Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-10, 15:20
  #25
Medlem
KlopFers avatar
Vi kanske skulle kidnappa Ekka Lundin så får vi svaret på frågan? Någon som bor nära Dalarna?
Citera
2016-08-10, 21:25
  #26
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Bornold säger "skoj" i varje mening!
Citat:
Ursprungligen postat av wingsawiei
haha! det jag tänker på mest är att john fibblar med sina meningar hela tiden. han säger fel ord och kan inte formulera sig ordentligt. han kan nog fixa det om han drar ner på tempot lite eller något.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Japp även "absolut" använder han mycket frekvent. Jag tycker Jocke Bornold är ett rejält nerköp för Nordnet och Sparpodden jämfört med Gunther Mårder.

Det är Peter Benson som gör att Sparpodden fortfarande är kul att lyssna på. Extra kul var det någon gång när han hade blivit sågad för någon analys av någon av Börspodden-killarna och han i sin tur sågade tillbaka och sa att de inte hade förstått analysen. I det följande avsnittet av Börspodden kallade de sedan honom Peter Bensin för att han hade hällt eld på brasan. Den typen av rivalitet mellan poddarna är bara hälsosam och bidrar till lite humor.
Brukar ni lyssna på Aktiespararnas poddar? Under sommaren så har påläggskalven David Flatbacke-Karlsson fått härja rätt fritt. Jag kan stå ut med att man hör, både på hur entonig han blir och på ordvalen, att han läser från ett manus istället för att tala fritt, även om det framstår som väldigt oproffsigt att göra så enkla misstag. Däremot kan jag inte stå ut med (blir förbannad och stänger av) att han inte kan få ner antalet "liksom" till under tre-fyra stycken per mening. Utgår från att han och ytterligare ett antal andra lyssnar igenom inspelningen efter att den klippts klart osv. innan dom publicerar den, så uppenbarligen verkar dom tycka att det är helt okej, eller så vågar ingen harkla sig och säga att han kanske har vissa förbättringsområden som dom kanske gemensamt kan kika lite på...

http://www.aktiespararna.se/artiklar/Poddar/
Citera
2016-08-10, 21:32
  #27
Medlem
http://www.investopedia.com/terms/f/fok.asp

Jag fick för mig att fill or kill, betydde något annat. Vad häftigt att dem startat en podd, måste kolla in den.
Citera
2016-08-10, 21:49
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Brukar ni lyssna på Aktiespararnas poddar? Under sommaren så har påläggskalven David Flatbacke-Karlsson fått härja rätt fritt. Jag kan stå ut med att man hör, både på hur entonig han blir och på ordvalen, att han läser från ett manus istället för att tala fritt, även om det framstår som väldigt oproffsigt att göra så enkla misstag. Däremot kan jag inte stå ut med (blir förbannad och stänger av) att han inte kan få ner antalet "liksom" till under tre-fyra stycken per mening. Utgår från att han och ytterligare ett antal andra lyssnar igenom inspelningen efter att den klippts klart osv. innan dom publicerar den, så uppenbarligen verkar dom tycka att det är helt okej, eller så vågar ingen harkla sig och säga att han kanske har vissa förbättringsområden som dom kanske gemensamt kan kika lite på...

http://www.aktiespararna.se/artiklar/Poddar/
Roligt att du tog upp det. Upptäckte podden för någon vecka sedan - lyssnade ett halvt avsnitt innan jag gav upp just på grund av alla "liksom". Det gick inte att lyssna på helt enkelt. Det enda man hörde var alla dessa "liksom".
Citera
2016-08-10, 22:00
  #29
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Roligt att du tog upp det. Upptäckte podden för någon vecka sedan - lyssnade ett halvt avsnitt innan jag gav upp just på grund av alla "liksom". Det gick inte att lyssna på helt enkelt. Det enda man hörde var alla dessa "liksom".
Ett tips är att lyssna på dom andra varianterna dom har, dom varvar vanligtvis olika poddvarianter olika veckor. Till exempel är Ekonomiska klubben och Aktiespanarna bra mycket bättre än det som erbjudits under sommaren.
Citera
2016-10-21, 10:52
  #30
Medlem
Stygotiuss avatar
Jag gillar Fill or Kill, men jag håller inte alls med om trådattityden att de skulle vara mer pålästa eller kunniga än Börspodden. Poddarna har förstås olika fokus, men Börspodden har enligt mycket nästan alltid mer och djupare kunskap om bolagen de pratar om.
Citera
2016-10-21, 13:08
  #31
Moderator
HelgeBuks avatar
Två av dem (nu har jag lite dålig koll på vem som är vem men tror det är Lonewolf och Handelsson) låter som om de är bröder tycker jag. Eller så har de helt enkelt väldigt lika röst/dialekt för att de kommer från samma område. Lite "drygsnobbigt" så där. Men det kanske är för jag själv inte är stockholmare som jag tycker det.
Citera
2016-10-21, 13:24
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Två av dem (nu har jag lite dålig koll på vem som är vem men tror det är Lonewolf och Handelsson) låter som om de är bröder tycker jag. Eller så har de helt enkelt väldigt lika röst/dialekt för att de kommer från samma område.

Jag tycker alla låter likadant. Skulle lika gärna kunna vara 1 schizofren kille med 3 olika personligheter som sitter och håller monolog med sig själv. Och ibland hittar han på att den ena personligheten har åkt till Thailand.
Citera
2016-10-22, 21:55
  #33
Medlem
AssetManagements avatar
Handelsson är den som är absolut rappast i käften, och klokast också i mitt tycke. Han verkar ha sjukt bra koll på fastighetsmarknaden så förvånar inte om han kommer från en fastighetsfamilj, typ Thulin, Sven-Olof Johansson, Björkegren eller liknande.
Citera
2016-10-23, 01:42
  #34
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Handelsson är den som är absolut rappast i käften, och klokast också i mitt tycke. Han verkar ha sjukt bra koll på fastighetsmarknaden så förvånar inte om han kommer från en fastighetsfamilj, typ Thulin, Sven-Olof Johansson, Björkegren eller liknande.
Man behöver givetvis inte vara född in i en bransch för att kunna den, har man pluggat ekonomi och är intresserad av räntemarknaden, fastighetsmarknaden m.m. så blir man kunnig på området.
Citera
2016-12-23, 15:41
  #35
Medlem
AssetManagements avatar
Googlar man på Handelsson så dyker denna lirare upp. Kan det vara han?

https://www.linkedin.com/in/maximili...3%B6m-535a1493
Citera
2016-12-28, 20:48
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Googlar man på Handelsson så dyker denna lirare upp. Kan det vara han?

https://www.linkedin.com/in/maximili...3%B6m-535a1493
Tveksamt. Frågan är ju varför han skulle ha ett jobb för tillfället om han nu "jobbar" som trader? Han och lonewolf snackar ju ändå i podden om att de sitter brevid varandra på kontorstid. Har således svårt att se att det skulle vara samma person.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback