Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-05, 21:53
  #109
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag menade att de två mulliga expressentjejerna säkert hade bättre personlighet än det magra takraset Fru Babian. Med en sådan skev kroppsbild av sig själv saknar hon sund personlighet. Bättre rund och lycklig än mager och olycklig. Personligheten sitter inne i själen.

Dessutom finns det smala människor som får hjärt-kärlsjukdomar och diabetes ii. De kallas för smal-feta. Magra på utsidan, feta på insidan. Googla själv så får du se.
Ja men varför tror du tjocka kvinnor har bättre personlighet? För de äter mer mat och sitter stilla mera?
Bara för de ler på en bild behöver väl inte betyda att de är lyckliga heller?
Ja det finns men de är inte vältränade/fita.
Citera
2016-01-05, 23:14
  #110
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Är du dum på riktigt? Det finns vetenskapliga rapporter överallt på nätet med rön om att både grav övervikt och undervikt innebär hälsorisker. Så googla själv. Du kommer att se att jag har rätt.

Fit och vältränad är inte synonymt med benig och mager. De som äter näringsrik och tränar regelbundet är inte magra som Fru Babian. Hennes kropp är inte fit och vältränad, för den har varken kroppsfett eller muskler. Hennes BMI är endast ca 16.7. Gränsen för undervikt går vid 18.5, så hon är gravt underviktig. Ja, rentav anorektisk. Men du kanske tänder på anorektiker.

1) Den här kvinnan är 57 kilo, http://kimberlydoehnert.com/wp-conte...inn-bailey.jpg och hon har super-roidat. Ta bort 10 kilo (kanske mer) på grund av hennes roids då blir hon 47 kilo.

2) Så ingen kvinna kommer realistiskt att komma över 50 kilo i vikt om hon har muskler + lågt kropps-fett.

3) Så om jag ligger på 45 kilo eller 48 kilo är same-same. Ingen average kvinna behöver ligga över 50 kilo.

4) Det här är anorexia, http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/...76_468x238.jpg

vs

det här är jag, http://img121.imagevenue.com/img.php..._123_223lo.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag menade att de två mulliga expressentjejerna säkert hade bättre personlighet än det magra takraset Fru Babian. Med en sådan skev kroppsbild av sig själv saknar hon sund personlighet. Bättre rund och lycklig än mager och olycklig. Personligheten sitter inne i själen.

Dessutom finns det smala människor som får hjärt-kärlsjukdomar och diabetes ii. De kallas för smal-feta. Magra på utsidan, feta på insidan. Googla själv så får du se.

1) Men hur bra personlighet har man om man inte kan kontrollera sitt mat-intag? Det indikerar en dålig karaktär.

2) Kvinnor blir olyckliga av att vara feta. Det betyder inte att man blir lycklig av att vara smal, men det hjälper.

Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
2) Hur stora muskler tror du att de flesta kvinnor kan få egentligen? Hon har inte mindre muskler än de flesta fetton. Hon skulle kunna få större muskler om hon åt lite mer men bara till en viss gräns.



Hälften av alla "normalviktiga" unga tjejer i Norge är alltså tjocka. Här är studien

1) Jag har mer muskler än de flesta fetton.

2) Ja exakt BMI är BS. Det är bara att titta på the overall impression om kvinnan ser bra ut då är det bra, om kvinnan ser hemsk ut då är det dåligt.
__________________
Senast redigerad av Babianen 2016-01-05 kl. 23:23.
Citera
2017-06-10, 01:16
  #111
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

http://img240.imagevenue.com/img.php..._123_341lo.jpg

Den längsta tjejen, brunetten (2a från vänster), har helt galet snygg kropp. Otroligt snygg kropp. Jag älskar magra axlar & fyllig rumpa. Det är så jävla läckert när tjejer har fylliga bröst men ändå ser magra ut ovanför brösten. Riktigt framträdande nyckelben & även lite synliga revben. Det är underbart när det är så benigt upptill men tuttarna ändå skjuter ut som runda apelsiner!

Med fylliga tuttar & rumpa så ser midjan smal ut också. Det är härligt när rumpan fyller ut byxorna så att de sitter som klistrade. Långa smala ben är snyggt. Gillar när det ser rangligt ut. Dock så är det ju egentligen bara nertill vid anklarna som det är viktigt att det är smalt. Låren får gärna vara fläskiga, det gör absolut inget utan är ju så ofta om rumpa & höfter är fylliga. Det är anklarna som ska vara smala som pinnar. Den här tjejen har smala anklar. Effekten kommer ytterliga förstärkas i högklackat då hon kommer vara galet snygg.

Fan jag blir kåt när jag tänker på att smeka hennes fylliga rumpa samtidigt som man känner hur benigt magra hennes axlar är. Kan tänka mig att hennes armar är riktigt smala också. Älskar smala pinnar till armar.

Det där vältränade muskulösa fattar jag inte alls. Jag vill ha den där kombinationen av spinkigt & mulligt. Alltså riktigt fyllig rumpa, höfter & bröst. Resten smalt som fan. Frånsett låren då ju som troligtvis är ganska fläskiga om rumpan är det, men det kvittar som sagt. Vet inte riktigt hur man får en sådan kropp men läckert är det.
Citera
2017-06-10, 01:29
  #112
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

http://img240.imagevenue.com/img.php..._123_341lo.jpg

Kan tänka mig att hon har stil & klär sig riktigt snyggt också. Kolla, hon är den enda som har rödmålade naglar & hon har glammiga örhängen!! Hon är säkert en elegant bimbo. Går säkert i högklackat som värsta självklarhet.

Kan tänka mig tajta skinnbrallor på henne som bara sprängs av hennes fylliga lår & rumpa. I klackar kommer kontrasten mellan de fylliga höfterna & de smala vaderna & anklarna se helt galet läckert ut! Snäv sidenblus som stramar åt kring de utstickande apelsinerna till tuttar & samtidigt framhäver hennes magert byggda axelparti. Underbart!
Citera
2017-06-10, 01:57
  #113
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

- den här kvinnan är en kossa och vi alla vet det, http://data.whicdn.com/images/7062970/large.jpg


Tycker den här tjejen är urläcker också. Jag bara saglar. Hennes armar ser smala ut. Det är så snyggt med smala armar tycker jag. Även anklarna ser väldigt smala ut. Älskar när benen är riktigt pinniga längst ner. Så länge midjan är smal så är det absolut inget fel på fläskiga lår. Smal midja, fyllig rumpa & höfter. Fylliga bröst & smala axlar. Det ser ut som att hennes nyckelben är framträdande vilket jag älskar.

Fattar inte grejen alls med sportigt vältränat. Det här gillar jag. Smala armar, axlar, midja & anklar gör att hon är smäckert kurvig.
Citera
2017-06-10, 18:47
  #114
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det där vältränade muskulösa fattar jag inte alls. Jag vill ha den där kombinationen av spinkigt & mulligt. Alltså riktigt fyllig rumpa, höfter & bröst. Resten smalt som fan. Frånsett låren då ju som troligtvis är ganska fläskiga om rumpan är det, men det kvittar som sagt. Vet inte riktigt hur man får en sådan kropp men läckert är det.

1) Kombinationen av spinkig och mullig kallas smal-fet och det är inte snyggt.

2) Enligt mig har fit-shaming minskat väldigt mycket de senaste åren. 1 eller 2 år efter Maria Kang försvann det i princip.

3) Det enda som jag får höra nu för tiden är "eh... du borde äta lite mer". Förr i tiden var det "om du bara har 1 bilring då mobbar du alla andra kvinnor som har 5 bilringar" typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Tycker den här tjejen är urläcker också. Jag bara saglar. Hennes armar ser smala ut. Det är så snyggt med smala armar tycker jag. Även anklarna ser väldigt smala ut. Älskar när benen är riktigt pinniga längst ner. Så länge midjan är smal så är det absolut inget fel på fläskiga lår. Smal midja, fyllig rumpa & höfter. Fylliga bröst & smala axlar. Det ser ut som att hennes nyckelben är framträdande vilket jag älskar.

Fattar inte grejen alls med sportigt vältränat. Det här gillar jag. Smala armar, axlar, midja & anklar gör att hon är smäckert kurvig.

Jämför, http://img177.imagevenue.com/img.php..._123_243lo.jpg
__________________
Senast redigerad av Babianen 2017-06-10 kl. 18:50.
Citera
2017-06-10, 19:30
  #115
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Kombinationen av spinkig och mullig kallas smal-fet och det är inte snyggt.

Det kallas väl snarare kurvig. Eller "smal med kurvorna på de rätta ställena".

Ofta är det ju tecknare eller serietecknare som visar tydligt vad som anses vara tex sexigt. De måste kommunicera på ett snabbt sätt med läsaren. Det finns inte utrymme för att förklara. Det är kanske bara en bild som ska visa en snygg kvinna. Läsaren måste koppla direkt att detta ska föreställa en läcker snygging. Tecknaren måste överdriva för att verkligen få fram budskapet. En karikatyr av sexig bimbo.

Då blir det gärna extremt fluffig, lång frisyr som liksom faller ner i vågor, extremt mycket smink, kläder som sitter klistrade mot kroppen, skyhöga klackar, riktigt pinnsmal midja som gärna framhävs av skärp, otroligt fyllig rumpa & höfter & stora bröst just för att påvisa det kurviga timglaset, galet långa ben som har fläskiga lår men är smala som pinnar längst ner vid fötterna. Detta får man väl säga är någon sorts standardkarikatyr. Givetvis då även att armarna ska vara smala som stickor för att tydligt visa att hon är en vek bimbo, så att inte betraktaren missförstår & tolkar henne som tjock pga de fylliga höfterna.

Så här ser ju inte kvinnor ut men det visar någon sorts karikatyrideal som tecknare använder sig av. Jag syftar alltså inte på konstnärer som sysslar med något annat utan på tecknare som ju avspeglar samhället.
__________________
Senast redigerad av Stivali 2017-06-10 kl. 19:34.
Citera
2017-06-11, 13:43
  #116
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2017-07-01, 08:05
  #117
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jämför, http://img177.imagevenue.com/img.php..._123_243lo.jpg

När jag tänker efter så måste jag nog ändå tillstå att din figur är väldigt snygg. Själva "figuren" alltså. Figuren betyder dock inte allt utan är bara en del. Helheten med dig är ju bedrövlig, så trots att din figur kanske är snyggare än tjejen till vänster, så tycker jag ändå att hon är betydligt mera tilltalande.

Du har rakat skallen. Din mage är ju helt skrynklig av någon anledning. Du ser blek ut på ett sätt som inte är tilltalande. Blekhet gör ju att skavanker som röda skrynkliga knän syns tydligare. Dina underkläder är direkt fula. Att döma av bilder du postat tidigare så klär du dig bedrövligt fult i löst sittande kläder. Hela poängen med att vara smal är ju att framhäva det genom att klä sig i supersnäva kläder exempelvis jeans & kavaj. Du sminkar dig knappt heller.

Visst, din figur är perfekt. Helheten inget vidare. En stylist skulle dock kunnat styla dig riktigt snygg med smink, solarium, snygga kläder & peruk.
Citera
2017-07-01, 11:26
  #118
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
När jag tänker efter så måste jag nog ändå tillstå att din figur är väldigt snygg. Själva "figuren" alltså. Figuren betyder dock inte allt utan är bara en del. Helheten med dig är ju bedrövlig, så trots att din figur kanske är snyggare än tjejen till vänster, så tycker jag ändå att hon är betydligt mera tilltalande.

1) Um, yeah, http://i.imgur.com/ckRjgeI.png

2) Den bilden är 2 veckor gammal här är en ny från idag, http://www.imagebam.com/image/e94b36553855013

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Du har rakat skallen. Din mage är ju helt skrynklig av någon anledning. Du ser blek ut på ett sätt som inte är tilltalande. Blekhet gör ju att skavanker som röda skrynkliga knän syns tydligare. Dina underkläder är direkt fula. Att döma av bilder du postat tidigare så klär du dig bedrövligt fult i löst sittande kläder. Hela poängen med att vara smal är ju att framhäva det genom att klä sig i supersnäva kläder exempelvis jeans & kavaj. Du sminkar dig knappt heller.

Visst, din figur är perfekt. Helheten inget vidare. En stylist skulle dock kunnat styla dig riktigt snygg med smink, solarium, snygga kläder & peruk.

1) Min förra bild var 6 veckor efter mitt 3e barn. Hence breda höfter, vatten, lös hud, separerade abs.

2) Jag sminkar mig inte överhuvudtaget.

3) Moar proof, FIT SHAMING IS WORSE FOR WOMEN

Citat:
It points out the harsh reality that women face shame for their bodies not just from men, but from other women. It’s implied that she’s being called a bitch because being so thin will garner attention for these women, and the women calling her a bitch may have some innate desire to be equally thin because of the value society places on it. And there is also the irony that, even if they do achieve that figure, they will be chastised for it in some way.
Citera
2017-07-01, 12:07
  #119
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Den bilden är 2 veckor gammal här är en ny från idag, http://www.imagebam.com/image/e94b36553855013

Du har som sagt väldigt snygg "figur". Formen är väldigt snygg. Du har inte funderat på att sola & låta håret växa ut samt börja sminka dig?

Jag hade tagit den andre trots att hon inte har riktigt lika snygg figur som du. Hon har smal midja, smala anklar, smala armar & smala axlar. Hon är läcker.
Citera
2017-07-01, 12:23
  #120
Medlem
Stivalis avatar
Breda fylliga höfter är ju läckert om midjan är pinnsmal. Jag gillar antingen rangliga benrangel med fyllig rumpa eller mullisar med smal midja. Är inte alls förtjust i det muskulösa & vältränade.

Rossina Silva är perfektion.
https://image.jimcdn.com/app/cms/ima...8359/image.jpg

http://rossinasilva.com/wp-content/u...4/IMG_9380.jpg

Hon har smala vader även om de inte syns här med stövlar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback