Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-30, 11:57
  #1
Medlem
Johanxoxos avatar
Hej
Undrar lite över vad ni kallar er sexpartner när ni ägnar er åt att vara dominant respektive undergiven. Vad funkar? Vad funkar inte?

Känns lite som vi män har dels färre begrepp, men samtidigt väldigt tydliga, känns på nåt sätt naturligt med ”Herre” eller ”Slav”, finns såklart även fler, men dessa funkar säkert 9 gånger av 10.

För kvinnorna så finns det säkert fler variationer, men finns det några som funkar sådär klockrent? ”Frun” funkar det ens? Låter snarare töntigt. ”Madam” ”Domina” ”Miss” eller vad funkar här? Som undergiven så funkar kanske även här ”Slav” men du har ju ”Slyna” ”Slampa” ”Hora” och kanske ytterligare ett antal, men finns det något som känns helt rätt?

Jag är ju själv dominant, dock vill jag inte påstå att jag är någon fullfjädrad expert, långt ifrån, det finns alltid mer att lära sig. Men ägnar mig ibland åt lite dominans med inslag av bondage.

Jag uppskattar att bli kallad för ”Herre” så som ”Ja Herre” eller ”Förlåt Herre” om hon inte gjort det jag sagt åt henne tillräckligt snabbt, eller tillräckligt duktigt.

Försöker alltid komma överens om vad vi ska kalla varandra, eller vad som känns naturligt, hade en tjej som tyckte ”Slav” lät för manligt och hon såg inte sig själv som en slampa eller slyna. Dock så var ”Hora” något som var så långt ifrån henne själv så det tyckte hon var ett lagom nedvärderande ord.

Så vad kallar ni varandra i era lekar? Gör nu ingen listtråd av det här då försvinner den ju snart, tala om vad som funkar och inte funkar och varför.
Citera
2015-12-30, 12:39
  #2
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Min undergivna kallar jag för "Sillen". Ibland kallar jag henne för "Min lilla prinskorv".

Min dominanta partner kallar jag "Överstyrman". Ibland tvingar hon mig att kalla henne för "Lucifer den store". Men det tycker jag inte om att göra. När jag säger att jag inte gillar det brukar hon smiska mig på stjärten och säga "det är jag som bestämmer, det är jag som bestämmer ha ha ha"
Citera
2015-12-30, 13:13
  #3
Medlem
mi:nes avatar
Aldrig tyckt att titlar varit så viktigt, men jag går bara med simpla "Herrn". Henne brukade jag kalla "fröken" eller "flickan", men väldigt sällan jag behöver tilltala henne så.
Citera
2016-01-03, 07:00
  #4
Medlem
LadyGanjas avatar
Kör på slyna funkar på män med slyna alldeles utmärkt, eller lilla pojken. Beror på gillar väldigt grov verbal dominans.Sen är jag medveten om att min syn på sex förmodligen inte stämmer med flashbacks syn på sex. Till exempel så gillar jag att örfila min lilla pojke samtidigt som jag berättar för honom.
Om hur misslyckad han är osv...
Citera
2016-01-05, 17:03
  #5
Medlem
BeauifulBell1997s avatar
Kallar min dominanta för Herre & Sir, han kallar mig Flicka, Lokatt, Bitch & Milou (förkortning för Min Lo)
Citera
2016-03-22, 10:18
  #6
Medlem
Min dominanta kallar mig för "min lilla flicka",slyna, hora, etc. Själv kallar jag han daddy, fast bara ibland
Citera
2016-03-22, 15:20
  #7
Medlem
Situationss avatar
Av ren nyfikenhet så undrar jag om det ibland inte känns aningen fjantigt med smeknamn som "lokatt" eller "överstyrman"? Eller är det meningen att partnern ska börja skratta?
Citera
2016-03-22, 18:05
  #8
Medlem
Mi-Rakels avatar
Jag säger "Herrn", "Daddy" eller "Pappa". Själv kallas jag "Flickan", "Lillan" eller "Pappas lilla hora".
Citera
2016-03-28, 22:00
  #9
Medlem
Castecos avatar
Jag är riktigt pinsam. Min tjej är nästan extremt undergiven mot alla utom mot mig, som hon dominerar totalt. Hon ger igen mot mig när hon blir toppriden av andra, och trycker ned mig i skorna. Nu är det ingen lek som vi håller på med, utan det är vår "normala" relation

När hon behöver tröst, och därför erkänner att hon är kär i någon kille och/eller har snuskat med honom (och även med tjejer ibland) som har behandlat henne illa, utnyttjat henne och dumpat henne kan jag inte låta bli att pussa på henne och kalla henne "Min lilla hjärtekrossare". Hon kallar mig för massa olika saker beroende på hennes humör, men oftast blir det "Tönt".
__________________
Senast redigerad av Casteco 2016-03-28 kl. 22:43.
Citera
2016-04-01, 10:10
  #10
Medlem
En-Lydig-slynas avatar
Jag får kalla henne Madame, Frun eller Mamma.
Jag kallas slynan eller horan.
Citera
2016-04-02, 12:05
  #11
Medlem
Knotknets avatar
Stig
Citera
2016-04-02, 12:23
  #12
Medlem
goo42s avatar
Hon är mycket undergiven och kallas slyna, luder, hora, sto, hynda eller älskling.

Jag kallas master, herrn, rektorn, direktörn, älskling beroende på vad vi pysslar med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback