Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-03, 08:25
  #1
Medlem
M1159s avatar
Jag har hittat en router/repeter som jag tänkte använda som just repeter, jag undrar nu om uttaget på denna LAN går att använda på detta vis att jag pluggar in min bärbara som saknar trådlöst kort
i denna repeter.

Kommer detta att fungera så att jag kan få internet på laptopen?

Bild på routern:http://105.imagebam.com/download/djY...56240680/q.jpg
Citera
2016-01-03, 10:37
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Osäker på vad du vill åstadkomma. Ett trådlöst USB-nätverkskort enligt länkarna räcker väl för att få din laptop trådlös.

http://www.kjell.com/se/sortiment/da...33-mb-s-p61219

http://www.kjell.com/se/sortiment/da...00-mb-s-p94120

En laptop utan wifi? Vad heter den?
Citera
2016-01-03, 12:51
  #3
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Osäker på vad du vill åstadkomma. Ett trådlöst USB-nätverkskort enligt länkarna räcker väl för att få din laptop trådlös.

http://www.kjell.com/se/sortiment/da...33-mb-s-p61219

http://www.kjell.com/se/sortiment/da...00-mb-s-p94120

En laptop utan wifi? Vad heter den?

Den sista länken skulle ju passa (Plexgear) den ligger ju prismässigt lika den jag frågade om.

Ja laptopen är gammal Compaq Evo N600c jag använder den mest för arbeten med program
som inte är anpassade för Win 8

Jag ska kolla in ditt förslag i butiken, tackar.
Citera
2016-01-03, 14:16
  #4
Medlem
M1159s avatar
En liten fundering bara, om jag köper routern som jag först talade om, går det då att använda LAN uttaget till min gamla laptop?

Om jag kör den som repeter så borde jag då samtidigt få förstärkt signal på övervåningen och till de övriga datorer.

Rätt eller fel?
Citera
2016-01-03, 22:16
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
En liten fundering bara, om jag köper routern som jag först talade om, går det då att använda LAN uttaget till min gamla laptop?