Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-07, 19:28
  #10249
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Minns en match mellan bröndby- Hertha. Så hade en hel del MFFare åkt till Danmark, för att stödja Hertha. Även sätt vissa MFF medlemmar posera med Hertha halsduk m.m

Ja det stämmer, men dom var bara där för att slåss, och hämnas på Bröndby.
Ingenting som har med MFF att göra.
2017-01-07, 19:53
  #10250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Ja det stämmer, men dom var bara där för att slåss, och hämnas på Bröndby.
Ingenting som har med MFF att göra.

Hämnas för matchen när Brönsby var i Malmö? Samt vad gjorde tyskar från hertha i Malmö. När det var match mor Hammarby?
__________________
Senast redigerad av shaaah 2017-01-07 kl. 20:21.
2017-01-07, 21:00
  #10251
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Hämnas för matchen när Brönsby var i Malmö? Samt vad gjorde tyskar från hertha i Malmö. När det var match mor Hammarby?

Som sagt så har jag ingen aning om vad en mindre gruppering gör.
Om dom kallar sig MFFare så betyder det inte att våra supportrar är nån slags kamrater.
2017-01-08, 06:57
  #10252
Medlem
LordOfFriendzones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Hämnas för matchen när Brönsby var i Malmö? Samt vad gjorde tyskar från hertha i Malmö. När det var match mor Hammarby?

Folk i brigada som är polare med folk i Hertha, de hälsar på varandra nån gång per säsong, inget officiellt.
2017-01-10, 09:13
  #10253
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EminentaElof
Försöker mig på en liknande sammanfattning av GAIS bortamatcher som gjordes förra året, alla siffror är vad jag uppskattat det till så allt kanske inte är exakt.


AFC United - bortapremiär.

Är kluven till vad jag tycker om vår prestation denna match, jag skulle gissat på att vi var ca 150-200 på matchen.
2 bussar från GBG och ganska många ifrån gaisare stockholm.

Stämningen var väldigt skum delar av matchen, antar att det berodde på att dem flesta kategori b/c trodde att AIK skulle försöka sig på något likt det som hände förra året. Hörde att det pratades lite om det och att polisen hade tydligen gripit/kört bort en del folk med AIK sympatier. Det var bara något jag hörde på bussen så vet inte hur sant det är.

Konstigt nog inget tifo denna match vilket känns väldigt tråkigt, en väldigt seg och tråkig bortapremiär.


Halmstad borta

3-400 denna match, tror det var 3 eller 4 bussar från gbg och sen väldigt många som åkte bil.

Konstigt nog tifo i halvlek, vet faktiskt inte varför.
Massor av konfetti tillsammans med rök i färgerna gul,grönt och rött. Banderollen var dock bland det fulaste jag sett vilket drar ner tifot rejält.

http://www.gais.se/wp-content/upload...-2-768x472.jpg

Dalkurd borta

10-15 personer som var uppe i borlänge. Jag var inte på plats och känner att det inte finns så jättemycket att skriva om angående läktarprestationen, förutom att dalkurdklacken tog en kebabpaus mitt i matchen.

IFK Värnamo borta

Tror det var 2 bussar från gbg och sen åkte resten bil. Runt 100-150 på denna match.
Vår variant av Napoli ramsan som gnaget börjat med hade premiär här, det mest intressanta som hände.

Trelleborg borta

2 bussar och en del bilar, cirka 150 GAISare som såg matchen.
Flaggtifo tillsammans med en bränning som såg helt okej ut, här gjorde vi även bra ifrån oss sångmässigt.

Assyriska borta

En buss som rullade ifrån gbg och en del stockholmare på plats, runt 50-100 på plats.

Varberg, ljungskile och IK Frej missade jag då jag var utomlands, har på tok för dåligt minne för att försöka komma ihåg nummer härifrån.

Örgryte borta

Rolig match läktarmässigt, mindre rolig på planen.
Vi fyllde hela vår övre kortsida och kurva, dock krånglade insläppet något otroligt så under tifot var bara hälften fylld ungefär.

En OH med texten "kategori GAIS", gröna vita och svarta flaggor tillsammans med konfetti. Till detta brändes även massor med grön rök.
Efter detta var det även en större bränning med blink, och flera mindre med vanliga bengaler och blink.

http://www.gais.se/wp-content/upload...-4-768x419.png

Var även en del budskapsbanderoller från både vår och ÖIS sida.
Efter matchen var det ett mindre bråk vid ÖIS insläpp som bröts av polisen relativt snabbt, trotts detta en klar "seger" för GAIS.

Matcherna Sirius, Ängelholm, Degerfors och Åtvidaberg missade jag också på grund av utlandsresor så jag vågar mig inte på några gissningar.

Syrianska borta

Två bussar rullade från Göteborg, en från stockholm och en del folk i bilar. Skulle gissa på att vi var 2-250 på plats.
En del stök mot ordningsvakter och polis så syrianerna var otroligt lättprovocerade, sen är det väl lätt att spela allan när man ändå bara går på 3 matcher om året.
Sköts några raketer och kastades en bengal mot vår sektion som besvarades med mindre rusningar, blev mest bråk mot poliser och ordningsvakter som gladeligen tog chansen att få använda batonger och pepparsprej.

Efter matchen var inte alls Syrianska lika tuffa, och när runt 30 GAISare togs sig ut mot parkeringen/köpcentret så syntes dem inte till. Värt att nämna är ju dock att det var extremt mycket polis på plats, men man tycker ändå dem borde gjort något försök att ta sig till oss när dem var så extremt på inne på arenan när det var tomma läktarsektioner och ordningspersonal imellan oss.

En av våra bussar och en del av polisens fordon utsattes för raket och stenkastning när dem lämnade platsen men annars hände ingenting.

Riktigt snygg kaos bränning från oss, och en riktigt fet bränning från Syrianska.

Annars var matchens och säsongens höjdpunkt när syrianska började med "alla suger kuk i göteborg", varav vi hakade på och fortsatte ramsan i 10-15 minuter.


Angående frågan om matchen mot AIK så vet jag att de flesta är väldigt taggade inför den. Personligen ser jag den som nästa säsongs höjpunkt tätföljt av derbyna mot ÖIS. Vet att det har varit snack om att försöka lösa tåg igen vilket skulle va riktigt kul.

På tal om tåg så hade vi det mot helsingborg i cupen, då var vi nog runt 4-500 och jag tror lätt att vi skulle kunna komma upp i samma nummer mot er.

Stort tack!
2017-01-11, 13:54
  #10254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
"Sprang från The Crib på fem sekunder - Ni ljuger värre än när kranen har dunder"

Någon som kan dra storyn angående denna banderoll.
har ju kunna länka samman denna och bajens "vi har varit vakna i fyra dar- vad vet ni om dunder horbarn"
2017-01-11, 20:05
  #10255
Medlem
Skaplig bränning på gnagets första träning i år. https://www.instagram.com/p/BPIdbrch...=sektionultras
2017-01-12, 18:09
  #10256
Moderator
feldgraus avatar
2016 är över, låt oss fortsätta i tråden om 2017.

/feldgrau, moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback