Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-30, 10:30
Medlem
pillowpops avatar
Jag frostade av frysen för några veckor sedan och det hamnade vatten under parketten i delar av kök och matrum. Avfuktningsföretaget ställde dit en avfuktare i över en vecka och sa också att det förekommer sådana skador vid avfrostning.

Efter flera turer fram och åter fick jag idag svar från försäkringsbolaget att de ersätter skadan om det är fel på frysen. Det vet inte jag i nuläget, men kommer förstås att kolla under frysen m m för det ska ju inte läcka ut vatten bara för att man frostar av.

Vågar inte tänka på kostnader för att bryta upp golvet, avfukta det sista vattnet som ligger djupare ner i golvet, lägga nytt golv ...

Någon som varit med om liknande?
Citera
2015-12-30, 10:35
Medlem
Ehh, jo det läcker ut vatten. Massor. Hade du inte lagt något skydd?
Citera
2015-12-30, 11:10
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag frostade av frysen för några veckor sedan och det hamnade vatten under parketten i delar av kök och matrum. Avfuktningsföretaget ställde dit en avfuktare i över en vecka och sa också att det förekommer sådana skador vid avfrostning.

Efter flera turer fram och åter fick jag idag svar från försäkringsbolaget att de ersätter skadan om det är fel på frysen. Det vet inte jag i nuläget, men kommer förstås att kolla under frysen m m för det ska ju inte läcka ut vatten bara för att man frostar av.

Vågar inte tänka på kostnader för att bryta upp golvet, avfukta det sista vattnet som ligger djupare ner i golvet, lägga nytt golv ...

Någon som varit med om liknande?

Har din frys ett dräneringsrör? Om inte: vart tror du att vattnet ska ta vägen?
Citera
2015-12-30, 11:22
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ehh, jo det läcker ut vatten. Massor. Hade du inte lagt något skydd?

Jo, jag hade flera olika skydd.

Det jag menar är att inte ska man väl få vatten under parketten bara för att man frostar av frysen. Det gör ju massor av människor varje dag och jag har inte hört talas om det förut, om man går till väga på normalt sätt.
Citera
2015-12-30, 11:23
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Har din frys ett dräneringsrör? Om inte: vart tror du att vattnet ska ta vägen?

Ja, den har ett dräneringsrör och det hade jag fällt ut.
Citera
2015-12-30, 12:48
Medlem
Var du hemma och kontrollerade saker och ting? Jag skulle tro att avfrostning är en sådan verksamhet som man inte bara kan lämna vind för våg.
Citera
2015-12-30, 14:23
Medlem
Hahaha .

Ok du var en idiot och du har antagligen ingen extra tillaggsforsakring for puckade misstag som tex : drulleforsakring.

next time use your head.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in