Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-01, 23:23
  #13
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstroem
Jag har då inte ens haft skuggan av en förkylning sedan jag började med silvret för 1,5år sedan. Min hud är dessutom fortfarande grisrosa, hör och häpna. Även om det skulle vara placeboeffekt så spelar det ingen roll, min chef är nöjd över de uteblivna sjukskrivningsdagarna. ;-)
Nu vet jag ingenting om hur du doserar silvret men det är naturligtvis kul att du inte förkyld, även om det lika gärna är foliehatten som skyddar.

Jag tror inte att jag häpnar över din grisrosa hud. Är du medveten om att Argyria en såpass sällsynt sjukdom (globalt 2,4 fall om året eller 365 fall på 148 år enligt Wikipedia) att det är mer sannolikt att du skulle få 13 rätt på stryktipset än att bli drabbad.

Även om du mår bra trots din silverdosering så bör du tänka på att du faktiskt släpper ifrån dig en del silversalter som är minst sagt skadliga för miljön.
Citera
2016-01-03, 07:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu vet jag ingenting om hur du doserar silvret men det är naturligtvis kul att du inte förkyld, även om det lika gärna är foliehatten som skyddar.

Jag tror inte att jag häpnar över din grisrosa hud. Är du medveten om att Argyria en såpass sällsynt sjukdom (globalt 2,4 fall om året eller 365 fall på 148 år enligt Wikipedia) att det är mer sannolikt att du skulle få 13 rätt på stryktipset än att bli drabbad.

Även om du mår bra trots din silverdosering så bör du tänka på att du faktiskt släpper ifrån dig en del silversalter som är minst sagt skadliga för miljön.
Jag förstår inte ditt samband mellan kolloidalt silver och foliehatt? Är inte "foliehatt" ett öknamn på en konspirationsteoretiker?

Som att jag skulle bry mig om jag släpper ifrån mig lite silversalt. Jag lär ju inte åka fast för brott mot miljölagen.
Citera
2016-01-03, 08:21
  #15
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstroem
Jag förstår inte ditt samband mellan kolloidalt silver och foliehatt? Är inte "foliehatt" ett öknamn på en konspirationsteoretiker?
Men snälla vännen, den närmast religiösa tron på kolloidalt silvers förträfflighet kvalificerar sig med god marginal i foliehatt-ligan.
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstroem
Som att jag skulle bry mig om jag släpper ifrån mig lite silversalt. Jag lär ju inte åka fast för brott mot miljölagen.
När det gäller silversalternas antiseptiska verkan är vi allt för överens.
Risken är att ett oreglerat användande av kolloidalt silver, på sikt kommer att få samma effekt som användandet av penicillin i förebyggande syfte. Vi kommer att få fler stammar av multiresistenta bakteriestammar i framtiden, bara för att vissa inte kunde hålla fingrarna i styr.

Att rekommendera kolloidalt silver i munskölj är lika smart som att tipsa någon om att gurgla sig med penicillinlösning.
Citera
2016-01-10, 13:19
  #16
Avstängd
Jo jag ville tillverka eget eftersom jag älskar munskölj, jag skulle kunna använda Listerine två gånger per dag resten av livet och njuta av det, men det kostar ju pengar. Sedan tror jag det skulle vara coolt att "ta hand om sig" med preparat man... preparerat på egen hand.
Citera
2016-01-10, 19:21
  #17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teccen
Jo jag ville tillverka eget eftersom jag älskar munskölj, jag skulle kunna använda Listerine två gånger per dag resten av livet och njuta av det, men det kostar ju pengar. Sedan tror jag det skulle vara coolt att "ta hand om sig" med preparat man... preparerat på egen hand.
Vademecum Koncentrerat Munvatten är en klassiker du köper på apoteket/livsmedelsaffären.
Vill du blanda själv så är det enklaste att du späder 1 tsk bikarbonat i ½ glas vatten och tillsätter valfri mängd pepparmintsarom.

Jag vet även ett recept på munskölj med xylitol:
http://www.xylitol.se/recept/item/12-mouth-wash
__________________
Senast redigerad av borriz 2016-01-10 kl. 19:23.
Citera
2016-02-19, 22:21
  #18
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teccen
Jo jag ville tillverka eget eftersom jag älskar munskölj, jag skulle kunna använda Listerine två gånger per dag resten av livet och njuta av det, men det kostar ju pengar. Sedan tror jag det skulle vara coolt att "ta hand om sig" med preparat man... preparerat på egen hand.

Te eller tinktur av blodrot har använts traditionellt mot infektioner i munhålan just som munskölj.

Sväljer du blodrotsteet stoppar det diareer och kan ge förstoppning om du inte har diare.

Blodrot är starkt adstringerande och ger en sträv känsla i munnen.
Citera
2016-02-19, 22:34
  #19
Medlem
AmazonenRosas avatar
Kokosolja som du sköljer runt en stund innan du spottar ut i sopkorgen, märk väl, inget fett i avloppet, då kan det sagga igen. Tänderna blir vita å du känner dej friskare på kuppen. En urgammal metod som heter oil-pulling på engelska å du kan läsa om den här: http://blogs.naturalnews.com/7-reaso...-oil-bathroom/
Citera
2016-02-19, 22:51
  #20
Medlem
AmazonenRosas avatar
Här en bättre länk: http://blogs.naturalnews.com/oil-pul...as-oil-tycoon/
I 15 minuter måste du ha tid att strila runt oljan å tydligen kan det gå bra med en matsked annan olja istället för den något dyra kokosoljan.
De vanliga munsköljarna innehåller flera kemiska ämnen å kan i längden vara skadliga för hälsan till skillnad mot kokosoljan som befrämjar den.
Du kan iallafall prova!
Citera
2018-01-03, 12:05
  #21
Medlem
JustZlatans avatar
Det undrar jag också. Jag funderar på att ta olika eteriska oljor som kanel, teträd, nejlika, pepparmint, citron, oregano och blanda med sesamolja eller olivolja och destillerat vatten så att man inte bränner upp hela munnen. Sen tänker jag också använda det som en munspray. Vad tror ni om detta? Oljor blandar ju inte sig så väl med vatten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback