Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-20, 21:17
  #1945
Medlem
tarjaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squiuiz
om jag käkat ca 120 mg stessolid/diazepam senaste 4 dagarna, ungeför när tror ni jag kan lämna rent prov ( analys) kollat lite i tråden men blir inte klog på det ber om ursäkt om svaret finns, men ngn kanske vet på ett ungefär ? mvh noza1

3 veckor tog det för mig att bli ren ifrån 10 mg stesolid . Smal som en sticka var jag vid tillfället..
Citera
2016-11-20, 23:59
  #1946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
3 veckor tog det för mig att bli ren ifrån 10 mg stesolid . Smal som en sticka var jag vid tillfället..

knas men sen är de ju hal12veringstider å så så vid första halveringstiden halveras vell alltså 5 mg för dig om du tagit tio å 6o mg för mig om jag tag 120mg hur nu fan de fungerar :P

För annars lär jag ju va positiv i 3x12 dvs 38 veckor å de e ju fan över ett halvår låter inte riktigt

är de så sitter jag fan i skiten haha hade räknat me typ 4-6 veckor tills jag va ren..
Citera
2016-11-21, 04:03
  #1947
Medlem
Eirs avatar
Finns det ingen som kan svara? Jag har ju bilder på stickan och hela köret så nån kunnig här inne måste ju kunna svara? Många har inne bara struntar i att hjälpa så denna forumsdel känns ju rätt onödig.
För det är många frågor men knappt några svar tyvärr :/
Citera
2016-11-21, 13:45
  #1948
Medlem
Reality81s avatar
Tog etyl i fredags. Är jag grön idag på up?
Citera
2016-11-21, 14:35
  #1949
Medlem
Aldhisslans avatar
Kort om mig: Har rökt nästan varje dag sedan 2008 för att få bukt med min ADHD.

Ska kissa på torsdag, åkte fast för ett ringa brott 2014, fick gå hos soc en gång och de beslutade sig att INTE ta mitt körkort ifrån mig. Men nu är de igång igen, de vill ha in läkarintyg på att jag fortfarande inte röker, men det gör jag ju givetvis.
Har sedan en månad tillbaka slutat röka just för att inte bli upptäckt.
Har ett par lite "out of date" stickor, står att de gick ut 2016 - 05.

Har testat ett par stickor sen dess, idag fick jag första som verkade närma sig ett negativt resultat.
Ena strecket är jättesvagt.

Två frågor:

Kan det vara så att mina prover faktiskt är negativa, och att stickorna är problemet.

Hur ser ett negativt test ut? Är båda strecken väldigt ifyllda eller är det enda strecket kanske alltid lite svagare?

Kommer begära blodprov, men kan inte sova om nätterna för jag börjar få panik. Har inget att göra på ett beroendecentrum (som säkert många andra) och blir jag av med kortet så är jag utan jobb. Återigen fantastiskt jobb Sverige.
Citera
2016-11-21, 15:09
  #1950
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Kort om mig: Har rökt nästan varje dag sedan 2008 för att få bukt med min ADHD.

Ska kissa på torsdag, åkte fast för ett ringa brott 2014, fick gå hos soc en gång och de beslutade sig att INTE ta mitt körkort ifrån mig. Men nu är de igång igen, de vill ha in läkarintyg på att jag fortfarande inte röker, men det gör jag ju givetvis.
Har sedan en månad tillbaka slutat röka just för att inte bli upptäckt.
Har ett par lite "out of date" stickor, står att de gick ut 2016 - 05.

Har testat ett par stickor sen dess, idag fick jag första som verkade närma sig ett negativt resultat.
Ena strecket är jättesvagt.

Två frågor:

Kan det vara så att mina prover faktiskt är negativa, och att stickorna är problemet.

Hur ser ett negativt test ut? Är båda strecken väldigt ifyllda eller är det enda strecket kanske alltid lite svagare?

Kommer begära blodprov, men kan inte sova om nätterna för jag börjar få panik. Har inget att göra på ett beroendecentrum (som säkert många andra) och blir jag av med kortet så är jag utan jobb. Återigen fantastiskt jobb Sverige.
Säg att du röker för att maskera adhd symptom och begär en utredning för att få diagnos och mediciner utskrivet istället.
Citera
2016-11-21, 15:27
  #1951
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Kort om mig: Har rökt nästan varje dag sedan 2008 för att få bukt med min ADHD.

Ska kissa på torsdag, åkte fast för ett ringa brott 2014, fick gå hos soc en gång och de beslutade sig att INTE ta mitt körkort ifrån mig. Men nu är de igång igen, de vill ha in läkarintyg på att jag fortfarande inte röker, men det gör jag ju givetvis.
Har sedan en månad tillbaka slutat röka just för att inte bli upptäckt.
Har ett par lite "out of date" stickor, står att de gick ut 2016 - 05.

Har testat ett par stickor sen dess, idag fick jag första som verkade närma sig ett negativt resultat.
Ena strecket är jättesvagt.

Två frågor:

Kan det vara så att mina prover faktiskt är negativa, och att stickorna är problemet.

Hur ser ett negativt test ut? Är båda strecken väldigt ifyllda eller är det enda strecket kanske alltid lite svagare?

Kommer begära blodprov, men kan inte sova om nätterna för jag börjar få panik. Har inget att göra på ett beroendecentrum (som säkert många andra) och blir jag av med kortet så är jag utan jobb. Återigen fantastiskt jobb Sverige.

Blir det 2 streck, oavsett hur svagt/tydligt andra strecket blir så är det negativt.
Citera
2016-11-21, 17:33
  #1952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Hej. Gjorde ett pissprov igår.

Har inte rökt på lite mer än 2 månader. Innan det rökte jag cirka 3 gånger i veckan men då ganska mycket. Väger 85 kilo. Dricker vatten VARJE dag. Jobbar som snickare.

Hur stor är sannolikheten att jag är positiv?

mvh
Ungefär samma situation för mig. Ganska exakt samma vanor och vikt också. Snälla bomba med svar
Citera
2016-11-21, 18:03
  #1953
Medlem
Aldhisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Säg att du röker för att maskera adhd symptom och begär en utredning för att få diagnos och mediciner utskrivet istället.

Har en ADHD diagnos. Söker hjälp för min ångest och depression, men de vill inte hjälpa mig föräns jag kissar rent. Vill ha KBT, men varje gång jag söker hjälp så snubblar jag på mållinjen för jag har ringa narkotika i registret.

Citat:
Ursprungligen postat av LilaFlaska
Blir det 2 streck, oavsett hur svagt/tydligt andra strecket blir så är det negativt.

Tack för svaret! Kan lugna mig lite. Rymdkram
Citera
2016-11-21, 19:04
  #1954
Medlem
Ihazcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Någon som vet om man pissar positivt på Fonazepamen? Flunitrazolamen ska man ju tydligen klara sig på enligt en säker källa.

Flunitrazolam visade positivt för iktorivil för mig.
Citera
2016-11-21, 19:33
  #1955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quadboar
Du kan vara lugn

Okej! Tack för svaret
Citera
2016-11-21, 20:27
  #1956
Medlem
SoSolds avatar
Åter en fråga angående syntetisk urin. Proverna är inte övervakade och jag tar mig till ev test på mindre än 5 minuter MEN, jag vet inte huruvida de gör temp-kontroll på urinet så jag måste anta det värsta - nämligen att de gör det.

Då kommer min fråga:
Hur ska man veta hur mycket man skall värma dessa påsar? Jag tänker inte använda någon "temp-kudde", utan tänker, vid misstanke spola påsen under ett vatten och bege mig till platsen som alltså ligger på mindre än 5 minuters avstånd. När jag spolar "påsen" blir den såklart varm, men hur vet Ni att den inte blir för varm eller kall? Funderar på att (om den är för kall), säga att jag kissade i muggen men inte var säker på mängden urin (är inte misstänkt för något) och att jag väntade på att ev kunna kissa mer, kanske därför det ev "kallnat lite". Vad tror ni? Hur gör ni? Funderar slutligen på att köpa en sådan laser-termometer där jag kan kontrollera hur varm den är på ytan. Vad är en lämplig temperatur på utsidan för att det ska hålla ungefär rätt temp vid ev test senare? Runt 40 grader? För att sedan lägga påsen vid skrevet och därefter traska dit och slutligen lämna provet efter ca 5 min.

Förslag och idéer mottages tacksamt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback