2016-01-01, 19:52
Snötäcket ligger en halvtrist nyårsdag och i brist på annat kan man ju lika gärna dra igång tråden för årets MC-säsong! Vilka vägfantomer vågar sig ut först?
Citera
2016-01-02, 01:57
Medlem
Inte jag, vill att det ska vara varmt o gött när man kör hoj, Maj nångång brukar bli lagom.
Citera
2016-01-03, 12:05
Medlem
Automatvapens avatar
Har en hel del fix innan hojen kan släppas ut från vinterförvaring.
Tappade den i backen vid sista åket 2015 och slog hål på vänster motorkåpa så oljan rann ut.
Körde sönder packningarna till framgafflarna i ett djupt jävla hål uppe i Skagen nån månad innan.
Bakre bromsskiva och belägg måste bytas och även beläggen där fram ska bytas men där har smartskaftet som ägde hojen innan mig rundat insexskruvarna till oken på båda skivorna

Förutom det är det dags för ventiljustering och koll av kamkedja, gått 600mil över serviceintervallen nu.

Måste sluta ha sönder allt jag rör vid säger sambon
Citera
2016-01-03, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Tappade den i backen vid sista åket 2015 och slog hål på vänster motorkåpa så oljan rann ut.
Körde sönder packningarna till framgafflarna i ett djupt jävla hål uppe i Skagen nån månad innan.
Bakre bromsskiva och belägg måste bytas och även beläggen där fram ska bytas men där har smartskaftet som ägde hojen innan mig rundat insexskruvarna till oken på båda skivorna

Förutom det är det dags för ventiljustering och koll av kamkedja, gått 600mil över serviceintervallen nu.

Sambon har många brutna ben och sånt?

skämt åsido så verkar du lite otursförföljd alternativt aningen vårdslös vad kör du för hoj?

edit: jag drar inte ut på vägen förrns det står runt 15grader på tempen
Citera
2016-01-03, 13:10
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Hur långt har den gått?
Citera
2016-01-03, 13:21
Medlem
Citat:

De skruvarna sitter med låsvätska (ska göra i vart fall), så värm ordentligt innan du ger dig på att lossa dem

Dock så går det på vissa ok att byta belägg utan att ta loss oken, om du inte vill böka med runddragna skruvar.
Citera
2016-01-03, 16:35
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Inte jag, vill att det ska vara varmt o gött när man kör hoj, Maj nångång brukar bli lagom.

Fjollfasoner, hoj kör man året runt. Luftade min gs650 senast idag, 300 dubb/däck. Och ja, bor i Norrland
Citera
2016-01-05, 11:37
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
De skruvarna sitter med låsvätska (ska göra i vart fall), så värm ordentligt innan du ger dig på att lossa dem

Dock så går det på vissa ok att byta belägg utan att ta loss oken, om du inte vill böka med runddragna skruvar.

Skall testas!
Citera
2016-01-05, 13:33
Medlem
Körde inget förra säsongen och har ingen hoj

Men blir väl att köpa en äldre modell i april-maj någon gång. Vad kör ni andra för hojar?
Citera
2016-01-05, 14:07
Medlem
Min cykel har ett skyddsöverdrag på sig och batteriet är på underhållsladdning. Tar förmodligen fram cykeln i april då det är plusgrader och torra vägar. Saker som bör göras i början av säsongen är olje+filter byte, sänkning av förgasarnas nålar med ett steg vardera (en liten tendens till sotiga stift just nu), byte av packning på ena framgaffeln (har en tendens att läcka ibland efter att jag körde ner i ett j*vla gupp på en väg med mycket gammal asfaltering).
Citera
2016-01-05, 19:41
Medlem
Hade bestämt att ta ut hojen på en runda 1 januari, det var ju både varmt och relativt ok väder dagarna innan, men det blev inget med det. Det regnade hela den dagen sedan har det varit för kallt. Men så fort det blir några plusgrader, torrt och fint så är det inte omöjligt att man tar en liten runda.
Citera
2016-01-05, 22:52
Medlem
Körde en sväng på julafton. Min nya jacka med värmeslingor gjorde susen. Dom bästa 1100 kronorna jag spenderat på länge. 10 mil i 4- var inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in