vill punda under studentveckan, röka nån holk och poppa nått e. Vågar jag göra det utifall jag testas direkt på måndag? Räcker det med att jag är ren från droger dagen efter studenten (lördag 10 juni) fram till måndag när jag börjar jobba?


Är 19 år och väger 97kg. Senaste halvåret har jag nog snittat röka/annat pund 3-4/ dagar i v. Dock tränar jag hård styrketräning 4 dagar/v och på dom senaste 3 månaderna har jag gått ner cirka 12kg i vikt.

Jag vet att jag borde bara hålla mig ren men tror ni ja kan fortsätta som jag gjort fram tills dess med träning och pundande eller är de bättre om jag håller mig ren fram till student veckan och endast pundar då och sen är ren från den 10e juni? Eller är det en väldig risk att ta?

Samt vet någon vad min kusin kan mena med nå andningsprov?


Jag skulle inte riskera att röka om det handlar om att du bör vara ren efter 2-3 dagar, men att käka en e skulle väl fungera. Jag har oftast varit ren från e efter ca 2 dygn.

Om du endast ska ta salivprov så brukar thc oftast bara synas i 12 timmar om jag minns rätt, har tagit det ett par gånger. Då har jag vart ren även om jag rökt dagen innan, men på urinprovet torskar man ju

Med "andningsprov" antar jag att han menar att blåsa? i en alkoholmätare
Citera
2017-05-15, 18:00
  #2777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerskavett
Alltså jag kan ju inte lova lova att du klarar det men du kan med 99% pissa med gott samvete

Din förklaring av antal dagar osv är lite luddig men så som det verkar så är du ren på runt 2 veckor give or take.

Mvh

Jag ber om ursäkt för luddigt inlägg. Skrev det då chefen var utanför produktionen och jag fick ett par minuter.

Jag kan förtydliga:

Jag rökte alltså i stort sett dagligen under en period fram till och med februari iår. Jag var nykter i princip hela mars då jag kände för att ha en paus helt enkelt.

Mellan 25 mars och 9 april rökte jag ett par ggr, osäker på antal.

Mellan 9-15 april var jag nykter, för att sedan röka 3-4 dagar mellan 15-20 april. Sedan 20 april har jag varit helt nykter från rökat.

Blir det något klarare? Jag är som sagt aningen osäker på antal dagar och gånger, eftersom jag lätt glömmer de gångerna jag röker.
Citera
2017-05-15, 18:03
  #2778
Medlem
tjackifnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Stämmer det att klonazepam inte syns på bensodiazepiner, att det har en egen sticka? Ska inte lämna nått prov, men äter Iktorivil som jag får utskrivet. Är bara nyfiken.

När jag lämnar prover så tar dom iallafall alltid en egen sticka för iktorivil + en vanlig multisticka för resten så det kan stämma

Där jag går så har dom dock sagt att stickan för ikto ofta har gett falsk-positiva svar och att dom därmed inte litar på den fullt ut
Citera
2017-05-15, 19:20
  #2779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HardstyleInMyHeart
Jag ber om ursäkt för luddigt inlägg. Skrev det då chefen var utanför produktionen och jag fick ett par minuter.

Jag kan förtydliga:

Jag rökte alltså i stort sett dagligen under en period fram till och med februari iår. Jag var nykter i princip hela mars då jag kände för att ha en paus helt enkelt.

Mellan 25 mars och 9 april rökte jag ett par ggr, osäker på antal.

Mellan 9-15 april var jag nykter, för att sedan röka 3-4 dagar mellan 15-20 april. Sedan 20 april har jag varit helt nykter från rökat.

Blir det något klarare? Jag är som sagt aningen osäker på antal dagar och gånger, eftersom jag lätt glömmer de gångerna jag röker.


Okej ja det blir lite klarare. Under din månads paus i februari bör du ha blivit helt ren. Det underlättar för dig just i denna stund, då din kropp var "fräsh" innan ditt sporadiska bruk.

Så jag skulle bli förvånad om du är positiv på ditt pisseprov nu.
Men är du endå lite nervös så ta kreatin och vitamin b3 och halsa vatten! Men du kan som sagt pissa med gott samvete, det hade jag iaf gjort.
Citera
2017-05-15, 21:25
  #2780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerskavett
Okej ja det blir lite klarare. Under din månads paus i februari bör du ha blivit helt ren. Det underlättar för dig just i denna stund, då din kropp var "fräsh" innan ditt sporadiska bruk.

Så jag skulle bli förvånad om du är positiv på ditt pisseprov nu.
Men är du endå lite nervös så ta kreatin och vitamin b3 och halsa vatten! Men du kan som sagt pissa med gott samvete, det hade jag iaf gjort.


Otroligt tacksam för svar!

Av det jag läst och förstått så borde jag, som du säger, vara ren och kunna pissa med gott samvete. Jag har dock ingen erfarenhet av detta vilket gör mig aningen orolig. Därav min fråga

Och ja, den pausen innan gör mig nog rätt mycket i just den här situationen otroligt bra att jag tog den hehe
Citera
2017-05-16, 08:09
  #2781
Medlem
JohnnyRottweilers avatar
Syns alfa-pihp, 4-aco-met, Deschloroketamin samt 2-Fluoro-Ketamin på saliv prov eller sk gurgelprov prov som skickas på analys och om ja hur länge sitter de i?
står säkert någonstans men min add hindrar mig i sökningarna jättesnällt om ni pmar kram på er
Citera
2017-05-16, 15:36
  #2782
Medlem
tjackifnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyRottweiler
Syns alfa-pihp, 4-aco-met, Deschloroketamin samt 2-Fluoro-Ketamin på saliv prov eller sk gurgelprov prov som skickas på analys och om ja hur länge sitter de i?
står säkert någonstans men min add hindrar mig i sökningarna jättesnällt om ni pmar kram på er

Här står det som brukar testas i salivprov. bläddra ner så ser du allt
http://www.prodiagnostics.se/laborat...salivanalyser/
Citera
2017-05-16, 16:41
  #2783
Medlem
JohnnyRottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackifnatt
Här står det som brukar testas i salivprov. bläddra ner så ser du allt
http://www.prodiagnostics.se/laborat...salivanalyser/

Tack som attans kamrat undrar dock om analogerna till tex ketamin och a-pvp de som jag tidigare nämnt slår på original substanserna tex om alfa-pihp ger utslag på a-pvp eller om det är en mdpv analog osv? E på ett stödboende med mål att sluta med verktyg som är ett beroende i sig men vill for helgknarka lite utan att bli utslängd om Det är möjligt lämnar ett salivprov i v
__________________
Senast redigerad av JohnnyRottweiler 2017-05-16 kl. 16:56.
Citera
2017-05-16, 20:40
  #2784
Medlem
Charlie-Whites avatar
Hej go vänner.

jag och två polare har inte rökt något på över 3 månader. Om vi nu bestämmer oss för att splitta en 5a över kommande helg så undrar vi hur lång tid det tar att bli cleana? Är väl medveten om att det skiljer sig från person till person men undrar typ om det tar 1 månad eller mer? Har för mig att jag läst nån stanns att om man röker typ över en helg går det ut på 1-2 veckor? Tacksam för alla svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback