Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-02, 23:50
  #1
Medlem
Någon som har mer info om detta?

http://24kalmar.se/2016/01/01/gang-b...-runt-dem/#ath

Citat:
– Männen bildade en ring runt de unga flickorna, som kände sig väldigt trängda. De började tafsa på tjejerna, och slutade inte trots att flickorna vid upprepade tillfällen sa ifrån.*Männen har inte förstått svenska eller något annat språk heller. Vi har ingen misstänkt i nuläget, men det finns övervakningskameror som vi kommer kontrollera.

Verkar ha hänt på flera ställen i stan. Någon som bor i Kalmar och vet mer?
Citera
2016-01-03, 00:27
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Samma sak hände i Köln: (FB) Massofredande och våldtäkter i Köln Tyskland

Detta är nog något vi får vänja oss vid framöver.
Citera
2016-01-03, 07:01
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Det mest skrämmande är att detta "nya" alltid verkar hända i grupp. Visst svenska män kan också vara skitstövlar men att i grupp hålla på sådär finns ju inte på kartan. Finns alltid nån några stycken som säger ifrån i så fall men icke här som det verkar. Alla verkar ombord.
Citera
2016-01-03, 09:03
  #4
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det mest skrämmande är att detta "nya" alltid verkar hända i grupp. Visst svenska män kan också vara skitstövlar men att i grupp hålla på sådär finns ju inte på kartan. Finns alltid nån några stycken som säger ifrån i så fall men icke här som det verkar. Alla verkar ombord.

Undrar hur ofta liknande händer UTAN att det kommer i media? Jag är rätt säker på att det händer i stort sett varje dag att kvinnor på någon sätt blir ofredade runt om i avlånga landet av våra nya "svenskar".
Citera
2016-01-03, 11:15
  #5
Avstängd
Är bekant med BO.
Någon som har någon fundering? Kan kolla med henne isåfall.
Mvh
Citera
2016-01-03, 11:37
  #6
Medlem
Det finns ingen källa på etnicitet. Man kan ju låtsas att man inte förstår svenska...
Citera
2016-01-03, 11:44
  #7
Medlem
Dagazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Det finns ingen källa på etnicitet. Man kan ju låtsas att man inte förstår svenska...

Hahaha. Skämtar du eller? Tror du inte att tjejerna såg om det var deras egna landsmän eller några "nyinflyttade"? Har du inte varit ute på flera år? Lever du instängd i en källare utan insyn i hur det faktiskt ser ut på våra gator och torg nu för tiden? Det är inte svenskar som beter sig så här. Sluta mörka på grund av att du inte vill förstå.
Citera
2016-01-03, 11:46
  #8
Medlem
Dagazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Är bekant med BO.
Någon som har någon fundering? Kan kolla med henne isåfall.
Mvh


Ja. Hur många var killarna? Fanns det några andra svenskar (speciellt män tänker jag på) som såg vad som hände, och om ja, försökte de hjälpa tjejerna på något sätt? Och - en bonusfråga. Tror din vän fortfarande på mångkulturens härlighet efter den här händelsen?
Citera
2016-01-03, 12:05
  #9
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Är bekant med BO.
Någon som har någon fundering? Kan kolla med henne isåfall.
Mvh

Yes! Lite mer information vill vi ha. Antal, ålder osv.
Citera
2016-01-03, 13:14
  #10
Medlem
Varför var det ingen som ingrep?
Man ingriper även om risken är stor att man blir misshandlad, man måste stå upp för sitt folk.

Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Alltså dessa svartskallar vågar knappt säga BU när de är ensamma, tittar ner i gatan när man spänner ögonen i de. De är livrädda små kräk som får en egoboost när de är i grupp då känner de sig starka när de trakasserar någon ensam brud eller rånar något fyllo.

Det här är ju samma fittor som inte vågar vara hemma och kriga, klart de inte är riktigt lika ball som de försöker göra sken av.

Sen att de kommer från den muslimska fittnyllekulturen är ju ganska uppenbart då de flesta kräk som kommer till Sverige bekänner sig till den idiotin och där ska man ju behandla kvinnor som kött.

Detta borde dock vara lättlöst, det låter som typiska hängblattar, de är nog tillbaka och härjar runt i Stadens kärna nästa eller nästnästa helg. De kan precis likt skator inte hålla sig från bling och söker sig därför dit där det är störst chans att hitta bling och "bryyyyydar len"

Precis, att vara flykting är skamligt. Om man ögonknullar en blatte så viker han av mycket fort, om inte så får man ge blatten en käftsmäll.
Citera
2016-01-03, 13:36
  #11
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Det finns ingen källa på etnicitet. Man kan ju låtsas att man inte förstår svenska...


hahaha, det var riktigt mycket afghanska "barn" ute på nyåri Kalmar, runt 9 såg jag fler svartingar är vita
Vita människor med ett sånt beteende är mycket lätträknade...
Citera
2016-01-03, 14:08
  #12
Medlem
L.C.Ns avatar
Signalement skulle uppskattas då jag bor nära Kalmar, ser en hel del "flyktingar" här där jag bor så jag kanske känner igen någon! dessa kräk ska åka fast och skickas hem. Skratta utan tänder kan jag se till att dom gör innan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback