2023-08-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Och det har gått bra, I take it?
Vet inte testades igår
Citera
2023-08-15, 00:02
Medlem
Nalle22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Syns kratom på urinprov?

Nej jag har lämnat både via test sticka och de har skickat till analys
Jag tar kratom varje dag. Men jag vägra saliv analys då jag tror de kan se det då
Citera
2023-08-15, 07:00
Medlem
Citat:
Tveksamt. Jag har inte testat deras salivanalys själv, men är det något så när som THC så är det ironiskt nog något som går ur salivtesterna snabbast. Ett dygns uppehåll för en missbrukare av cannabis på salivtest är garanterat negativt och de flesta syns inte ens efter fyra timmar.
Om det stämmer känns det väldigt lugnt. Produkten ska inte innehålla thc överhuvudtaget.. Om dom inte ens letar efter hhc kanske det går bra
Citera
2023-08-15, 09:20
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khaos900
Om det stämmer känns det väldigt lugnt. Produkten ska inte innehålla thc överhuvudtaget.. Om dom inte ens letar efter hhc kanske det går bra
Det borde rimligtvis vara lugnt. Jag vet att de inte hittar det i urin än, och jag tror det är prio före saliv (där man ser andra droger längre än i urinet, men inte just cannabis som syns löjligt länge i urin men knappt alls i saliv).
Citera
2023-08-15, 10:48
Medlem
Vad för substanser kan man bruka om man tar hyffsat regelbundna urinprov som skickas på analys?
Citera
2023-08-15, 11:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nalle22
Nej jag har lämnat både via test sticka och de har skickat till analys
Jag tar kratom varje dag. Men jag vägra saliv analys då jag tror de kan se det då

Tack för svar!!
Citera
2023-08-15, 15:50
Medlem
Citat:
Det borde rimligtvis vara lugnt. Jag vet att de inte hittar det i urin än, och jag tror det är prio före saliv (där man ser andra droger längre än i urinet, men inte just cannabis som syns löjligt länge i urin men knappt alls i saliv).
Enligt förpackningen ska det vara 65%hhc och 25 cbn men helt thc fritt
Citera
2023-08-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzy
Tja, då jag råkade klanta till mig ordentligt i helgen så undrar jag lite hur det kan tänkas se ut för mig?

Jag är man, 190cm, vikt c.a 110kg. Haft kraftigt missbruk tidigare (dagligen i flera år) och då tog det mig c.a 45 dagar att kissa negativt på en 20 sticka.

Har efter denna helgen intagit kanske 0.6-1 gram hasch. 2 olika sorters, fredag lördag och söndag. Fredag tog jag 5-10 bloss samt meckade en 0.1a och rökte den själv. Lördag rökte jag 2st 0.2or och samma söndag morgon.

Söndag kväll tog jag sedan ytterliggare 10 bloss kanske på en ganska fet, kanske 0.5, men fick grov ångest och kastade den sedan.

När tror ni att jag kan bli ren som tidigast? Eftersom det var relativt sporadiskt nu och inga stora intag + ingenting lagrat sen tidigare så känns det ju som det borde vara ur mitt system inom 14 dagar iallafall?

Var helt nollad innan denna helgen så känns jävligt korkat... men ja man är väl bara människa afterall....

Om du inte pinkar morgonurinet direkt så är du ren!
Köp en test på exempelvis dinatester.se så slipper du noja..
Citera
2023-08-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaos900
Enligt förpackningen ska det vara 65%hhc och 25 cbn men helt thc fritt

Lämnar du urinprov efter 3-4 dagar så kan det ge ett falskt utslag på Thc vid screeningen men grönt vid analysen. Det en skall tänka på är att gränsvärdet för thc vid analys är 10ug/nl och därför är det fullt möjligt att Thc rester som inte noterats vid screeningen kan noteras vid analysen.
Citera
2023-08-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Blir illamående av det men tack för tipset. Modafinil kanske? Får googla fram något.

Det finns en del saker man kan göra för att slippa må illa. Eller ja, mår man illa så har man gjort något fel snarare.
Viktigt att tänka på är (av min erfarenhet):
1. Var hydrerad, och fortsätt dricka vatten efter intag. Kratom är extremt vätskedrivande.
2. Se till att ha ätit 1-2 timmar innan intag. Har man inte gjort det skulle jag säga att det är den största anledningen till illamående.
3. Var försiktig med doseringen. Less is more när det gäller kratom. Försök inte bli helt bäng på det, för de doserna är synonyma med illamående. Börja med kanske 2.5-3g första gångerna och öka försiktigt efter tycke. Min sweet spot är 4.5g.
4. Bruka inte för ofta, jag skulle säga 2 ggr/vecka. Toleransen byggs snabbt om man brukar dagligen eller semi-dagligen, och om toleransen byggs upp behöver man sedan större doser, som i sin tur framkallar illamående.

Hoppas du hittar något som hjälper dig oavsett!
Citera
2023-08-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Lämnar du urinprov efter 3-4 dagar så kan det ge ett falskt utslag på Thc vid screeningen men grönt vid analysen. Det en skall tänka på är att gränsvärdet för thc vid analys är 10ug/nl och därför är det fullt möjligt att Thc rester som inte noterats vid screeningen kan noteras vid analysen.

Oj, jävlar. Är det så lågt gränsvärde nu för tiden? Senast gång jag läste info ang. företagshälsovård så var gränsvärdet 20 eller 25 ug/ml
Citera
2023-08-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telperi0n
Oj, jävlar. Är det så lågt gränsvärde nu för tiden? Senast gång jag läste info ang. företagshälsovård så var gränsvärdet 20 eller 25 ug/ml

Ja det är lågt och jag kan öht inte finna någon som helst anledning till att analys skall vara lägre än screeningen men så är det.. 25 ug har nog aldrig funnits tror jag men 20 ug/nl är alltid standard på alla svenska institutioner när det gäller screeningen, som för övrigt alltid görs innan en analys är aktuell
Senast redigerad av brasnyggman 2023-08-15 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in